Transalp 2010, klaar!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gène
Transalp 2010, klaar!

Bericht door Gène » ma jul 26, 2010 10:04 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een dramatische start hebben we, mijn vader en ik, de missie volbracht. De bedoeling was dat we begeleiding zouden hebben vanuit een camper. Helaas was deze al na 250 km heenreis niet meer in staat om verder te gaan, versnellingsbak kapot. Na een middag beraad tussen de ANWB en een onze teamgenoot, bleek de ANWB niet in staat om ons op een correcte manier te helpen. Dus toen is onze teamgenoot met een busje naar de plek gekomen waar we tot op dat moment zijn gekomen en heeft ons toen om 0.00 's nachts in Füssen gedropt. Zonder slaapzak en slaapmatras hebben we de eerste nacht op een atletiek baan geslapen in het Camp.

In de ochtend voor de start van Füssen naar Imst heeft m'n vader nog snel twee luchtmatrassen weten te scoren om de rest van de nachten beter te kunnen slapen. Geradbraakt en volledig stijf van stress en adrenaline zijn we toen om 9.30 gestart aan het acht daagse avontuur naar Riva. Daarbij blijkt de organisatie van de Transalp enorm flexibel te zijn en van grote hulp. Net als onze teammaat die in een nacht dik 1200 km heeft gereden om ons naar de start te brengen. Zonder hem was het niet mogelijk geweest.

De etappes waren uitgezet over fantastische trails en paden. Het gros van de route ging voornamelijk over schotter en asfalt. De vele hoogtemeters (19.685 mtrs) die tot grote hoogte (2737 mtr) leidde maakte de route zwaar. De singletracks en bospaden waren direct van een hoger niveau. De makkelijke schotter paden stonden eigenlijk niet in verhouding tot de technische singe trails. Op een aantal downhills heb ik ook niet gefietst. De rij technische verschillen tussen mij en m'n vader maakte dat niet mogelijk. Daarnaast wilden we geen groot risico lopen om niet in Riva aan te komen. Finishen was belangrijker dan het nemen van risico's.

De rit tussen Scuol en Livingo, de langste rit tussen Livingo en Ponte di Legno en de finale downhill met het aankomen in Riva hebben de meeste indruk op me gemaakt. De rit tussen Scuol ging door een natuurgebied dat werkelijk de mooiste vergezichten had. In de langste rit zat ook een mega afdaling die leidde tot verkrampte vingers en stijve hamstrings. In de laatste afdaling waren alle technische skills noodzakelijk om niet alsnog in een ambulance terecht te komen.

Wat betreft het gebruike materiaal. Ik heb de Transalp op een alu hardtail gereden met 100mm veerweg vooraan. Geen lekke banden gehad en prima grip met 2.1" Racing Ralph's met Joe's sealant. De 22-32 is veel gebruikte versnelling evenals de twee XT schijfremmen die echt uitstekend hun werk hebben gedaan. M'n Fizik Gobi heb ik na dag 4 verruild voor een Specialized Phenom 143 en dat was een schot in de roos. Na dag 6 waren ook de remblokjes toe aan vervanging. Het rijden met een Camelbak is wel aan te raden. Soms waren de paden bezaait met bidons. Een achterpad, drie biba's, kettingstukje, tooltje, kettingpons, kettingsluit stukje, remblokjes, toe-raps: allemaal tijdens de rit niet nodig geweest. We hebben alleen een een nieuwe achterband, 4 sets remblokjes en een nieuw zadel gekocht. Sigma heeft ook nog een Roc 9.0 omgeruild, omdat deze niet goed werkte. Als je behoudend rijdt valt de slijtage slag wel mee.

De Transalp is absoluut een wedstrijd die iedere zichzelf respecterende wedstrijd rijder een keer in zijn leven moet rijden. Zelfs als je niet prestatie gericht bent, bieden de paden genoeg uitdaging om een fantastische vakantie te hebben. De faciliteiten in het Camp waren eigenlijk prima en maakte achteraf gezien het gebruik van een camper overbodig. We hebben wel ontzettend veel geluk gehad met het weer dat, op twee plensbuien na, stralend was. Als de condities slechter waren geweest, was het een ander verhaal.

Wat een week, onbeschrijfelijk mooi!
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

willem12

Bericht door willem12 » ma jul 26, 2010 10:53 am

Wat een positief verhaal voor zo'n zuurpruim als jij :) Gefeliciteerd.

Je bedoelt Val Mora als natuurgebied tussen Scuol en Livigno? Da's idd een ernom mooi dal met een mooi pad langs/boven de beek.

En hoe beviel het je vader?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Gène

Bericht door Gène » ma jul 26, 2010 11:05 am

Ja goed he! Misschien dat ik de zuurpruimaward voor 2010 niet verdien, ik heb geen reden om zuur te zijn.

Val Mora zou goed kunnen. Ik heb eerlijk gezegd niet zo op de bordjes gelet, maar het is in ieder geval een reservaat. Dat staat me nog bij van de briefing. Het mooie ervan is dat we die dag zo'n 5 uur hebben gefietst en vrijwel geen bebouwing hebben gezien. Iets wat je niet zo snel meer meemaakt in (centraal) Europa. Het zag er onbeschrijfelijk mooi uit.

Mijn vader heeft uiteraard ook genoten. Die ging eigenlijk best sterk de bergen op, zeker de eerste dagen had ik soms moeite om z'n tempo bij te houden. Helaas is dalen niet z'n sterke punt, dus ik heb voornamelijk achter hem aan gezeten. Op die manier bleven we bij elkaar. Zijn techniek was op een week tijd wel sterk verbeterd, schotter pakte hij gewoon als asfalt. Rotsen en boomwortels waren meer een probleem. Al moet ik ook zeggen dat als het pad technisch werd, ook direct heel technisch werd. Een middenweg zat er eigenlijk niet in. We hebben uiteraard wel wat woordenwisselingen gehad, maar na de finish zat de goede sfeer er weer in. Prima week voor een duo van 25 en 52 jaar.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jul 26, 2010 11:14 am

Ik ken alleen verhalen van slapen in overvolle sporthallen.
Dit is niet nodig begrijp ik uit jouw verhaal?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

willem12

Bericht door willem12 » ma jul 26, 2010 11:20 am

Ik heb even op de site gecontroleerd. Parcours Scuol-Livigno == precies gelijk aan 1e stuk van NationalPark Marathon. Reuze mooi.

Je vader is 52, da's mooi !! Stoer.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Gène

Bericht door Gène » ma jul 26, 2010 11:26 am

Nee. Hotel overnachtingen en gebruik maken van een Camper is ook mogelijk. We hebben 6 dagen in het Camp gelegen, de sporthallen dus. De laatste twee overnachtingen was de camper er weer en dus hebben we in de camper gelegen. Voordeel van het Camp is dat alles voor je geregeld wordt en alles redelijk in de buurt is: bike wash, douches, pasta party, ontbijt, park ferme. Voordeel van de camper is dat je beter slaapt wanneer het koud is en reserve spullen kan meenemen. Nadeel van een camper is dat je vaak een uit het dorp moet verblijven of zelfs een dorp verder. Hotel overnachtingen zijn helemaal perfect, je hebt dan alles binnen handbereik tegen een extra prijs.

Het Camp viel me echt reuze mee. Er zijn maar twee plaatsten geweest waar het wat krapper was. Goede slaapspullen en een buff als oogmasker (lampen gaan om 22:00 uit en om 6:30 aan) zijn wel een must.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 26, 2010 3:13 pm

Ik heb je wel zien lopen met je pa achteraf, nooit geweten dat jij dat was.........

Met een camper is het echt kut geregeld, je betaald 100 euro om een "plek te reserveren" je krijgt daarvoor een sticker die "garandeert" dat je een plek hebt in het volgende dorp. Omdat ik pas laat arriveerde omdat ik wilde fotograferen was de camperplek vaak vol...en ook met mensen die geen sticker gekocht hadden. Je moest dan maar uitzoeken waar je ging staan....gelukkig was de pliessie aardig relekst en kon je eigenlijk gewoon overal wild staan.
De camper plaatsen van de transalp waren trouwens ronduit slecht; vaak geen stroom, water en wc/douche in de buurt. Alleen in Fussen was het goed geregeld.

kom ik nu in aanmerking voor de zuurpruimaward???

Beste combi is volgens mij een hotel en een personenauto + begeleider. Betaalbare hotels liggen vaak idd 1 of 2 dorpen verder. Ik sprak mensen die 200 euro neergeteld hadden voor een kamer in Livigno terwijl andere 10km verder 49 betaalden.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Sven

Bericht door Sven » ma jul 26, 2010 6:45 pm

Gène,

Via twitter ook jouw updates gevolgd, maar ook zo dan:
Van harte gefeliciteerd met het uitrijden van deze monstertocht!

