Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » ma nov 01, 2010 12:10 am
hoi
keb dus een vraagje aan alles singlespeed mensen en handige harry's
zou het slim zijn om voorlopig mijn casette vast te lasen zodat deze vast zit
is wel voor voorlopig zeg ik
grtz
en filmpje van testrit vandaag
http://www.youtube.com/watch?v=vkf2VHwyB9o
-
red_vfr - Berichten:84
- Lid geworden op:ma aug 23, 2010 7:29 pm
- Locatie:Wognum
Bericht
door red_vfr » ma nov 01, 2010 8:03 am
Hi ik heb de stuurpen opgemeten.
Dikte van de pen is 22-22.2mm.
Dikte van je stuur moet zijn 25.4mm
Afstand van stuur tot hart voorvork is 110mm en hoek van de stuurpen is ca. 70gr.
Mocht je er wat mee willen laat dan maar weten.
Om de naaf fixed te maken heb ik bij mijne de freewheel geblokkeerd. Dat kan je lassen, maar niet door de cassette vast te lassen. Ik weet niet precies wat voor naaf je hebt, maar je moet de conus van de lagering wegnemen. Daaronder vind je allemaal kleine kogeltje en zie je ook de nokjes zitten die de vrijloop regelen. Daar zou je je las moeten maken. Wat ik zelf gedaan heb is daar pennetjes in te slaan, die de nokjes blokkeren zodat de vrijloop niet meer werkt. De pennetjes heb ik uit een ketting te geponst. Denk dat dat de meest goedkope oplossing is.
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » ma nov 01, 2010 11:18 am
zal ik anders eens een foto maken van mijn achterhub ?
grtz jason

-
red_vfr - Berichten:84
- Lid geworden op:ma aug 23, 2010 7:29 pm
- Locatie:Wognum
Bericht
door red_vfr » ma nov 01, 2010 11:53 am
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » ma nov 01, 2010 12:07 pm
dank u

-
L'ESPRIT
- Berichten:39
- Lid geworden op:di feb 17, 2009 4:22 pm
Bericht
door L'ESPRIT » di nov 02, 2010 3:03 am
Je voorvork ziet eruit alsof de fiets bij een aanrijding betrokken is geweest, hij is naar achteren gebogen. Ik zou met deze voorvork niet rijden want het stuurt klote en het is levensgevaarlijk. Ook het frame zelf controleren op barsten in de lak, vooral direct achter de balhoofdbuis, die kunnen duiden op scheuren in het frame. Als dat er allemaal ok uitziet ff een nieuwe voorvork scoren op marktplaats. let dan wel op de lengte van de stuurbuis en de schroefdraad, die moet overeenkomen met jouw oude vork. Als de stuurbuis langer is is dat geen probleem, dat kan je afzagen, zolang de schroefdraad maar ver genoeg naar beneden doorloopt.
De link van Mgineering heb je niet zo bizar veel aan omdat jij een naaf met schroefdraad hebt, en geen cassettenaaf.
Je kunt op de schroefdraad van jouw achterwiel wel een baankransje schroeven met loctite, en er dan een lockring van een bottom bracket tegenaan draaien, ook met loctite. (let op: het moet een bottom bracket lockring zijn, een baan lockring past niet want die zijn kleiner en de schroefdraad gaat de verkeerde kant op) Deze manier gaat meestal goed maar in theorie kun je door skidden en afremmen door met je voeten tegendruk te geven op de pedalen de lockring en krans losdraaien, zorg er dus voor dat je altijd een rem op je fiets hebt!
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » di nov 02, 2010 12:49 pm
@L'ESPRIT
mijn vork staat naar achteren omdat ik anders geen barspin kan doen
ik heb de vork en ook al mijn frame gecontroleerd op scheuren

