banden transpirinaika
Moderators:JJ, Beheerders
Komende maand rij ik de transpirinaika; 1200km door de pyreneeen. Nu ben ik op zoek naar nieuwe geschikte banden. (huidig: maxxis ignitor)
Wat is aan te raden voor de pyreneeen? Mountainkings? Nobby nics? Schwalbe Alberts?
Alvast bedankt!
Wat is aan te raden voor de pyreneeen? Mountainkings? Nobby nics? Schwalbe Alberts?
Alvast bedankt!
Wat dacht je van Maxxis Ignitors?
De 2.2 Mountain King is te smal, de 2.4 te zwaar en die rolt niet. Nobby Nic zou kunnen, maar dan wel de snakeskin. Evt. Racing Ralph snakeskin achter. Alberts? Maken ze die nog?
Ik heb net de Transalp Challenge gedaan met Maxxis Crossmarks. Geen enkele keer lek, licht lopend en genoeg grip. Je zou ook een Ignitor voor een Crossmark achter kunnen doen.
De 2.2 Mountain King is te smal, de 2.4 te zwaar en die rolt niet. Nobby Nic zou kunnen, maar dan wel de snakeskin. Evt. Racing Ralph snakeskin achter. Alberts? Maken ze die nog?
Ik heb net de Transalp Challenge gedaan met Maxxis Crossmarks. Geen enkele keer lek, licht lopend en genoeg grip. Je zou ook een Ignitor voor een Crossmark achter kunnen doen.
Mountain King 2.2 protection is prima voor de Spaanse bergen.....of rij je de NLse Tour aan de Franse kant?
Nobby Nick met snakeskin zal ook prima rijden, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de Conti's vanwege het grotere volume van de band en ze lijken minder te slijten dan Schwalbe.
Ik zou niet een TE zacht compound pakken en weg blijven van NLse bandjes als de RR;
-die slijten onder je reet vandaan
-vergeet niet dat je ook 2 weken regen kan hebben............zeker als je aan de Franse, groene kant rij!
dussssssss©
Nobby Nick met snakeskin zal ook prima rijden, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de Conti's vanwege het grotere volume van de band en ze lijken minder te slijten dan Schwalbe.
Ik zou niet een TE zacht compound pakken en weg blijven van NLse bandjes als de RR;
-die slijten onder je reet vandaan
-vergeet niet dat je ook 2 weken regen kan hebben............zeker als je aan de Franse, groene kant rij!
dussssssss©
Start en finish is in Frankrijk, het merendeel van de etappes ligt echter in Spanje (route, klik hier)
Die RR's laat ik links liggen, MK's zijn een optie, of een extra setje van de ignitors/ crossmarks. Mijn huidige ignitors zitten op ±50%, ik betwijfel dus of ze het wel/ niet gaan redden.
Die RR's laat ik links liggen, MK's zijn een optie, of een extra setje van de ignitors/ crossmarks. Mijn huidige ignitors zitten op ±50%, ik betwijfel dus of ze het wel/ niet gaan redden.
Jawel, die zitten onder mijn Rotwild.......ze zijn niet extreem breed maar wel redelijk hoog dus in principe met dezelfde spanning te rijden als een bredere/lagere band.JeroenK schreef:Ehh, Boss, heb je wel eens een MK 2.2 gezien? Die is echt smal.
@Erik, ik reed met sealant.
Trouwens is de Race King protection ook een goed alternatief......mits je 100% zeker weet dat het droog blijft........met regen wil ik daar niet mee rijden.
Mijn maat had in 1 Transpyr. een setje NN alpencross versleten dus met een setje op 50% zou ik het niet gokken.
dussssss©
Die hebben ze niet in voorraad_Erik schreef: Wat denken jullie van deze band? (Bontrager xdx)

Ik weet het niet. Hij is wel erg volumineus en dat is goed. Het profiel lijkt allround, maar hij is ook zwaar. Zwaar is op zich ook wel safe. Heb er zelf geen ervaring mee, maar de reviews wisselen enorm.
Crossmarks zijn een aanrader (ik heb de UST versie, weet niet of dat veel verschil maakt)
Profiel maakt niet het grootste verschil, de stevigheid van de band wel (lichtgewicht = vragen om problemen). Ik zou overigens een extra buitenband meenemen, 29er banden hebben ze niet hangen bij de enige winkel die je onderweg tegenkomt
Good luck !
Profiel maakt niet het grootste verschil, de stevigheid van de band wel (lichtgewicht = vragen om problemen). Ik zou overigens een extra buitenband meenemen, 29er banden hebben ze niet hangen bij de enige winkel die je onderweg tegenkomt

Good luck !
Ik heb met de Raceking protection gereden in de dolomieten dit jaar. Ook best te doen met nat weer! Maar die zijn naar mijn weten alleen te krijgen in 26" en niet in 29"...BOSS schreef: Trouwens is de Race King protection ook een goed alternatief......mits je 100% zeker weet dat het droog blijft........met regen wil ik daar niet mee rijden.
De ignitors neem ik mee als reservebanden. Keuze maak ik tussen de crossmarks of de mountainkings, ik ga ff reviews checken!floepert schreef:Crossmarks zijn een aanrader (ik heb de UST versie, weet niet of dat veel verschil maakt)
Profiel maakt niet het grootste verschil, de stevigheid van de band wel (lichtgewicht = vragen om problemen). Ik zou overigens een extra buitenband meenemen, 29er banden hebben ze niet hangen bij de enige winkel die je onderweg tegenkomt![]()
Good luck !
Als het parcours over groffe losse keien gaat dan zou ik achter een racing ralph doen en vooraan een nobby nic, allebei in de snakeskin versie voor de extra zekerheid.
Ben net terug van de Alpen en heb daar met gewone Racing Ralph achter en Rocket Ron vooraan gereden. Heb er wel niet al te veel groffe schotter gedaan (dus geen grote losse keien).
Ben net terug van de Alpen en heb daar met gewone Racing Ralph achter en Rocket Ron vooraan gereden. Heb er wel niet al te veel groffe schotter gedaan (dus geen grote losse keien).