Mooi verslag! :arms:

bettes

Bericht door bettes » di jul 27, 2010 7:51 am

Ik moet zeggen dat ik de rijders van de transalp zeer hoog in het vaandel draag sinds vorige week... Wij hadden net een stevig stuk afdaling gereden toen ik hoorde dat dat de finish zou zijn van de laatste etape van de TA... Je zal de nummer wel kennen sentiero 409!

Als je daar op je hardtail hard doorgaat ben je gek of goed of alletwee (wat niet verwonderlijk is als je de TA rijdt!)

Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jul 27, 2010 8:35 am

Er rijden idd ook gekken op een hardtail met een starre jaap en of V-brakes/Canti's.........
Gek of geniaal? Vaak maar een klein verschil.

dusssssss©
DE site

vanLoon

Bericht door vanLoon » wo jul 28, 2010 9:35 am

Samen met Tibor heb ik ook meegedaan. Jammergenoeg viel die Lange na de koninginne-etappe ziek uit, na de dagen ervoor erg diep te zijn gegaan. Mijn verhaal staat hier: http://sportmetjuul.blogspot.com en in september in de Bikefreak.

Gene, Boss en de teamleden van Onyva heb ik jammergenoeg niet gesproken. Wel veel contact gehad met JeroenK en Gillis, Daphny en haar man en Peerkes Biketeam 1 en 2. Onze manier van overnachten was misschien wel de meest ideale en de minst gebruikte: een volgauto met tentjes. Je moet wel van kamperen houden en een ervaren kampeerder als verzorger bij hebben. Maar dan heb je een auto, goedkope accomodatie en eigenlijk altijd een goede plek. En slapen in een tent is toch het beste wat er is?

@willem12: die verhalen van je tijdens de SBM08 over Scuol waren idd niet gelogen. Verreweg de mooiste etappeplaats en de Nationalparkbikemarathon staat boven aan m'n lijstje.

@BOSS: prachtige plaatjes!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 28, 2010 11:52 am

DE site

Gène

Bericht door Gène » wo jul 28, 2010 5:53 pm

@Boss: Super platen! Ik ben even zo vrij geweest om een plaat eruit te plukken waar we als team op staan (nr. 1708). Komen de andere ook nog online?
Om terug te komen op het star rijden. Tijdens het file rijden kwamen we nog aan de praat met een ander Nederlands team. Deze twee heren verwonderde zich dat het zo lekker klimde op een Specialized. Vervolgens kwam de vraag of geheel star ook te doen zou zijn. Ik zei tegen hem dat het helemaal hardcore zou zijn om hem singlespeed te rijden. Zijn reactie was dat bij singlespeeders echt serieus een deel van schroeven ontbreekt. Einde discussie, file was opgelost.

Wat mij betreft verdien je met de camper kritiek zeker geen zuurpuimaward. Het was ook slecht geregeld. Mensen blij maken met een dode mus tijdens de enige regenaankomst (madonna di campiglio) is vragen om kritiek. Wat betreft de overige dagen kan ik niets zeggen, Fiat was toen nog bezig om de versnellingsbak te plaatsen.

@vanLoon: we hebben elkaar wellicht wel gezien, maar niet gesproken. De mensen van Peerkes en een team waarvan 1 iemand fietskoerier was hebben we wel gesproken. Van de "fietskoerier" heeft m'n vader nog zelfs een trui geleend. De organisatie in Madonna had maar 3 douches geregeld voor 400+ mannen en vrouwen.

@Bettes: de laatste downhill naar Riva? Ik moet bekennen dat ik het eerste deel (tot even stenen en rotsen waren) heb gewandeld. Finishen was ons net wat belangrijker, zeker gezien het aantal mensen dat per ambulance was afgevoerd in voorgaande dagen. Daarna was de downhill nog steeds te doen, met het geniale stukje door de olijfgaarden.

@Sven: nog bedankt voor de morele steun en felicitaties! Altijd goed om te weten dat mensen je volgen. Op mijn reply had ik overigens geen reactie meer (dat de Turner helemaal Transalp waardig is).

Achteraf gezien ben ik echt blij dat slecht weer ons bespaard is gebleven. Eigenlijk waren alle dagen stralend en dat stemde mij goed. Met mijn opmerking dat ik niet lek had gereden was het ook de goden verzoeken: vandaag lek gereden.

