Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Trek 29" SS ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed / 29
Auteur Bericht
triDanny

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 9:19 am    Onderwerp: Trek 29" SS Reageer met quote

Helemaal enthousiast was ik toen ik op trekbikes.com de volgende fiets zag

Trek GF 29 SS RIG

Specs hier

Maar helaas, deze wordt alleen in USA uitgebracht (contact gehad met Trek Benelux) en blijkbaar heeft trek het beleid haar fietsen niet via webshops te verkopen. fromustoeu.nl heb ik even over na gedacht, maar met die kosten en de douane kosten kom ik gewoon ver boven mijn budget uit.

De volgende fiets is eventueel wel leverbaar

Trek GF 29 SS Marlin

Specs hier

Zelfde frame (alleen een naar mijn mening minder mooie livery), en dus duidelijk bezuinigd op de onderdelen.

Voor zover ik kan inschatten zijn voor mij vooral de vork, de remmen en de wielen niet voldoende.
- Vork vanwege een eerdere slechte ervaring met Suntour. Het liefste zou ik zo'n mooie witte Fox erin zetten zoals op de rig . Waar kan ik een prijsvergelijk op internet vinden van wat zo'n Fox vork zou kosten. Of zijn er vorken die net zo geschikt zijn maar met een betere prijs kwaliteit verhouding? Graag advies, ik kan als ik zoek op het type vork van de Rig niks vinden voor hoeveel deze in Nederland wordt verkocht.
- Remmen vanwege het kabeltje. Het zou mijn eerste fiets met schijfremmen worden, en wat ik er zo van begrepen heb als ik zo lees is dat hydraulische remmen veel beter zijn. Is dat zo of valt dat in het dagelijks gebruik mee?
- Wielen omdat ik tot de zwaardere medemensch behoor en meestal met mijn 100 kilo de standaard wieltjes makkelijk "omvouw". Of zijn deze wielen wel geschikt voor mijn gewicht omdat ze misschien wel heel degelijk zijn uitgevoerd?

Ik begrijp heel goed het principe "alle waar naar zijn geld". Dus de marlin is met zijn lagere prijs dus ook uitgerust met mindere onderdelen. Maar ik ben niet iemand die heel erg op gewicht let, en vooral voor stevigheid gaat. Vandaar mijn vraag voor advies. Ik wil gewoon een fijne 29" SS'er die leuk smoelt, waar ik probleemloos op kan rondtouren en binnen mijn budget van 1500 euro blijft. Is deze fiets met bovenstaande aanpassingen dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ochikiro

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze. En met dat budget kun je nog je vork naar keuze toevoegen en een dikke week in de Ardennen trainen. Wink Seriously, met dat budget kun je een On-One 29er met sjieke wieltjes van Singlespeed.nl of bikeboosting.nl en afdoende vork optuigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
triDanny

BerichtGeplaatst: Vr Jul 23, 2010 7:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor je reactie. Is ook een optie, ik hou hem in mijn achterhoofd, maar ga eerst de opties van de Trek verder onderzoeken.

Ben niet van het zelf bouwen, dus zie mijzelf niet een los frame kopen en daar zelf verder mee aan de slag gaan. Rolling smile
Naar boven
triDanny

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is uiteindelijk de Marlin geworden. Vanaf 13 september zal die pas uitgeleverd worden. Komen in ieder direct een nieuw setje hydraulische remmen op. Daarnaast hoop ik een goede vork voor een leuke prijs tegen het lijf te lopen (dus als iemand een tip heeft?) Ik heb wel al iemand gevonden die mij ermee wilt helpen de voorvork te plaatsen.

Ben blij! Surprised
Naar boven
hil1

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

€499,- , daar kan geen zelfbouw tegenop! Je kan ook kijken naar een carbon vork. Is zeker voor een 29er een goede optie. Grote wielen rollen namelijk beter over obstakels Cool
Naar boven
Cloxxki

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hil1 schreef:
€499,- , daar kan geen zelfbouw tegenop! Je kan ook kijken naar een carbon vork. Is zeker voor een 29er een goede optie. Grote wielen rollen namelijk beter over obstakels Cool

Mooi, stel eens een 100m gecorrigeerde carbon vpork voor, met de juist sprong om de standaard vork te vervangen?

Belangrijkste nadeel aan G2 wat mij betreft, geen starre vorken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
triDanny

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cloxxki schreef:
hil1 schreef:

Mooi, stel eens een 100m gecorrigeerde carbon vpork voor, met de juist sprong om de standaard vork te vervangen?

Belangrijkste nadeel aan G2 wat mij betreft, geen starre vorken.

wat is een 100mm gecorrigeerde carbon vork met de juiste sprong?
Naar boven
dader

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk zijn die er:

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_50&products_id=424

En Bontrager heeft er ook één dacht ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
triDanny

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een starre vork op mijn 26" SS, en wil eigenlijk voor iets meer comfort gaan, en een voorverende bike.