en voor mijn achterwiel zal ik effen naar de lbs gaan om te kijken
of ze daar een fixed van kunnen maken zo niet koop ik een fixed achterwiel
greetz jason
-
mateis - Berichten:1354
- Lid geworden op:di aug 07, 2001 10:35 am
- Locatie:Den Haag
Bericht
door mateis » di nov 02, 2010 1:19 pm
L'ESPRIT schreef:
De link van Mgineering heb je niet zo bizar veel aan omdat jij een naaf met schroefdraad hebt, en geen cassettenaaf.
Je kunt op de schroefdraad van jouw achterwiel wel een baankransje schroeven met loctite, en er dan een lockring van een bottom bracket tegenaan draaien, ook met loctite. (let op: het moet een bottom bracket lockring zijn, een baan lockring past niet want die zijn kleiner en de schroefdraad gaat de verkeerde kant op) Deze manier gaat meestal goed maar in theorie kun je door skidden en afremmen door met je voeten tegendruk te geven op de pedalen de lockring en krans losdraaien, zorg er dus voor dat je altijd een rem op je fiets hebt!
Volgens mij had je nog net iets verder door moeten lezen, daar staat eigenlijk precies jouw verhaal.

-
L'ESPRIT
- Berichten:39
- Lid geworden op:di feb 17, 2009 4:22 pm
Bericht
door L'ESPRIT » di nov 02, 2010 5:55 pm
Ik weet het, maar als ik even terugdenk naar hoe ik was toen ik m'n eerste fixie bouwde zou ik daar geen reet van begrepen hebben. Niet dat je met mijn verhaal wel meteen aan de slag kunt maar ik heb geprbeerd één en ander een beetje te verduidelijken.
Dragonfly, ik heb iemand anders op dit forum onlangs deze link gegeven, hij heeft ze besteld en lijkt tevreden:
http://www.cyclingcloseouts.com/Product ... heels.aspx
Veel goedkoper wordt het niet voor nieuwe wielen. Als je even zoekt op die website vind je ook een headtube extender die je onderin je balhoofdbuis perst, en daarin dan de cup van de headset, heb je veel meer ruimte voor barspins, ook met normale voorvorken.

-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » zo nov 07, 2010 4:14 am
ok vandaag ff aan me achterwiel werken
ik zal kijken hooe het er binnen uitziet
kzal het niet *** want hij is al uit elkaar geweest toen ik die spoot in het paars
groeten jason

-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » zo nov 07, 2010 6:45 pm
hallow
vandaag dus gekeken naar m'n achterwiel en alles uit elkaar gehaald lagers eruit en vast gezet dus is fixed nu
heb nu ook gekeken voor een rechte vork en heb 1 gevonden op marktplaats

hoop snel te kunnen handelen met hem zodat ik die vork snel heb
groeten jason

-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » ma nov 15, 2010 10:58 pm
halloow
gistere achter peugeot achterwiel gegaan
normaal zou ik deze majjelijk moeten kunnen ombouwen
maar hoe ?
ook maar ff tubes op gelegd
en een voorlopig spatbordje
ook een andere voorlopige stuurpen gevonden tussen m'n onderdelen
en foto van de fixie nu let op het achterwiel
herkent iemand dit om om te bouwen ?
greetz Dragonfly
-
Lucifur - Berichten:3
- Lid geworden op:wo feb 10, 2010 12:30 pm
Bericht
door Lucifur » za nov 20, 2010 12:33 pm
Wat is nou je vraag precies? Hoe wil je uberhaupt een freewheel hub ombouwen? Je kunt em miss vast lassen of hard aandraaien met locktide. Maar voorderest..?
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » za nov 20, 2010 5:41 pm
ik heb intussen een fixed achterwiel

ook m'n rechte vork heb ik
en een beter kader
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » di nov 23, 2010 1:50 am
fotoke

en die tube's worden weldra vervangen door iets breder
heb ovelaatst er al plat mee gestaan
volgende stap: afschuren/ herspuiten, pedalstraps
grtz
-
Dragonfly - Berichten:86
- Lid geworden op:wo feb 17, 2010 3:45 pm
- Locatie:ichtegem (belgie)
Bericht
door Dragonfly » ma okt 24, 2011 3:11 am
een heel eind geleden dit

niet de meest recente foto want m'n toestel is kapot maar op enkele stickers na en brakeless is hij niet veel verandern
setup:
grips: Odi
zadel: BLB fly
banden: continental
achterwiel : BLB track hub met mavic rim and spoke's
pedalen: odyssey twisted
cranks: onbekend
stuurpen: onbekend
grips: Odi longhneck
ketting: BBB
groeten
