Terug na verwijderen tumor

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » zo aug 15, 2010 10:17 pm

Ironhorse Erik schreef:Wellicht was gelijk starten (na dik 2 jaar niet gebiked te hebben) met 1u 45min offroaden niet geheel verstandig maareh GVD WAT WAS DIT LEKKER !
Vandaag heb ik zelf sinds een week of 6 na een blessure (elleboogbreuk) weer voor het eerst gemtb'ed en voelde me al zoals jij hier beschrijft. Kan me bijna niet voorstellen hoe dat moet voelen na twee jaar niet te hebben kunnen biken :o .

Geniet ervan 8)

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma aug 16, 2010 9:08 am

Ja mannen, ik sta te popelen om weer te gaan knallen maar heb wel serieuse arsch schmerze................ echter geen gevoelloos been e/of slapende linkervoet of enorme littekenpijn, alhoewel het litteken (binnenin mn been) over de hamstringpees zelfs voor m'n vrouw voelbaar was.........buiten wat gezeur en getrek op/rond het operatie gebiedje mag ik h-e-l-e-m-a-a-l niet klagen vind ik. Die beurse reet zou ik immers evengoed gehad hebben na 2 jaar niet biken weer te gaan knallen op een SI flite.

Verder voel ik me als vroeger, brak, spierpijn, stram, lood rond de knie-en. Haha. I love it.

Ga rustig weer opbouwen en wil eigenlijk oct/nov wel weer voldoende conditie hebben om een 3uurs rit in de Ardennen (Vielsalm e/o) te kunnen overleven. Hard aan de bak dus. Maar niet te, want ik wil absoluut niet overbelasten. En dat is eigenlijk de enige angst die ik heb, dat ik mn hamstring kapot rijdt......en dat is het gekke, ik kan (als ik wil) zoveel kracht zetten als ik wil, juist dat doet dus niet zeer (meer).......

OK doe hem dan nog maar even niet op slot dan ok ?

;-)

E

Sven

Bericht door Sven » ma aug 16, 2010 5:05 pm

Wauwauwauw!!

Dit zijn de top-stories! Congratz met je eerste rit, zo te horen is dit genieten tot de max geweest. Arsch-schmerze zijn uiteraard niet weg te denken nadat je op zo'n houten plank hebt gereden, maar goed om te lezen dat het genieten is geweest :D

Veel succes met de opbouw naar Vielsalm!

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma aug 23, 2010 11:10 am

Zo de tweede rit zit er ook op.
Dit maal met 5 man van start, met voor mij een andere insteek.
Omdat de vorige rit m'n reet na 60-70minuten begon op te spelen, en conditie toen nog niet aan zijn eind was, had ik bedacht, om 1 uur lang voor de dood of de gladiolen te gaan en daarna af te haken zodat de rest door kon biken.
Zo geschiedde, het eerste uur was ouderwets blaffen over de heuvelrug.
Ik rijd terug, en dacht "als ik nu eens die en die en die paadjes pak"..............
Al met al een rit van 1u58min geworden en 47.8km waarvan ik schat max 5km onroad :-)
Was lekker voldaan, niet kapot, en vergeleken met mn eerste rit kan ik nu wel gewoon op mn bureaustoel zitten :arms:
Lekker hoor, verheug me al weer op de volgende rit
E
PS ongelovelijk hoe snel je conditie weer verbetert vanaf nagenoeg nul beweig, 1 ritje gewenning waarbij je bijna over je stuur hangt te kotsen, en dan de tweede rit al een uur eigenlijk voluit kunnen blaffen waarna je nog een uurtje tourt !

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma apr 25, 2011 10:56 pm

Na een periode van wel/niet kunnen fietsen heb ik uit verveling maar een paar skeelers gekocht. De beweging die ik daar mee kan doen, zonder op mn reet te hoeven zitten, draagtz eer positief bij aan de genezing van het littekenweefsel.

Ik kan welke week ca 4 uur in het zadel, dat lijkt niet veel, en is het ook niet, maar wetende dat ik vanaf 20sec kom is het een hele prestatie.

Ik heb mezelf dan ook maar iets moois kado gedaan, een Idworx Power Rohler :-)

Als ie bevalt koop ik er nog een Idworx bij met zo'n Akilo vork erin.

:-)

Van de zomer de Birkenbeinerrittet rijden, in de leeftijdscategorie men35. Ik ben benieuwd hoe lang ik ga doen over die legendarische bijna 95km race. Heb nog wel wat training te gaan dacht ik zo :-))))))

Erik

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za jun 04, 2011 11:43 am

Eerste weekend van 6u/100km rijden in de Ardennen omgeving Vielsalm is afgerond.
Denk dat dit vervelende hoofdstuk nu wel is afgesloten.
Enige wat ik nog kan melden is dat de kilo's er niet vanaf gaan, daar snap ik dan weer geen reet van :lol:

Plaats reactie