Zou kunnen dat het een foutje is, maar toch hoor je het wel vaker (over de v2 heb ik het heel vaak gelezen eigenlijk). Ik zou even mailtje van de winkel afwachten als ik jou was (:trixie24 schreef:Flitserlampje is gewoon rood (klaar om te flitsen!)
Afstand geprobeerd van 10cm -> 5M... Hij doet het gewoon TE vaak niet!
Soms gewoon 10 keer achter elkaar klikken en geen 1 keer een flits! :S Terwijl ik op 1 meter afstand sta... Heb winkel (webshop) al gemaild... Misschien gewoon een foutje in het product?!
Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
Het licht op de achtergrond is erg plat(in je rug) staat behoorlijk hoog waardoor alle diepte verdwijnt.
Volgende keer dus vroeger je nest uit!
Lager standpunt was ook beter geweest, nu zit de witte rijder vast in de witte achtergrond. Bij een lager standpunt komt de rijder hoger en verlies je ook een groot gedeelte van die lelijke chalets.
Een grotere diafragma opening had wellicht voor wat meer onscherpte en dus dieptewerking in de achtergrond gezorgd, je had ook nog een iets langere lens kunnen gebruiken om dit effect ook te versterken.
dussssssss©
Lager standpunt was ook beter geweest, nu zit de witte rijder vast in de witte achtergrond. Bij een lager standpunt komt de rijder hoger en verlies je ook een groot gedeelte van die lelijke chalets.
Een grotere diafragma opening had wellicht voor wat meer onscherpte en dus dieptewerking in de achtergrond gezorgd, je had ook nog een iets langere lens kunnen gebruiken om dit effect ook te versterken.
dussssssss©
Apenture of lightroom?
Welke is beter/sneller/soepeler? Iphoto is te gelimiteerd met processen van bulk, apenture ben ik nu aan het testen, maar hoe kan ik dat vergelijken met Lightroom?
same as? Beter, sneler, soepeler of?
2 Kanonnen eentje met een lange loop en een kompakt een sonnie kompakt voor de makro en een Olymbus onderwater kijkert.
Welke is beter/sneller/soepeler? Iphoto is te gelimiteerd met processen van bulk, apenture ben ik nu aan het testen, maar hoe kan ik dat vergelijken met Lightroom?
2 Kanonnen eentje met een lange loop en een kompakt een sonnie kompakt voor de makro en een Olymbus onderwater kijkert.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die ze naast elkaar gebruiken....omdat de programma's nagenoeg hetzelfde doen.sissywax schreef:Apenture of lightroom?
Ik gebruik LR en ben daar zeer tevreden over, aantal features die mij erg aanspreken;
-bij importeren van beelden van de CF kaart gelijk backuppen
-batch export; van RAW binnen notime exporteren naar wat je wilt.
-RAW comversie
-maken van(online)slidshows. LR doet ook de upload.
-snelheid, mits gebruikt met de juiste computer
-mappenstructuur, selecteren, keywords en flagging/rating
Dat Apple programma heet trouwens ApeRture; van diafragmaopening
dusssssss©
lig je nou proffie te doen met lenzen en weet ik veel wat.BOSS schreef:Het licht op de achtergrond is erg plat(in je rug) staat behoorlijk hoog waardoor alle diepte verdwijnt.
dussssssss©
kan je beter een paar tips geven over hoe het misschien beter kan... kleine tips waar je iets aan hebt. Niet iedereen is gelijk zo goed als jou.
DUSSSSSS
En niet iedereen is zo simpel als jij.Timmos schreef:lig je nou proffie te doen met lenzen en weet ik veel wat.BOSS schreef:Tips van Boss
kan je beter een paar tips geven over hoe het misschien beter kan... kleine tips waar je iets aan hebt. Niet iedereen is gelijk zo goed als jou.
DUSSSSSS
Timmos, zelfs ik kan me iets voorstellen bij de tips van Boss en ik ben geen fotograaf. Misschien moet je Trixie24 zelf laten beoordelen of ie er wat aan heeft.
- didadunlop
Ik lees zo al iets van 3 tips.Timmos schreef:lig je nou proffie te doen met lenzen en weet ik veel wat.BOSS schreef:Het licht op de achtergrond is erg plat(in je rug) staat behoorlijk hoog waardoor alle diepte verdwijnt.
dussssssss©
DUSSSSSS
1. eerder opstaan voor mooier licht
2. lager camerastandpunt
3. Groter diafragma voor onscherpte of langere lens.
Lijkt me nogal duidelijk dat hier tips worden gegeven. Gelijk zo'n antwoord is dus misschien iets te kort door de bocht.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Had je de tijd gezien dat ik de vraag postteBOSS schreef:Ik denk dat er weinig mensen zijn die ze naast elkaar gebruiken....omdat de programma's nagenoeg hetzelfde doen.sissywax schreef:Apenture of lightroom?
Ik gebruik LR en ben daar zeer tevreden over, aantal features die mij erg aanspreken;
-bij importeren van beelden van de CF kaart gelijk backuppen
-batch export; van RAW binnen notime exporteren naar wat je wilt.
-RAW comversie
-maken van(online)slidshows. LR doet ook de upload.
-snelheid, mits gebruikt met de juiste computer
-mappenstructuur, selecteren, keywords en flagging/rating
Dat Apple programma heet trouwens ApeRture; van diafragmaopening
dusssssss©

Maar voor zover zie ik geen verschillen tussen beide, als leek nog niet iig. Aperture doet wat het moet, werken!!! Iphoto werd langzaam en traag als dikke boter.
@Trixie24
Maar het gebruik van de flitsert van links is wel weer leuk bedacht.
Wel zorgen dat je iets minder op de grond flitst.
Maar ja, als 1 rijder per 15min krijgt dan staat de zon meteen erg hoog voordat je een beetje warm bent gedraaid en duurt het misschien met 2 uur voordat er een rijder met een leuk rood pakje langskomt.
Voor de rest: altijd, maar dan ook altijd, luisteren naar BOSS. Alleen niet aan hem vertellen want dan gaat hij naast z'n fiets lopen.
@Sissywax
Lightroom, big time. Fotoworkflow. Net als vroeguh in de Doka.
Maar het gebruik van de flitsert van links is wel weer leuk bedacht.
Wel zorgen dat je iets minder op de grond flitst.
Maar ja, als 1 rijder per 15min krijgt dan staat de zon meteen erg hoog voordat je een beetje warm bent gedraaid en duurt het misschien met 2 uur voordat er een rijder met een leuk rood pakje langskomt.
Voor de rest: altijd, maar dan ook altijd, luisteren naar BOSS. Alleen niet aan hem vertellen want dan gaat hij naast z'n fiets lopen.
@Sissywax
Lightroom, big time. Fotoworkflow. Net als vroeguh in de Doka.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
- Contacteer:
- didadunlop
Dat bestaat al een tijdje Deze is echter niet goedkoper dan een TS lens.
Met zo'n TS lens kan je trouwens prachtige portretten maken.....
dussssssss©
Met zo'n TS lens kan je trouwens prachtige portretten maken.....
dussssssss©
- didadunlop
Jah deze gozer had het zelf gedaan met een ebay technische camera. Die cambo zal idd wat duurder zijn:D
Hoezo goede portretten? Ivm het schleimplfug? Dan moet je toch onder een vreemde hoek werken denk ik. Maar goed ik heb er ook geen ervaring mee. Lijkt me wel leuk spul.
Hoezo goede portretten? Ivm het schleimplfug? Dan moet je toch onder een vreemde hoek werken denk ik. Maar goed ik heb er ook geen ervaring mee. Lijkt me wel leuk spul.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Iemand die mij wat tips kan geven hier misschien?
Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier om me cam goed scherp te stellen, en dan vooral wanneer het wat donkerder is buiten. Laatst weer is staan spelen met met remote flash. En ik vond achteraf dat me foto's allemaal zo wazig waren. Iemand hier een tip?

Ook gelijk weer gezien dat een iso van 800 net teveel is voor me simpele d60
Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier om me cam goed scherp te stellen, en dan vooral wanneer het wat donkerder is buiten. Laatst weer is staan spelen met met remote flash. En ik vond achteraf dat me foto's allemaal zo wazig waren. Iemand hier een tip?

Ook gelijk weer gezien dat een iso van 800 net teveel is voor me simpele d60
Eerste foto vind ik zelf niet zo bijzonder... wel mooie bunnyhop hoor!
Kleuren zijn wel mooi, maar het is heel onnatuurlijk licht... Ik vind het zelf ook heel moeilijk om in zo'n situatie een mooie belichting te krijgen. Ook is het jammer dat je het gezicht van de rijder niet ziet... Maar het lijkt me dat deze foto moet laten zien dat de bunnyhop hoog is... en dat krijg je vanuit dit beeldpunt wel! Misschien toch een andere lokatie kiezen voor zo'n foto of de flitser op een andere lokatie plaatsen... Denk dat een aantal mensen hier je daar zeker tips over kunnen geven!
De tweede foto vind ik eigenlijk wel wat hebben... Alleen jammer dat je op de muur precies het begin van je lichtpunt kunt zien. Als je deze niet zou zien lijkt het net of het licht niet van een flitser komt maar van bijvoorbeeld een lantaarnpaal of iets dergelijks.
Ben benieuwd naar meer fotos van je! Hoop dat je met bovenstaand iets kunt...

De tweede foto vind ik eigenlijk wel wat hebben... Alleen jammer dat je op de muur precies het begin van je lichtpunt kunt zien. Als je deze niet zou zien lijkt het net of het licht niet van een flitser komt maar van bijvoorbeeld een lantaarnpaal of iets dergelijks.
Ben benieuwd naar meer fotos van je! Hoop dat je met bovenstaand iets kunt...
http://www.pixlr.com/editor/
Open plaatje van je computer...
Filter -> Tilt shift...
Door saturnate aan te vinken krijg je heel veel kleur in je foto... Soms een beetje teveel
Open plaatje van je computer...
Filter -> Tilt shift...
Door saturnate aan te vinken krijg je heel veel kleur in je foto... Soms een beetje teveel

- Eddy_the_Eagle