Is mijn fietsenmaker Overpriced ?
Moderator:Beheerders
Ik heb echt geen idee waar ik dit topic anders moet zetten ?
Als hij niet goed staat verplaats hem dan maar.
Had een vraag.
Ik heb een 20inch velg die moet worden gespaakt, mijn fietsenmaker vraagt 45euro.
Is dat veel ?
Of is dat wel een normale prijs voor zoiets.
Groeten
Nick
Als hij niet goed staat verplaats hem dan maar.
Had een vraag.
Ik heb een 20inch velg die moet worden gespaakt, mijn fietsenmaker vraagt 45euro.
Is dat veel ?
Of is dat wel een normale prijs voor zoiets.
Groeten
Nick
Bmxing
Ik vind het toch wel redelijk veel om een wiel te spaken, tenzij het inderdaad incl. de spaken is.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Ze rekenen alleen voor het wiel spaken 45 euro incl richten,daar los komen de spaken en nippels nog overheen(best prijzig athans wat voor spaken je neemt)Luc schreef:Ik vind het toch wel redelijk veel om een wiel te spaken, tenzij het inderdaad incl. de spaken is.
bijv elke spaak is zeg maar 40 cent x 32 spaken = 12,80 euro + 45 euro = 57,80 euro en dan nog nippels erbij zit je al gauw rondt de 65 euro.
Ik vind het een beetje dik overdreven. Zoals ik al zei, Probeer het zelf? Je het "vlechten" lukt zelfs een ezel nog. En als het recht krijgen niet lekker lukt dan breng je hem dan naar je lbs. Dan hoeft die hem alleen maar te richten/spannen. En dan kan die dus sowieso nooit meer 45€ ervoor vragen lijkt mij..NickFr schreef:Ik heb zelf spaken , een naaf en een velgring.. lijkt me genoeg.
Hij vraagt 45euro voor het spaken en het richten.
Dus voor 45euro is me wiel weer goed.
Heb gister een stukje geprobeerd, heb t maar metteen uit elkaar gehaalt...
Ik had er 4 inzitten en toen dacht ik, ja en nu ? Je moet ze ook om en om doen enzo snap er weinig van.
Heb is gehoord als je het kan vooral doen maar als je het niet kan niet aan beginnen, dan spendeer ik liever me geld dat het goed gebeurt dan dat het 3x over moet.
Ik had er 4 inzitten en toen dacht ik, ja en nu ? Je moet ze ook om en om doen enzo snap er weinig van.
Heb is gehoord als je het kan vooral doen maar als je het niet kan niet aan beginnen, dan spendeer ik liever me geld dat het goed gebeurt dan dat het 3x over moet.
Bmxing
Het is inderdaad niet zo makkelijk als Whouz wil laten uitschijnen.
Het is ook niet moeilijk. Als je gewoon je spullen op je buro legt, je pc aan, een how-to filmpje aanzet en precies doet wat die dude ook doet. Ik heb nu zelf twee keer een wiel laten spaken maar dat was omdat het kon voor een paar euro/gratis bij de shop waar ik de onderdelen kocht. Maar 45€ voor een wiel laten spaken komt op hetzelfde neer als 45€ aan je hond geven.
Volgens mij heb je in het eerste geval een gespaakt wiel voor je centen, in het tweede geval ben je je geld kwijt, heb je nog steeds een bos losse onderdelen en kun je gaan dweilen en stofzuigen!Whouz schreef: Maar 45€ voor een wiel laten spaken komt op hetzelfde neer als 45€ aan je hond geven.

/Marten
marten schreef:Volgens mij heb je in het eerste geval een gespaakt wiel voor je centen, in het tweede geval ben je je geld kwijt, heb je nog steeds een bos losse onderdelen en kun je gaan dweilen en stofzuigen!Whouz schreef: Maar 45€ voor een wiel laten spaken komt op hetzelfde neer als 45€ aan je hond geven.

Volgens mij denkt iedereen dat un goed wiel bouwen gratis moet?
45 euro is in mijn ogen zelfs goedkoop! Zit er zelf nog wat euries boven voor een wiel.
en ja er zit verschil tussen de 1 en andere wielbouwer. wiel bouwen is het probleem niet, un goed wiel wel.
Vindt zelf dat het elke euro waard is
afz. un Fietsenmakerd
45 euro is in mijn ogen zelfs goedkoop! Zit er zelf nog wat euries boven voor een wiel.
en ja er zit verschil tussen de 1 en andere wielbouwer. wiel bouwen is het probleem niet, un goed wiel wel.
Vindt zelf dat het elke euro waard is

afz. un Fietsenmakerd
Ik vind 45,00€ veel geld om een wiel te vlechten. Zelf doe ik het toch wel voor een pak minder.
Een voorwiel is een mooie gelegenheid om zelf te leren wielen te bouwen. Als je er een goede beschrijving bijpakt, je handen niet helemaal verkeerd staan en er de tijd voor neemt doe je het al gauw beter dan een slechte fietsenmaker!NickFr schreef:Bij mij in de buurt zitten er 2, de ene spaakt helemaal geen wielen :s
En waar ik heen ga is zegmaar 45euro.
Slechte wielenbouwers zeggen dat je over 14 dagen terug mag komen om het wiel bij te spannen. Als er de eerste meters rare krakende geluiden uit het wiel komen is het ook shit

/Marten