frame

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
bamischijf
frame

Bericht door bamischijf » vr okt 29, 2010 1:22 pm

oke misschien dat iemand dit weet.

ik heb een racefiets frame voor een projectje maar ik kan er maar niet achter komen of het nou een 24'' 26'' of 28 inch wielmaat is die er in hoort.
en zoveel verstand heb ik ook niet van racefietsen/frames en met opmeten van t frame kom ik ook niet veel verder.
voordat ik dus wielen aanschaf wil ik dit wel weten anders zijn ze straks te groot
kan iemand mij vertellen hoe ik hier achter kom?

bvd
Don´t be hatin´

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr okt 29, 2010 1:34 pm

als het echt een race fiets frame is dan issie op 99% zeker dat het 28" is..

marten

Re: frame

Bericht door marten » vr okt 29, 2010 2:35 pm

bamischijf schreef:oke misschien dat iemand dit weet.

ik heb een racefiets frame voor een projectje maar ik kan er maar niet achter komen of het nou een 24'' 26'' of 28 inch wielmaat is die er in hoort.
en zoveel verstand heb ik ook niet van racefietsen/frames en met opmeten van t frame kom ik ook niet veel verder.
voordat ik dus wielen aanschaf wil ik dit wel weten anders zijn ze straks te groot
kan iemand mij vertellen hoe ik hier achter kom?

bvd

Meet de afstand hart voorwiel tot het hart van het gat voor de rembout. Bij een racefiets met 622mmvelgen is dat iets rond de 355mm (365 of nog meer als ie stokoud is) Veel minder en je hebt een andere wielmaat
/Marten

Plaats reactie