Te gisteren mijn derailleur proper gemaakt,tandwielen ...alles
Nu heb ik het probleem als de ketting op het grootste tandwiel ligt vanachter hij niet meer naar onder wil
Ik kan blijven schakelen en de versnellingskabel word dan ook heel los maar hij schakelt niet naar onder
Zit de kabel geblokkeerd of heb ik ergens iets verkeerd gedaan toen ik de derailleur aan het proper maken was?
Kan mij iemand helpen?
Bedankt
Kris
Versnellings systeem
Moderator:Beheerders
Dus ik begrijp dat die het eerst deed, en je hem er toen af gehaald hebt of iets dergelijks om hem schoon te maken, en nu heb je hem bevestigd maar doet die het niet meer?
Je zou aan beiden kanten je binnenkabel vast kunnen houden en deze een stukje bewegen om te kijken of dit stroef/niet gaat, wanneer dit zo is zou ik er gewoon een nieuwe kabel opgooien (of uitzoeken wat het is dat tegenwerkt).
Is dit het niet, dan zou je hem moeten afstellen..
In ze kleinste blad zetten, cage onder het kleinste blad houden, kabel "strak" (dat die niet terug kan) genoeg zetten. En dan zou verder alles moeten werken aangezien de settings van je eerste set-up goed gewerkt hebben.
Je zou aan beiden kanten je binnenkabel vast kunnen houden en deze een stukje bewegen om te kijken of dit stroef/niet gaat, wanneer dit zo is zou ik er gewoon een nieuwe kabel opgooien (of uitzoeken wat het is dat tegenwerkt).
Is dit het niet, dan zou je hem moeten afstellen..
In ze kleinste blad zetten, cage onder het kleinste blad houden, kabel "strak" (dat die niet terug kan) genoeg zetten. En dan zou verder alles moeten werken aangezien de settings van je eerste set-up goed gewerkt hebben.
Alles werkte perfect tot na de poetsbeurt
Ik heb enkel de 2 kleine tandwielen van de derailleur eruit gehaald en schoon gemaakt de derailleur op zich heb ik laten hangen
2 tandwielen wil hij nog naar ondergaan en dan niet meer
Ik kan blijven schakelen maar de kabel hoopt zich op en de ketting gaat niet verder naar onder, precies of er iets vast zit ofzo
Ik ga die stappen eens overlopen wat ge mij verteld hebt
Alvast bedankt
Kris
Ik heb enkel de 2 kleine tandwielen van de derailleur eruit gehaald en schoon gemaakt de derailleur op zich heb ik laten hangen
2 tandwielen wil hij nog naar ondergaan en dan niet meer
Ik kan blijven schakelen maar de kabel hoopt zich op en de ketting gaat niet verder naar onder, precies of er iets vast zit ofzo
Ik ga die stappen eens overlopen wat ge mij verteld hebt
Alvast bedankt
Kris