Fixed Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Dat kan zeker. Beste neem je dan een BMX crank, die kan je (bij de wat betere) standaard al gewoon LSD maken. Als je een conventionele mtb, race of tour crank neemt, denk er dan aan dat het schroefdraad de verkeerde kant op staat voor je pedalen. In plaats van vast, draai je zo je pedalen er uit.
Een 3-piece BMX crank biedt dus de oplossing omdat de cranks aan dezelfde kant blijven als bij RSD, maar je zet alleen het tandwiel om naar de linkerkant en schroeft hem aan de linker crank-arm vast. Voordeel ook is dat je met kleinere tandbladen kan werken, zodat je makkelijker je clearance haalt op je linker chainstay.
Een 3-piece BMX crank biedt dus de oplossing omdat de cranks aan dezelfde kant blijven als bij RSD, maar je zet alleen het tandwiel om naar de linkerkant en schroeft hem aan de linker crank-arm vast. Voordeel ook is dat je met kleinere tandbladen kan werken, zodat je makkelijker je clearance haalt op je linker chainstay.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
jup.sedatif schreef:Dat kan zeker. Beste neem je dan een BMX crank, die kan je (bij de wat betere) standaard al gewoon LSD maken. Als je een conventionele mtb, race of tour crank neemt, denk er dan aan dat het schroefdraad de verkeerde kant op staat voor je pedalen. In plaats van vast, draai je zo je pedalen er uit.
Eerst proberen met standaard cranks. WIl weten hoe makkelijk die krengen losdraaien. Veel loctite moet ook al wel helpen.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hè bah, wat verstandig. Ik heb een setje Tektro RL76 besteld.

Heb er maar eentje nodig, dus iemand interesse in de andere?
Past op het 26.0 gedeelte van je racestuur. (kan dus direct tegen de stuurpen aan gemonteerd worden)

Heb er maar eentje nodig, dus iemand interesse in de andere?
Past op het 26.0 gedeelte van je racestuur. (kan dus direct tegen de stuurpen aan gemonteerd worden)
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Omdat boem.unknow schreef:wrm ni? XD@sph@ltdude schreef:Brakeless met platformpedalen?
mijn laatste projectje
en die wil ik graag met jullie delen maar ik snap echt geen hol van dit forum..
hoe plaats ik foto's?
moet ik ze via een andere website uploaden ofzo?
hoe plaats ik foto's?

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re: mijn laatste projectje
Jup, uploaden via b.v. www.flickr.com en dan kun je de geuploade foto linken.bighit76 schreef:en die wil ik graag met jullie delen maar ik snap echt geen hol van dit forum..
hoe plaats ik foto's?
![]()
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Of www.tinypic.com , dan hoef je je niet eens te registreren.
- G.A. Kalwij
- @sph@ltdude
- Contacteer:
+10 voor de styling, super!
Hoe heb je die wielen gefixt? Surly Fixxer?
Enne...
Hoe heb je die wielen gefixt? Surly Fixxer?
Enne...
@sph@ltdude schreef:Brakeless met platformpedalen?
Is een oude batavus (giant cadex), gevonden onder't spinnenrag en stro in de schuur van een boerderij.
Derailleur was afgerukt, vork afgebroken en de wielen ontbraken. Frame leek me een fijne basis voor een projectje.
Frame werd afgeschuurd, gepolijst, nokken en derriepat verwijderd, zadelpenklem verwijderd en een ITM carbon pen in gelijmd.
Vork is een Time Barrel, lag te slingeren op de vuilhoop van de lbs.
Wielen zijn Shimano's, body is simpelweg een vastgelast versleten exemplaar (zien hoe lang het houdt). Lagen ongebruikt bij een vriend, geruild voor een oude romic demper.
Stuur is een blank geschuurd full carbon pro exemplaartje, stuurpen is de originele van de fiets.
Cranks zijn campa record 10spds met bijhorende trapas, samen met stuurtje en zadelpennetje geruild voor een oude thomson zadelpen.
Balhoofd en zadel (gestript nadien) werden eveneens gevist uit de bak met crashwrakken bij de lbs.
Ik ben nog op zoek naar een set passende pedalen, want deze rammen continu de grond.
Ach ja, verzet, geen idee, maar mag wat minder heavy. Allicht moet ik dan nog even horizontale patten bouwen om de ketting strak te houden.
Derailleur was afgerukt, vork afgebroken en de wielen ontbraken. Frame leek me een fijne basis voor een projectje.
Frame werd afgeschuurd, gepolijst, nokken en derriepat verwijderd, zadelpenklem verwijderd en een ITM carbon pen in gelijmd.
Vork is een Time Barrel, lag te slingeren op de vuilhoop van de lbs.
Wielen zijn Shimano's, body is simpelweg een vastgelast versleten exemplaar (zien hoe lang het houdt). Lagen ongebruikt bij een vriend, geruild voor een oude romic demper.
Stuur is een blank geschuurd full carbon pro exemplaartje, stuurpen is de originele van de fiets.
Cranks zijn campa record 10spds met bijhorende trapas, samen met stuurtje en zadelpennetje geruild voor een oude thomson zadelpen.
Balhoofd en zadel (gestript nadien) werden eveneens gevist uit de bak met crashwrakken bij de lbs.
Ik ben nog op zoek naar een set passende pedalen, want deze rammen continu de grond.
Ach ja, verzet, geen idee, maar mag wat minder heavy. Allicht moet ik dan nog even horizontale patten bouwen om de ketting strak te houden.
Laatst gewijzigd door hubertje op wo nov 30, 2011 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.