Fixie maken. Waar te beginnen? ( Zo goed als af )
Moderators:JJ, Beheerders
- SimonTEmplar
Thx! Ja idd banden lijken me ook niet echt meer nodig maar het wordt wel leuk als dat er nog eens bijkomt hehe. Dan word het wel een bullseye voor boefjes denk ik.
Ik heb een u-slot maar ga nog een lange ketting erbij halen denk ik. tips altijd welkom
http://www.rotterdamfixedgear.com/shop/
Ik heb een u-slot maar ga nog een lange ketting erbij halen denk ik. tips altijd welkom
http://www.rotterdamfixedgear.com/shop/
- SimonTEmplar
Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met van stoepen af en ophoppen is dat slecht voor de banden of frame ? Want met zo een fixie rijden voelt toch een heeeel stuk harder aan. Elke keer als ik over een overgang van fietspad naar zebrapad of een gootje etc rijd... dan krijg je toch een stevige schok.
Ik probeer altijd met 2 banden tegelijk van een stoepje af te rijden als ik dat moet om de schok een beetje te verspreiden maar toch heb ik altijd iets van oee dat voelt hard
Nu snap ik waarom die wielrenners altijd op de weg willen rijden.

Ik probeer altijd met 2 banden tegelijk van een stoepje af te rijden als ik dat moet om de schok een beetje te verspreiden maar toch heb ik altijd iets van oee dat voelt hard
Nu snap ik waarom die wielrenners altijd op de weg willen rijden.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Niet te druk over maken. Stoep af kun je gewoon door rijdend doen, stoepje op hoppen of anders met beleid. Fiets wielen kunnen verbazend veel hebben, meer dan je denkt. Maar voor alles geld wel dat je met beleid moet rijden, maar dat kan ook hard.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- SimonTEmplar
Keihard stoepjes op en af knallen moet je inderdaar niet doen met een racefiets, maar rustig rijdend kan het makkelijk. Een stoepje op rijden doe ik altijd door m'n voorwiel omhoog te trekken (klein wheelietje/hopje met het voorwiel door aan het stuur te trekken), dan verplaats ik m'n gewicht naar voren en trek ik het achterwiel er ook op. Stoepje af eigenlijk hetzelfde maar dan zonder het hopje, eerst het voorwiel rustig van het stoepje af, dan het gewicht naar voren verplaatsen door wat meer op het stuur te hangen en dan het achterwiel.
Als je dit veel doet hou dan wel je bandenspanning een beetje in d gaten, als ze (te) zacht zijn kan je een lek krijgen omdat de rand van je velg dan door je binnenband heen bonkt.
Zo comfortabel als een mountainbike wordt het nooit, maar je bent wel een stuk sneller met minder inspanning dus dat is ook wat waard. Als je echt het idee hebt dat je vullingen eruit trillen kan je altijd dikkere banden monteren. In mijn ervaring maakt een carbon voorvork ook een wereld van verschil. Je hebt nu een stalen vork, wat al tien miljoen keer comfortabeler is dan aluminium, maar carbon is toch een stuk lichter, stijver en comfortabeler dan staal. Dus als je eens de mogelijkheid hebt om er een voor niet teveel geld op te pikken zou ik het zeker doen.
Als je dit veel doet hou dan wel je bandenspanning een beetje in d gaten, als ze (te) zacht zijn kan je een lek krijgen omdat de rand van je velg dan door je binnenband heen bonkt.
Zo comfortabel als een mountainbike wordt het nooit, maar je bent wel een stuk sneller met minder inspanning dus dat is ook wat waard. Als je echt het idee hebt dat je vullingen eruit trillen kan je altijd dikkere banden monteren. In mijn ervaring maakt een carbon voorvork ook een wereld van verschil. Je hebt nu een stalen vork, wat al tien miljoen keer comfortabeler is dan aluminium, maar carbon is toch een stuk lichter, stijver en comfortabeler dan staal. Dus als je eens de mogelijkheid hebt om er een voor niet teveel geld op te pikken zou ik het zeker doen.
- SimonTEmplar
Ok ondertussen heb ik nog gemailed met rotterdamfixed gear en ze gaan mijn bestelling opnieuw opsturen.
Heb nog veel gefietst maar het begint wel echt koud te worden op de ritjes :p Gistere kwam m'n lockring nog maar eens los. Deze keer had het wel een klein weekje geduurd maar toch dat ding blijft maar loskomen lijkt wel. Wat wel grappig is dat echt veel oudere mensen naar m'n fiets wijzen of me aanspreken eentje kwam zelfs gewoon ff aan m'n pedalen voelen terwijl ik m'n fiets aan het vastmaken was. hehe
Heb nog veel gefietst maar het begint wel echt koud te worden op de ritjes :p Gistere kwam m'n lockring nog maar eens los. Deze keer had het wel een klein weekje geduurd maar toch dat ding blijft maar loskomen lijkt wel. Wat wel grappig is dat echt veel oudere mensen naar m'n fiets wijzen of me aanspreken eentje kwam zelfs gewoon ff aan m'n pedalen voelen terwijl ik m'n fiets aan het vastmaken was. hehe
- SimonTEmplar
- @sph@ltdude
- Contacteer:
- SimonTEmplar
Allright
ga ik doen hehe
Update: Rotterdam fixed gear ( http://www.rotterdamfixedgear.com/shop ) Beantwoordt mijn mails al een week niet meer en ik ben het moe. Ik heb ze nog een mail gestuurd dat ik ze nog tot einde van deze week geef anders haal ik m'n geld terug. Blijkbaar zijn er nog mensen die dat probleem hebben met deze ZEER onprofessionele shop.
Ik raad je in ieder geval aan nooit van Rotterdam Fixed gear te kopen!!!

Update: Rotterdam fixed gear ( http://www.rotterdamfixedgear.com/shop ) Beantwoordt mijn mails al een week niet meer en ik ben het moe. Ik heb ze nog een mail gestuurd dat ik ze nog tot einde van deze week geef anders haal ik m'n geld terug. Blijkbaar zijn er nog mensen die dat probleem hebben met deze ZEER onprofessionele shop.
Ik raad je in ieder geval aan nooit van Rotterdam Fixed gear te kopen!!!
- SimonTEmplar
En het domme is dat ik deze fixie shop heb gevonden schuin tegenover een goeie vriend van me
http://www.bikeproject.be/

http://www.bikeproject.be/
- SimonTEmplar
Hoi, zo ik denk dat ie af is. De bandjes en het zadel heb ik al even nu dus ik dacht dat ik er maar eens wat foto's van moest maken. Thx iedereen die me opweg heeft geholpen hier!
Ratio vind ik wel lichter worden dus mischien maar in de zomer een zwaardere leggen.

Denk dat het nog wel vrij dicht bij m'n doel is uitgekomen

Ratio vind ik wel lichter worden dus mischien maar in de zomer een zwaardere leggen.

Denk dat het nog wel vrij dicht bij m'n doel is uitgekomen