Op gebied van rollend speelgoed waren er een paar erg mooie exemplaren bij: Cove Titanium, Moots (een aardig aantal), Liteville, Titus, Turner, Pace, Maverick, Bontrager staal(ja incl. cantilevers (!) + Rockshox judy: erg hardcore), Seven. Erg veel Scott, Specialized, Cannondale (incl. gebroken flex zadelpen), Focus, Stevens, Cube, Bulls, Haibike plastic.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jul 28, 2010 6:14 pm

Vergeet niet:
-Niner
-Curtlo
-Pronghorn
-Rotwild, erg veel...

dussssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jul 29, 2010 9:06 am

Omdat ik, en velen met mij, zeer ontevreden waren hoe het geregeld was voor campers tijdens de Transalp....mede gezien het feit dat je € 100,- betaalde voor eigenlijk niets.
Iedereen dacht dat de € 100,- een bedrag was waarvoor je een grote groen Transalp sticker kreeg waarmee je:
-een plek had binnen/in de buurt van het Transalp park
-op zijn minst water en/of douche/toilet in de buurt had
-stroom had. Niet noodzakelijk wel prettig en eenvoudig te realiseren.

Vervolgens bleek dat er, behalve in Fussen, niets maar dan ook helemaal niets geregeld was door de Transalp organisatie. De officiele Transalp camperplaatsen waren doorgaans:
-openbare parkeerplaatsen waar iedereen gewoon mocht parkeren, ook als je geen € 100,- gedokt had. Zonder faciliteiten. Douchen kon tegen betaling van soms wel € 10,-(Ischgl) in het lokale zwembad.
-grasveldjes in een dorp. Zonder faciliteiten.
-gewone campings die je gewoon teen het volle tarief moest bijbetalen.
-VOL waardoor je zelf een plekje moest zoeken op industrieterreinen oid.

In mijn ogen is dat oplichting, dus heb ik gemaild naar de organisatie, Plan B event

In mijn mail verwoorde ik dat ik mij opgelicht voel en het op prijs zou stellen als de € 100,- teruggestort zou worden aangezien de waarde van die € 100,- 0,0 bleek te zijn.....

De reacties:

there is unfortunately no solution regarding the refund of the 100,-€!
So I think next year, there will be a complete other way for mobilehomes!

Volgens mij erkennen ze hier dat er dit jaar fouten gemaakt zijn......
Vervolgens mailde ik dat je voor € 100,- toch wel "iets" mag verwachten en dat men kennelijk erkent dat er iets is foutgegaan, immers volgend jaar doet men het anders.
Als je fouten maakt moet je op de blaren zitten en dus leek het my fair dat er een refund zou plaatsvinden.

thanks again for your feed back, but there can`t be a refund, because we never promised anything like you mentioned, there were place for every mobilehome at several places and that was the only security for the 100,-€.

Toen aangegeven hoe wij gekampeerd hadden tijdens de Transalp en vermeld dat ik het je reinste oplichting vind.

now I think we had it explained really enough!
We will let it like that and next year, there will be an other way.

Volgens mij is het zo dat de finishplaatsen de camperplaatsen regelen en Transalp het geld incasseert.........

Kortom, voel je je ook opgelicht mail dan even met: Tamara;
tamara.metzler@planb-event.com

Wellicht dat nog meer klachten ze tot inkeer brengt.
Grappig detail, de Wohnmobile link op de Transalp website linked niet meer door naar de betreffende info maar naar het starterpakket...toeval?

dussssssss©
DE site

Sven

Bericht door Sven » do jul 29, 2010 10:05 am

Gène schreef:...
@Sven: nog bedankt voor de morele steun en felicitaties! Altijd goed om te weten dat mensen je volgen. Op mijn reply had ik overigens geen reactie meer (dat de Turner helemaal Transalp waardig is).
....
No problemo! Zo zie je maar dat zo'n medium toch een steuntje in de rug kan zijn.

Mijn reactie bleef met opzet uit. Zoals ik ook al in het fototopic zei, blijft dit uiteraard een megadroom voor bikers, en dus ook voor mij. De turner is er inderdaad steeds meer klaar voor, en zelf begint het met het zien van deze foto's en het lezen van jouw en andere ervaringen steeds meer te ontwikkelen tot 'dit moet ik echt een keer hebben gedaan'...

Dan nog blijft het enorme respect wat ik voor al die (uit)rijders & verzorgers heb. Enorm veel pluspunten, kudo's, digg's en hoe je het maar wilt noemen voor het ondernemen en uitrijden van deze tocht!

