Maar het bestaat wel:
http://www.birkenstockusa.com/blog/birk ... ck-161365/
Moderators:JJ, Beheerders
Welke naaf? En heb je de cassete nog gemodificeerd of gingen die zes er zo op?dader schreef:Was maar een geintje hoor
Maar het bestaat wel:
http://www.birkenstockusa.com/blog/birk ... ck-161365/
Op de laatste positie moet je bij 11T compatible freehubs (waar een randje mist) altijd een tandwiel met borst (en de nokken aan de binnenzijde) gebruikendader schreef:@Ott; Hope SS Hub, de zes (deore) gingen er prima op dacht ik, helaas in Schoorl bij stevig aanzetten slipte de eerste krans (17T) binnenkort een SRAM erop met 6 kransen (17-34)op een spider dan is het goed alhoewel die 34 nergens op slaat.
.
Nope, komt van onze Engelse buren en is inderdaad een gary Fisher. Gearing is 1x9, aantal tanden voor het voorste blad zullen bekeken worden na de eerste rit. Stuurpen had ik nog liggen en staat er ook maar voorlopig op. Ik heb nog een 60mm liggen die ik nog moet testen. Daarna wordt er en mooie Thomson of iets dergelijks gekocht.Het TUIG schreef:17.5'' GF X-Caliber? (Komt die toevallig uit Almere?)
Mijn vrees is dat je niet genoeg gewicht op je voorwiel krijgt. Heeft weinig met 29er te maken, veel met het feit dat het een xc-fiets is met een hoog zadel, dus moeilijker te compenseren dan op een meer afdalingsgeorienteerde fiets. En bovendien ook gebruikt in andere omstandigheden dan stijl naar beneden. Maar het kan meevallen hoor, is vrij persoonlijk. Voor mij zelf zou het erg onhandig zijn, denk ik, maar dat kan uitgelegd worden als een persoonlijk gebrek.fucalot schreef: Waarom zouden er handlingissues zijn met die korte stuurpen? Heb altijd met 50mm gereden( deze is nu wel 40) en zou niets anders willen. Reageert een 29er zo anders?
Een eerste^proefrit zal dit natuurlijk wel uitwijzen.
De mijne bevalt nog steeds naar intensief gebruik. Een tip die ik je wel wil geven is om de originele banden gelijk eraf te gooien. Lomp zwaar/log en er zijn zo veel betere opties. Succes ermee !!red_vfr schreef:Ook mijn eerste MTB en 29er SS.
Zaterdag gekocht in Maarsen, nu moet ie aan de bak op de baan van Schoorl, dijksgatbos en verder zien we nog wel.