(F5=Live) - 50+ Bejaardentrip naar de Alpen

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

vanLoon

Bericht door vanLoon » wo sep 01, 2010 11:34 pm

Super mannen!

Ik zeg: morgen Altissimo en de 601 naar beneden..

willem12

Bericht door willem12 » do sep 02, 2010 10:26 am

Bocca di Trat Rifugio Pernici 1600m

Juul zei: Trail 413 naar Cimo d'Oro is goed te rijden voor mannen met ballen zonder hoogtevrees. We hebben geen keus dus.

Ik neem mijn laatste cappuchino.

DP, Moraturi te sulant!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

wictor

Bericht door wictor » do sep 02, 2010 7:14 pm

Goede reis, heren.

Wel grappig om te zien dat jullie mijn (/onze) route een beetje gevolgd te hebben. Na het grensgebied in oost Zwitserland weggeregend te zijn in Garda noord uitkomen :0)

vanLoon

Bericht door vanLoon » do sep 02, 2010 9:19 pm

Zojuist even zonder te F5-en een live verbinding gehad met onze ouden van dagen. Bij deze mijn excuses aan hun familieleden voor het aanwijzen van hikingtrails als goed berijdbare mountainbikepaden (ten tijde dat ik daar was, waren Tibor en ik voor het eerst op roadtrip en vonden we alles mooi). Maar ze hebben het overleefd! (en gelukkig ook nog schik gehad. Morgen volgen foto's geloof ik..

willem12

Bericht door willem12 » za sep 04, 2010 7:22 pm

Donderdag Pieve de Ledro

Bert had vroeger in deze buurt gefietst en wilde graag nog eens naar de Bocca del Trat gaan. Gecombineerd met de tips van Jull hadden we een mooie route bedacht: over de weg omhoog naar de Bocca, cappuchino in de Rifugio Picini en dan over het "hoogtevrees" pad (413) naar de Cima D'Oro en dan recht naar beneden naar het Lago di Ledro.

We hadden vandaag om hulp van boven gevraagd
Afbeelding

Bij de Rifugio Pernici de traditionele pauze en vervolgens het wandelpad. Dat viel niet mee.
Afbeelding

Het pad hierboven lijkt makkelijk maar heel vaak "off camber" waardoor je gewoon de wand in gleed. Afstappen dus.
Afbeelding

Zo hier en daar kon je wel fietsen, maar het bleef erg moeizaam.
Landschap was natuurlijk perfect, mooi uitizcht.
Afbeelding

Oude stellingen en fortificaties uit de 1e wereld oorlog.
Afbeelding

Het langzame tempo noopte tot lunch in het vrije veld. Perfecte picnick lokatie!!
Afbeelding

Route werd er niet makkelijker op.
Afbeelding

Ik wilde een filmpje van Bert maken, maar die ging van schrik zo op z'n plaat
dat de pad van de derailleur verbogen was. Gelukkig kon alles rechtgebogen worden.
Afbeelding

De afdaling was "mezzo-mezzo". De ene helft was makkelijk en goed te doen, de andere helft was juist weer te moeilijk, veel losse stenen en gruis waardoor je alle kanten uit vloog. Afstappen in een bos brandnetels is af te raden :(
Afbeelding

Gelukkig blijven de uitzichten formidabel. Na een bezoekje aan een oorlogsmonument nog snel 400hm kapot gemaakt op shotter het begint hier echt op Duitsland te lijken.
Afbeelding

willem12

Bericht door willem12 » za sep 04, 2010 7:56 pm

Vrijdag. Pieve del Ledro - Tiamo de Sotto - Bocca Giumella -Passo di Giovo - Tiamo de Sopra - Pieve del Ledro

Onverwacht juweeltje!! De laatste dag, toch altijd apart. Ga je voluit of doe je rustig aan vanwege de reis terug?

De dag begon met een laagterecord. We hebben veel cappuchino gekocht deze week, maar in Tiamo de Sotte is hij 1E30 !!
Afbeelding

De weg naar boven, naar de Bocca Giumella, was steil, heel steil. Vaak 22% steil. Maar in de loop van de week kwam ik langzaam in vorm en kon de 700hm redelijk rustig hochkurbelen.

Ik de krant stond een heel stuk over de paddestoelenjacht die elk najaar in Trentino veel doden eist. Vorig jaar in totaal 50 en gisteren weer 2. Toen ik een groepje paddestoelenzoekers tegenkwam heb hen hiernaar gevraagd. Zij deden het natuurlijk heel veilig en verantwoord, maar volgens mij maakt dit jongetje een significant grotere kans voortijdig te sterven dan zijn leeftijdgenootjes.
Afbeelding

Deze keer een Bocca (pas) die tussen de bomen lag. Het bord moest uitkomst bieden :)
Afbeelding

Even later kwam Bert boven en we konden verder, over een bergweide met jonge kalveren en stieren. Ik dacht dat een jong stiertje geirriteerd op me afkwam maar Bert lachte mij uit: ze waren gewoon nieuwsgierig!! Bert was op het platteland opgegroeid en bleek een echte koeienfluisteraar te zijn en de jonge beesten begonnen spontaan aan zijn bezwete benen en handen te likken.
Afbeelding

De Luigi's en Pedro's die de route hadden uitgepeild, hadden iets te weinig bordjes "linksom" meegenomen.
Afbeelding

En toen was het opeens alsof onze lieve heer medelijden had met deze twee plattelandfietsers en we kwamn op een goddelijk pad. Bocht na bocht draaiden we door het bos. Dan weer steil omlaag, dan weer op snelheid tussen de bomen door slingeren. Ik hoefde slechts 1x even van de fiets toen een riviertje het pad het vernield, maar verder meer dan 500hm puur genieten.
Afbeelding

Deze tocht is ook cultureel verantwoord; Bert rijdt hier over een stuk Romeins pad van de 1e eeuw voor Christus. In Nederland zou het bij wet verboden zijn :)
Afbeelding

Ondertussen had Bert zijn schoen echter een wardrobe malfuction ontwikkeld.
Het avontuur was dus opeens voorbij. Ristig naar huis, ijsco's eten en andere belangrijke zaken regelen :)
Afbeelding

Lautje

Bericht door Lautje » za sep 18, 2010 1:09 pm

Top hoor, ziet er uit als een prachtige trip!

Plaats reactie