Edit!!
Zou je misschien ook eens voor de lezers willen toelichten hoe je je op deze tocht hebt voorbereid? Ik heb het zijdelings kunnen volgen via je berichten, maar een verslag ervan zou mooi zijn, zeg!

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » do jul 29, 2010 2:27 pm

Wel heel bijzonder dat je dit met je vader gedaan hebt Gene!
Lijkt mij ook niet altijd makkelijk...veel respect.

Ik ben een aantal jaren geleden op vakantie geweest in Kappl. En dus ook een aantal zeer mooie ritten kunnen maken. Als ik dan die mooie foto's zie van BOSS kriebelt het wel :)

Net als Sven ben ik wel benieuwd hoe je voor zo'n groot evenement voorbereid. Veel kilometers maken in ons platte land is 1, maar hoe krijg je je hoogtemeters in de benen?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jul 29, 2010 2:55 pm

[HEAD]MarxNL schreef:
Net als Sven ben ik wel benieuwd hoe je voor zo'n groot evenement voorbereid. Veel kilometers maken in ons platte land is 1, maar hoe krijg je je hoogtemeters in de benen?
Gene woont midden in het limburgs heuvellandschap...daar kan je in 80-90km wel 1500hm's bij elkaar trappen als je de weg een beetje kent.

dussssss©
DE site

Sven

Bericht door Sven » do jul 29, 2010 5:35 pm

Buiten dat heb ik via 'dat medium' ook berichten over houffa en andere marathons gelezen, en dan is die voorbereiding toch zeer interessant. Denk daarbij ook aan voeding, dranken e.d...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jul 29, 2010 10:37 pm

Alle waardering het voltooien van deze beproeving! Ik ben zojuist terug van een paar dagen Ardennen, zeg 2,5 uur per dag en ben behoorlijk ik uitgeblust, laat staan dat ik zoiets momenteel zou moeten.... pff!

Mooi plaaten Boss!
Ich Heisse Super Fantastisch!

wictor

Bericht door wictor » za jul 31, 2010 8:10 am

Gaaf - congrats! En idd: je zuurpruimaward wordt je nu ontnomen! ;)

Zelf nog even wezen kijken bij de finish in Livigno, gezien we 'in de buurt' op vakantie waren (Bernina en Julierpass nog eventjes over :P). Ondanks volkomen afgepeigerd te zijn was iedereen enthousiast aan 't vertellen over de etappes van de dagen er voor en hoe veel lol ze hadden.

Gène

Bericht door Gène » za jul 31, 2010 5:59 pm

Thnx voor de positieve reacties! Leuk om te lezen dat het wat los maakt op het forum.

De voorbereiding voor mij is toch wat meer als droog zoveel mogelijk km's te rijden. Afgelopen jaar heb ik bijna drie weken in Frankrijk gereden op de racer. Eerste week rond de Ventoux, touretappe aankomstplaats. Vervolgens in een week per fiets naar de Pyreneeën gereden, om daar nog een week te verblijven. Na die vakantie zijn de trainingskilometers toegenomen.

Met de Houfalizemarathon, Bart Brentjens Challenge, tourtocht bij Kasterlee, Vulkanbike in Daun, Bikeboutique tourtocht was het nog een vrij aardig gevuld najaar. November wat minder gefietst, maar wat meer in de sportschool geweest. Krachttraining. In December en Januari weer langzaam wat proberen te fietsen, wat moeilijker was gezien de hoeveelheid sneeuwdagen. Ondertussen ook nog steeds twee maal per week naar de sportschool proberen te gaan. Ik zeg proberen, want de sportschool is me echt te saai.

Februari en maart waren nog tussen maanden met weinig kilometers. In April ben ik meer gaan fietsen, ook 's avonds na het werk. Dat werpte al vrij snel vruchten af, want de conditie verbeterde goed. De (Ardenne) marathons stonden ook weer in de planning en die gingen ook goed. Begonnen met de tourvariant van Olne Spa Olne, SKS bikemarathon in Sudern en de 250 km Amstel Gold race om vervolgens Chimes des Waimes, Ardenne Trophey en Kattenbos tourtocht te rijden. Vervolgens stond begin juni de 4 daagse marathon wedstrijd Alpen Trophey Tour in Schladming op het programma als voorbereiding op de Transalp. Helaas moesten we die na twee dagen weer afbreken, omdat onze fietsen waren gestolen. De week na de Alpentour heb ik de Raid d'Hautes Fagnes gereden. Daar was het al duidelijk dat het met de vorm erg goed zat. In de tussenperiode tot de Transalp heb ik niet meer zoveel gedaan en dat was te merken in de eerste 5 dagen. Ik miste snelheid en ritme het klimmen. Daarna verbeterde ik en kon echt aanzetten. Ik vond het ook erg jammer dat de Transalp eindigde, want de vorm verbeterde zich iedere dag.