Deze heeft als ik het zo lees op internet een goede prijs/kwaliteit verhouding

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_50&products_id=422

alleen, even een noob vraag. De vork die er nu inzit heeft 100mm travel, deze 80mm. Dat is toch alleen van toepassing op hoe ver de vork maximaal in kan veren? De rijhoogte (lengte van de poten boven de u-bocht) blijft gelijk, of duikt het stuur 2 cm naar beneden?
Naar boven
triDanny

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2010 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

vork en rem "probleem" zijn opgelost!

Met dank aan de LBS, die met mijn opmerkingen naar Trek Benelux is gegaan. Ik krijg er met een klein beetje bijbetalen een Fox F100 RCL 29 G2 vork in en een setje avid elixir 5 en ze nemen netjes het standaard spul terug.

het duurt nog lang tot 13 september Crying or Very sad
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2010 2:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer netjes! Dat betekende neem ik aan een prijsverdubbeling? Very happy

Houdt je LBS het spul of Trek? Dat laatste lijkt me een tamelijk unieke regeling. En die eerste is ook goed, want een Suntour G2 29er vork? Dat is wel een potentiele winkeldochter...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
triDanny

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2010 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De LBS liet zich daar niet echt over uit, maar zoals ik het begreep gaan de originele onderdelen terug naar Trek.

Dit omdat hij tijdens ons eerste gesprek heel stellig was dat hij het niet zag zitten om die vork op de plank te leggen, zodat hij hem over een paar jaar aan de oud ijzer boer mee kon geven.
Naar boven
red_vfr

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik ben ook geintresseerd in die Marlin singlespeed. Mijn doel is om er mee het bos in te gaan, rondje Schoorl, dijkgastbos, en andere plekken in Nederland en misschien Ardenne.

Is deze fiets daar geschikt voor? Misschien idd een upgrade van de voorvork of is dat gwoon een must?

Ik zit er verder aan te denken om er een alfine shimano 8speed naaf in te laten spaken. Of zou ik an beter een andere fiets kunnen nemen?
Naar boven
triDanny

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem nog steeds niet, maar ik heb hem inderdaad aangeschaft om mee het bos in te gaan. Ik ken de routes niet die jij noemt, maar die van mij zal vooral rond Apeldoorn worden uitgelaten, af en toe de Rheden route en hopelijk snel weer eens in Zeddam.

Ik heb persoonlijk slechte ervaring met suntour vorken. Op mijn vorige fiets die er standaard mee geleverd werd, had ik die binnen een half jaar dat hij niet goed meer functioneerde. Niet dat ik een wildebras ben op de fiets, verre van dat. Dus voor mij was het een must om er een goede vork op te krijgen. Maar dat is ook afhankelijk je budget. Hou er wel rekening mee dat vorken die met de speciale G2 kroon alleen OEM geleverd mogen worden (patenten kwestie), en dat je die niet los in de winkel kan kopen. Je kan er wel een andere vork op zetten (dus met een kroon in de normale graden hoek), dat zou de besturing iets anders maken. Wat ik er over gelezen heb is dat de fiets met een normale vork luier stuurt

Na een test rit afgelopen weekend op een Karate Monkey met 8-speed alpfine naaf, heb ik definitief besloten dat er een ander wiel gespaakt gaat worden (mede omdat ik denk dat de standaard wielen voor dat geld niet heel stevig zullen zijn, en al snel een slag zullen hebben), maar ik ga dan liever voor de 11-speed alfine naaf. Niet vanwege het bereik, met de acht speed kon ik prima uit de voeten. Meer vanwege de verbeterde technologie.

Maar eerst maar eens het fietsje SS gaan rijden, volgens de LBS nog steeds leverdatum 13 september.
Naar boven
partyboj

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

triDanny schreef:

Hou er wel rekening mee dat vorken die met de speciale G2 kroon alleen OEM geleverd mogen worden (patenten kwestie), en dat je die niet los in de winkel kan kopen.

Fox 29" G2 vorken worden wel zeer regelmatig nieuw aangeboden op ebay.
Dat hoeft dus geen beperking te zijn Wink
Naar boven
red_vfr

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede tip van die voorvork. Ik heb zelf zoiets, ik probeer deze, als ie kapot gaat kan ik altijd nog upgraden, of had zo'n goede deal dat je beter kon inruilen?
Naar boven
triDanny

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik had zo'n goede deal, dat ik zonder na te denken meteen ja heb gezegd. Maar in de deal zaten er ook een paar hydraulische remmen bij.
Naar boven
Cloxxki

BerichtGeplaatst: Do Aug 26, 2010 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dader schreef:
Tuurlijk zijn die er:

http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_50&products_id=424

En Bontrager heeft er ook één dacht ik.

Ik ben verbaasd dat ze een 80mm gecorrigeerde (470mm) bíjna G2 offset (48 ipv 51mm) vork aanbieden. Dat is al super. Maar het is toch wat anders dan een 100mm gecorrigeerde. De kortere offset compenseert wel iets (6mm per graad ongeveer) stuursnelheid, maar je zit verandert ook danig met een 20mm "te korte vork". Die wordt namelijk ~12mm langer, dus zoveel korter moet je stuurpen zijn, of heb je extra sweep uit je stuur nodig. Die komt ondat de zithoek mee verandert met de stuurhoek. Een stijlere houding van het frame resulteert in een langere basispositie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed / 29
Pagina 1 van 1

Ga naar: