Dalen de prijzen al van "Made in the USA" meuk?
Moderator:Beheerders
Dollar staat op laagste punt van 2010 en daalt verder. Het wordt weer leuk om Made in the USA te kopen.
Ik verwacht toch echt minstens 20% prijsdaling bij je Trek/Canondale/Niner dealert.
Vragen jullie direct om korting of laat je je door de LBS het bos in sturen? Hij betaalt echt pas nadat jij betaalt hebt...
Ik verwacht toch echt minstens 20% prijsdaling bij je Trek/Canondale/Niner dealert.
Vragen jullie direct om korting of laat je je door de LBS het bos in sturen? Hij betaalt echt pas nadat jij betaalt hebt...
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Bij deze merken en al helemaal bij de dealer zul je weinig terug zien van eventuele valuta veranderingen. Ze zijn immers vaak maar van korte duur. In 2008 kreeg je zelfs voor een pleuro, een dollar zestig. Dat waren nog eens tijden!
Op onderdelenniveau is het een ander verhaal. Chris King, Thomson, Phil Wood kortom: aspirevelotech.com, hier wordt het interessant. Nadeel van de huidige frames, met alle integratie van balhoofdlagers, traplagers zoals BB91/ BB30 en afwijkende naaf afmetingen (142+, etc), kan je weer weinig met een CK balhoofd of traplagers.
Eigen frame import kan interessant zijn, al staat je lbs hier ook niet echt op te wachten. Daarbij kan de Duane nog een leuke verrassing voor je hebben. Overigens staan grotere merken export naar Europa vanuit de VS niet toe. Hou dan ook weer rekening met het verliezen van garantie. Je kan een frame zelf gaat ophalen, maar zo groot is het voordeel ook weer niet dat je met een ticket voordeel hebt. Met een koersdaling van de pond, kan het wel weer voordelig zijn.
Maar je hebt gelijk, het wordt weer interessant! Lang leve de "krediet crisis"
Op onderdelenniveau is het een ander verhaal. Chris King, Thomson, Phil Wood kortom: aspirevelotech.com, hier wordt het interessant. Nadeel van de huidige frames, met alle integratie van balhoofdlagers, traplagers zoals BB91/ BB30 en afwijkende naaf afmetingen (142+, etc), kan je weer weinig met een CK balhoofd of traplagers.
Eigen frame import kan interessant zijn, al staat je lbs hier ook niet echt op te wachten. Daarbij kan de Duane nog een leuke verrassing voor je hebben. Overigens staan grotere merken export naar Europa vanuit de VS niet toe. Hou dan ook weer rekening met het verliezen van garantie. Je kan een frame zelf gaat ophalen, maar zo groot is het voordeel ook weer niet dat je met een ticket voordeel hebt. Met een koersdaling van de pond, kan het wel weer voordelig zijn.
Maar je hebt gelijk, het wordt weer interessant! Lang leve de "krediet crisis"

Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat gaat hoop ik op korte termijn veranderen..pieterp schreef:Bij Niner zie ik alleen maar een serieuze prijsstijging....
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Don't shoot the messenger. Buiten het signaleren en het doorgeven aan de verdeler en Niner zelf heb ik hier verder weinig invloed op. Het moet komen van de gezamenlijke Niner verdelers in Europa, die houden de prijzen zo belachelijk hoog.bettes schreef:Hulde aan JJ!JJ schreef:
Dat gaat hoop ik op korte termijn veranderen..
JJ
Het is daarom denk ik ook niet slecht dat (potentiele) klanten af en toe eenmailtje sturen..
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Contacteer:
als je niks te doen hebt dit weekend :Repack Road schreef:Ik woon Eastcoast VS, het is maar dat je het weet. (meer zeg ik niet)
http://www.phillybikeexpo.com/Home.html

/Marten