Dat was in grote lijnen de voorbereiding. Ik ben geen persoon voor schema's en hou van afwisseling. Duurtrainingen worden afgewisseld met snelheidstrainingen op de baan in Geleen en Landgraaf. Samen met de krachttraining in de sportschool en mountainbike ritten is dat aardig gevarieerd.

Trainen gaat altijd gepaard met een hartslag meter. Qua voeding probeer ik wel eens wat uit, maar vind de producten van Born het lekkerst. Kleine repen, of repen doorsnijden is wel aan te raden tijdens een lange rit. Een camelbak trouwens ook en een lege bidon in de houder om op het laatste extra water mee te pakken. Gelletjes en winegums of druivensuiker tabletten van Extran zijn ook een welkome afwisseling tijdens de marathons. Tijdens de trainingen neem ik limonadesiroop mee in de bidon en suikerwafels, af en toe wordt gestopt voor een stuk rijstevlaai. Daarbij let ik op mijn voeding: niet teveel chocolade, roomijs, patat en andere fastfood en snacks en wat meer vezels en goede vetten in de vorm van krenten en noten. Ook drink ik regelmatig melk, zeker 's avonds omdat het vult. Ik heb dan geen zin meer in snoepgoed, misschien een tip.

Misschien doe ik dingen fout, maar het werkt vrij goed voor me. Het hoofddoel en eigenlijk enige doel is hard kunnen fietsen en lol hebben. Minder letten op de prestatie en niet met het hoofd hangen als het minder gaat.

gillish

Bericht door gillish » ma aug 02, 2010 10:58 am

Hier de fietskoerier uit Eindhoven die met JeroenK (ex-fietskoerier) de TransAlp heeft gereden. ;)

Meerdere malen met Gène en zijn pa gesproken, alsook met Juul, Peerkes biketeam en met de mannen van Viro racing (blauwe pakkies), die we stevast 2 keer per berg tegen kwamen: bergop als ze ons inhaalde, bergaf als we ze weer terugpakten. :)

Uiteindelijk 48e herenteam geworden, beide op een hardtail (JeroenK welliswaar met grote wielen). Die laatste afdaling naar Riva stuiterde idd lekker! Kwam er met lamme armen, 1 voetje aan de grond en heel veel plaatsen naar voren opgeschoven beneden aan. :angelnot:

Moet zeggen dat ik het koersen na een dag of 6 een beetje moe begon te raken... Gelukkig waren de laatste 2 dagen weer erg mooi en gingen ook vlot voorbij. Waarbij we nog bijzonder genoten hebben van de laatste, verregende afdaling naar Madonna op dag 7: glibberend, hotsend en botsend over natte stenen en wortels naar beneden langs de wandelende concurrentie. :D

Mijn voorbereiding bestond uit, behalve fietskoerieren, veel plaatselijke bosrondjes, zoveel mogelijk Ardennen marathons en de Trans Germany. (4-daagse marathon, die eigenlijk wat tegenviel) Ook wat training van rug, buik en armen (core stability) heeft zeker nut gehad.

Sven

Bericht door Sven » di aug 03, 2010 12:35 pm

Wauw! Bedankt voor jullie aanvullingen.

Mooie verhalen, ik kan er niet over ophouden..

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » do aug 05, 2010 7:28 pm

In Madonna di Campiglio een kijkje genomen in het camp en een beetje meegemaakt hoe het werkt met de pastaparty en de slaapzalen. De volgende ochtend in de auto achter de campers aan naar Riva om daar tegelijk aan te komen met de koplopers.
Hier nog een paar fotootjes:
http://www.eriknienhuis.nl/fotos/?dir=20100724

Afbeelding
Fietsjes in het startvak

Afbeelding
Finish zonder teamgenoot

Afbeelding
Niks hand in hand, sprinten...

Afbeelding
Zo, gefinisht

Afbeelding
Biertje!
Laatst gewijzigd door MavErik op do aug 05, 2010 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Een starre vork is nooit een upgrade -

Plaats reactie