Nieuw project, goede tips...

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
are-tee
Contacteer:
Nieuw project, goede tips...

Bericht door are-tee » do nov 18, 2010 11:20 pm

Na al verscheiden jaren druk bezig te zijn met het mountainbiken toch altijd een bike er bij willen hebben voor de fun... Zit te denken aan een street/dirt bike. Nu heb ik een mooi MTB frame gevonden.. Een Bulls bushmaster (42cm)

Nu is mijn vraag is deze geschikt om zoiets te maken? als dit het geval is.. iemand nog tips voor goede spulletjes?

alvast bedankt voor jullie tips!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr nov 19, 2010 7:33 am

Liever niet... Datsoort frames zijn van hele slechte kwaliteit en zullen snel breken.
Geeneens gesproken over de slechte geometrie etc waardoor die ook uberkut rijdt vergeleken met een echte street/dirt frame.
Maar als het frame al hebt dan zou ik em nog gewoon houden in het begin, zolang je alleen maar wheelies/stoppies/kleine bunnyhops/drops onder de 30cm doet zal het geen probleem zijn.
Heb je het frame nog niet dan raad ik je aan om door te sparen naar een beter frame/fiets.

Check de bikes van DMR, NS Bikes, Revell en Black Market, als je 1 van die fietsen koopt dan heb je sowieso een goede koop: http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... rtBy=Price

merrybike

Bericht door merrybike » vr nov 19, 2010 8:20 am

are-tee schreef:Een Bulls bushmaster (42cm)
BiKeRbOi schreef:Liever niet...slechte kwaliteit -
breken-
slechte geometrie.
Heb je het frame nog niet dan raad ik je aan om door te sparen naar een beter frame/fiets.

Check de bikes van DMR, NS Bikes, Revell en Black Market, als je 1 van die fietsen koopt dan heb je sowieso een goede koop: http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... rtBy=Price
+1. kijk eens bij het tekoop topic, daar staan een hoop gave fietsen.
bijv de Black market MOB, of een suburban, of een capital(van mij:P)

je kan frames en onderdelen zeer goedkoop verkrijgen op dit forum, en die gaan zeker goed genoeg zijn!

voor onderedelen, zou het helpen als we je budget wisten, Bijv als je een heel klein budget hebt, kun je beter een starre vork kopen als een geveerde, wat al gauw 200/300 euro scheelt! (nieuwprijs dan)

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » vr nov 19, 2010 8:34 am

Inderdaad niet doen en niet gaan voor een Bulls en aanverwante merken
Zulke fietsen zien er mischien leuk uit maar voor zulke actie niet geschikt..
Kijk rustig verder en stel vragen hier dan kom je er wel uit...Good luck..
Intense Uzzi Vpx

are-tee
Contacteer:

Bericht door are-tee » vr nov 19, 2010 11:40 am

Ten eerste bedankt voor jullie hoeveelheid reactie's in deze relatief korte tijd. (had niet verwacht dat er nog een een forum zo actief zou zijn als deze...

Het frame had ik al in me bezit, deze heb ik afgelopen week helemaal kaal gemaakt en over gebouwt op een Isaac full carbon mountainbike. Nu ik jullie reacties zo hoor over het niet kunnen gebruiken laat ik dit plan nog even in de ijskast staan voor aankomende zomer... had ook nog niet echt een budget in gedachten maar, mezelf kennende weet ik dat ik dan wel een super straks fietsje wil en dat het een hoger budget word. Heb al een beetje rond lopen kijken op internet en heb nog niet een standaard fiets gevonden die me aanspreekt het word dus echt een zelf bouw project.

ik hou jullie op de hoogte!

merrybike

Bericht door merrybike » vr nov 19, 2010 4:55 pm

dan zou ik zeker kijken naar 2e hands spullen, sowieso omdat je nieuw bent in dit segment van de sport.

500 euro uitgeven aan een frame wat je mischien niet fijn vind is zóóó zonde!

heb je voorkeuren voor:
-wielmaat
-geveer/star
-versnellingen (geen aanrader!)
-rem(men)

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » vr nov 19, 2010 5:51 pm

niet vervelend bedoeld maar ik zou als ik jou was kijken naar een complete (nieuw of tweedehands) fiets in plaats van zelf wat op te bouwen terwijl je het verschil niet weet tussen een xc en een dirtframe..
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

Plaats reactie