Da bombe

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
xFreekx
Da bombe

Bericht door xFreekx » di jul 06, 2010 3:20 pm

Hallo,

ik ben al een tijd opzoek naar een degelijk freeride frame, en nu ben ik gebotst op een frame van Da Bomb. Wel bepaald de Da Bomb Da Pukka. Nu vroeg ik mij af of hier iemand al ervaring mee heeft, of een frame heeft van Da Bomb. Ik ben er namelijk van plan een deel met te freeriden, en af en toe te downhillen.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31627

Alvast bedankt
Kona Five-O 2008

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di jul 06, 2010 3:50 pm

Voor dat geld, zou ik een beter frame gaan zoeken.
Misschien 2dehands, want sommige frames zijn nog al aan de prijs. Oh, en ga proberen om met een coil-shock te rijden. Stukje fijner ook.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di jul 06, 2010 5:21 pm

Ik weet niet hoe groot en zwaar je bent, maar als ie past zou ik, als ik jou was, lekker de SX Trail kopen die hier voor 1200 euro te koop staat. Heb je een hele fiets voor iets meer geld. Heb zelf 2 jaar een SX Trail gehad, en deed er alles mee van singletracks tot lomp downhillen in de Alpen en op WC tracks.
Officieel was de SX Trail (in 2006/7/8) ontworpen als fiets voor 'light freeride', maar er zijn een heleboel mensen die deze bike als pure race downhillbike gebruik(t)en, ook in oorden als Whister e.d.. Tenzij je 100 kilo weegt denk ik dat je er geen verkeerde koop aan zult hebben ;)
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

xFreekx

Bericht door xFreekx » di jul 06, 2010 5:26 pm

Ik weeg zelf rond de 70 kg en ben zo'n 1m 95. Ik dacht er wel aan een andere demper onder te steken, want die manitu rl is niet zo goed heb ik al gelezen.
Kona Five-O 2008

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di jul 06, 2010 7:01 pm

xFreekx schreef:Ik weeg zelf rond de 70 kg en ben zo'n 1m 95. Ik dacht er wel aan een andere demper onder te steken, want die manitu rl is niet zo goed heb ik al gelezen.
Je gewicht is geen probleem, maar met je lengte zul je wel op een L moeten. Ik ben 1.90 en reed ook op een L, een M vond ik echt te klein.
Idd iets van een DHX insteken en je ben klaar..
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

b-dirt

Bericht door b-dirt » wo jul 07, 2010 6:09 pm

god damn 1m 95 en 70kg :shock: beetje licht of niet?

maar idd zou als ik jou was lekker een 2dehands fietsje kopen;)

joch

Bericht door joch » vr jul 09, 2010 3:56 pm

laat je niet gek maken door zogezegde BETERE frames, dat frame ziet er gewoon deftig uit. voor zover ik zie zitten er overal kogellagers in en het laswerk is
zuiver. wat van sommige grote merken niet gezegd kan worden. als je weg bent
van dat frame moet je het gewoon kopen en bouw het lekker zelf op met ond. die
je zelf wil zoals ik ook heb gedaan. kheb zelf enkel het frame/demper nieuw gekocht
en de rest 2de hands. nog een voordeel is dat je dan niet aan de lift staat te schuiven
met bijna allemaal de zelvde fiets/merk(sx,stinky,demo,big hit,enz.....)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr jul 09, 2010 4:52 pm

joch schreef:laat je niet gek maken door zogezegde BETERE frames, dat frame ziet er gewoon deftig uit. voor zover ik zie zitten er overal kogellagers in en het laswerk is
zuiver. wat van sommige grote merken niet gezegd kan worden. als je weg bent
van dat frame moet je het gewoon kopen en bouw het lekker zelf op met ond. die
je zelf wil zoals ik ook heb gedaan. kheb zelf enkel het frame/demper nieuw gekocht
en de rest 2de hands. nog een voordeel is dat je dan niet aan de lift staat te schuiven
met bijna allemaal de zelvde fiets/merk(sx,stinky,demo,big hit,enz.....)
Die "dezelfde " fietsen hebben zich wel allemaal bewezen door hun rijkwaliteiten en prijs/kwaliteit verhouding. Noem me 1 " deftig" merk dat geen industrielagers/bussen gebruikt :?
Ik wil hier helemaal niet mee bedoelen dat die da bomb een slecht frame is , zeker niet. En dat zou de rest ook beter niet beweren omdat waarsschijnlijk nog geen van al met zulk frame heeft gereden.

Succes !
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr jul 09, 2010 7:58 pm

Opzich rijden er mensen rond op Da Bomb frames buiten Nederland,tis een minder bekend merk voor hier maar dat wil niet zeggen dat ze slechte kwaliteits frames leveren en niet zo gek duur ook nog.Enige wat je kunt doen is die manitou demper weg doen(verkopen) en een kwaliteits coil demper erin steken zoals een rock shox,fox bijv.
Laatst gewijzigd door Trekrules op vr jul 09, 2010 11:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GTLTS

Bericht door GTLTS » vr jul 09, 2010 8:55 pm

@Trekrules: "dt" gebruik je bij werkwoorden ;)

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr jul 09, 2010 10:57 pm

GTLTS schreef:@Trekrules: "dt" gebruik je bij werkwoorden ;)
Heb mijn reactie aangepast :oops:

joch

Bericht door joch » ma jul 12, 2010 11:39 am

Die "dezelfde " fietsen hebben zich wel allemaal bewezen door hun rijkwaliteiten en prijs/kwaliteit verhouding. Noem me 1 " deftig" merk dat geen industrielagers/bussen gebruikt :?
Ik wil hier helemaal niet mee bedoelen dat die da bomb een slecht frame is , zeker niet. En dat zou de rest ook beter niet beweren omdat waarsschijnlijk nog geen van al met zulk frame heeft gereden.

Succes ![/quote]
kheb zelf ooit zo een fiets(cmpl.) gehad van een zeer bekend merk omdat ik dacht dat
het dan wel snor zou zitten,niets dan problemen. niet het frame maar alle made in china troep die er op en in zit. ik hoop echt dat ik de enige was/ben die daar last van
heeft. het is gewoon niet meer wat het was.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma jul 12, 2010 12:14 pm

joch schreef:Die "dezelfde " fietsen hebben zich wel allemaal bewezen door hun rijkwaliteiten en prijs/kwaliteit verhouding. Noem me 1 " deftig" merk dat geen industrielagers/bussen gebruikt :?

Succes !
kheb zelf ooit zo een fiets(cmpl.) gehad van een zeer bekend merk omdat ik dacht dat
het dan wel snor zou zitten,niets dan problemen. niet het frame maar alle made in china troep die er op en in zit. ik hoop echt dat ik de enige was/ben die daar last van
heeft. het is gewoon niet meer wat het was.[/quote]
Het gaat hier over het frame zelf en niet al de troep die erop wordt geleverd. En wees maar gerust dat je niet de enige bent. Kona zijn bvb. ook helden als het op hun afmontage aankomt.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie