Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
mateis - Berichten:1354
Bericht
door mateis » za sep 25, 2010 5:01 pm
JeroenK schreef:Er komt een mooie Racing Ralph vervanger aan: Maxxis Ikon. Die heeft het volume van een Race King, met een iets agressiever profiel.
Aber die Freunde von
Bike haben schon herausgefunden das die Rollwiederstand sich nicht leugnen lasst...
De vraag blijft vooral hoe lang Conti nog wacht om de Black Chili mix door de bestaande 29er mallen te laten vloeien. Met hulp van de aangezwengelde Duitse markt moet de kritische massa nu toch wel zo'n beetje bereikt zijn.
@Zono: mooie fiets, goede lijnen! En mooie foto's natuurlijk, dat helpt een hoop.

-
JeroenK - Berichten:554
Bericht
door JeroenK » za sep 25, 2010 5:22 pm
mateis schreef:
Aber die Freunde von Bike haben schon herausgefunden das die Rollwiederstand sich nicht leugnen lasst...
Prima, maar stalen drum tests zijn zo relevant voor MTB als het testen van je nieuwe surfplank in je achtertuin.
De beste test die ik bij unsere Freunde las, was er een op verschillende ondergronden, met verschillende profielen (semi-slick (de oude FF), semi-knob (de oude RR) en knob (Little Albert), in verschillende breedtes en met verschillende luchtdruk. Doen ze helaas niet zo vaak meer: Ik zou het gemeten verschil wel willen weten tussen een RR 2.25" en een Race King op hobbelige weide, op dezelfde druk. Mijn eigen ervaring (in 26") is dat de RK niet een beetje, maar veel makkelijker rolt.
-
heppypeppy - Berichten:128
-
Contacteer:
Bericht
door heppypeppy » za sep 25, 2010 7:27 pm
JeroenK schreef:Eerlijk gezegd: Ik vind het een wat overgewaardeerde band. Ja, er zijn nauwelijks lichtere bij dat volume en enigszins volwaardig profiel, maar... Ik vind ze erg tricky tubeless (burpt snel) en weinig stabiel bij lage druk. De zijnoppen kan ik geen vriendjes mee worden, maar dat is echt persoonlijk. Ik heb het gevoel dat ik hem niet makkelijk plat kan leggen, omdat ik hem 'over de noppenrij' heen moet drukken. Daarnaast is het carcas erg soepel, maar de rijen kleine nopjes op het loopvlak maken dat het loopvlak niet makkelijk vervormt over oneffenheden. Dat gaat ten koste van comfort.
Wat is dan een alternatief?
Ik heb nu ook een racing ralph voor in 2,4" breed, maar ik vind het ook eigenlijk geen lekkere band. De geax saguaro 2,2" is eigenlijk net zo breed en bijna net zo licht. Lekker rond en voorspelbaar. Maar ik kan bevooroordeeld zijn omdat ik eigenlijk op deze banden heb leren fietsen.
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » za sep 25, 2010 11:08 pm
Bedankt voor de complimentjes, ik vind het ook een mooie fiets geworden. Al moet ik wel een keertje een ander stuur kopen, dit is een heel oud gouden Specialized DH stuur. Lekker breed, maar zwaar.
Ik vind de RR's fijne banden. Ik heb op bijna al mijn fietsen RR's. Vandaar dus ook maar op de 29er. Misschien wat saai, maar functie gaat boven coolheid op dit gebied.
Ik heb bij de LBS iets gevonden (of eigenlijk geeft Gerard dit gevonden) waarmee het mogelijk moet zijn een derailleur op het frame te maken.
Morgen even knutselen. Ik ben alleen vergeten een derailleurkabel mee te nemen, kan ik het nog niet af maken...
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » ma sep 27, 2010 9:34 pm
Voila, een derailleur pad op je Unit 29.
Nu nog een derailleur en een shifter. Ik dacht aan een Shimano Dura-ace (want ik doe toch geen voorderailleur), maar die zijn helemaal niet licht eigenlijk.
-
pieterp - Berichten:291
Bericht
door pieterp » di sep 28, 2010 7:39 am
Als het licht moet zijn zou ik een SRAM Red nemen....kost wel een pak meer dan een Dura-Ace.
-
dader
Bericht
door dader » di sep 28, 2010 9:45 am
Als het licht moet zijn had ik geen stalen fiets gekozen.. Dura 7800 is een perfecte keus.
-
ott
Bericht
door ott » di sep 28, 2010 1:46 pm
Zo kan het ook, kreeg deze (zie verschil)

Dat ging niet passen, inmiddels is er wat nieuws binnen maar dat ligt nog in de winkel
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » di sep 28, 2010 3:29 pm
Heb jij een orginele slider met padje kunnen bemachtigen, of is er iets in de maak?
-
ott
Bericht
door ott » wo sep 29, 2010 9:19 am
zonoskar schreef:Heb jij een orginele slider met padje kunnen bemachtigen, of is er iets in de maak?
Na wat mailen met Tom van Kona ligt er een slider bij de winkel. Ik haal hem van het weekend op en dan weten we of ie past
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
ott
Bericht
door ott » vr okt 01, 2010 7:39 pm
ott schreef:zonoskar schreef:Heb jij een orginele slider met padje kunnen bemachtigen, of is er iets in de maak?
Na wat mailen met Tom van Kona ligt er een slider bij de winkel. Ik haal hem van het weekend op en dan weten we of ie past
Binnen en hij past, work in progress

Sport als levenskunst