Bikepacking trip bergrace

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
didadunlop
Bikepacking trip bergrace

Bericht door didadunlop » wo jun 09, 2010 9:02 am

Wie o wie is er in voor een bikepacking trip voor de bergrace in Oosterbeek? (27 junj)

Zaterdag vertrekken vanuit Oosterbeek. Mooie ronde fietsen richting het noorden. Radio Kootwijk e.d. En daarna ergens tent/bivvy opzetten.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

keywee

Bericht door keywee » wo jun 09, 2010 11:26 am

Aanrader!! Ik heb samen met DiDa vorig jaar voor deze (?of een andere) bergrace een bikepacking trip gedaan en het was echt super. Lekker gefietst, koken, slapen onder de sterren, en dan een prima "warm-up" rit naar de race. Daarna ook nog redelijk gereden :)

Ik kan er dit keer helaas niet bij zijn, maar ergens in Juli ga ik zeker een weekendje met de fiets op pad.

Frank Z

Bericht door Frank Z » do jun 10, 2010 1:17 pm

Bummer, heb al een feestje... :( Later dan maar.

ott

Bericht door ott » di jun 15, 2010 7:05 am

Dilema: Ik heb me al ingechreven voor de 75 minuten, ben niet van het echte racen, een bikecamping heb ik zin an, maar dan krijg ik geen punten, inschrijving kan ik weggeven?. Kortom ik ben er nog niet uit

(crosspost Sip.nl)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jul 03, 2010 6:32 pm

Hups en even een kort verhaaltje na de bergrace van vorige week.

Zaterdagmiddag met de trein naar Olst en vandaar geprobeerd om via zandpaden etc naar Apeldoorn (Hoog Soeren) te rijden en de dag erna door de bergrace in Oosterbeek.

Het eerste wat je moet doen om vanaf Olst naar de Veluwe te rijden is het oversteken van de IJssel.

Afbeelding

Wachtend op het voetveer. Onder het stuur hangt mijn tent en mijn matje. In de zadeltas zit mijn slaapzak en wat extra kleren. De frametas bevat fietsspullen eten en persoonlijke verzorging. In mijn rugzak zat enkel extra water en een regenjasje.

Afbeelding

Op het voetveer. Leuk klein bootje.

En dit was het doel. Zo veel mogelijk zandpaden.

Afbeelding

Dat doel is eigenlijk best wel gelukt. Ik was wat laat op de veluwe en het was dus ook erg rustig. Veel lange en best wel eenzame paden. Zelfs in Nederland kan het dus. Ook heb ik nog wat stukkies singletrack gereden en dat gaat gewoon erg goed met deze tassen. Er zwabbert niks rond en door de redelijk centrale massa fietst het erg stabiel.

Op het eind van de zaterdag heb ik het laatste stukje gereden over het Kroondomein van het Loo.
Wederom erg mooi. En een erg lange grindweg met een mooi vals plat. Erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

En op de camping had ik al snel aanspraak met de lokale bewoners.:D

Wederom was dit een erg mooie camping. Rustiek gelegen en nette voorzieningen. Wederomw as er geen beheerder oid. Dus gewoon het geld in een envelop gedaan en die in de bus gegooid. Ook kwam ik een gezin tegen waarvan de vader vroeger veel had gekampeerd met de fiets en die was zwaar onder de indruk van de minimalistische aanpak en zag het wel zitten om dit ook te doen.

Na een redelijke nachtrust werd ik de dag erna natuurlijk al erg vroeg uit mijn tent gefikt door de zon. Dus rond de klok van 8 uur zat ik al weer op de fiets voor het stukje van Hoog-Soeren naar Oosterbeek. De route voerde via Radio Kootwijk naar het zuiden en dan oostelijk langs het nationaal park Hoge Veluwe en vliegbasis Deelen om dan bovenlangs Arnhem bij Oosterbeek uit rte komen.

Afbeelding

De heide in de vroege ochtend. Toen was het al echt warm en ik bleef maar water drinken.

Afbeelding

Radio Kootwijk. Wat een verschrikkelijk mooi gebouw is het. Ik snap helemaal waarom het voor verschillende thrillers etc een decor heeft gevormd. Vreemde gewaarwording zo'n massaal gebouw op die plek.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna het laatste stukje onverhard voordat ik het fietspad opging om langs het nationaal park etc te fietsen.

Afbeelding

En een van de weinige mensen die ik gezien heb in de ochtend.

Afbeelding

Nu was het gewoon doorkarren tot de bergrace.

Afbeelding

Singlespeed marathon koning van NL is er klaar voor. Helaas was het resultaat wat teleurstellend door mechanicals.

Afbeelding
Soigneur van team cycletrend en team singlespeed.nl

Afbeelding
Veel drinken!!!!

Na afloop van de 75 minuten was mijn eerste plan om de trein te nemen terug naar Uden. Maar bij nader inzien heb ik toch gewoon terug gefietst. Dus 3 uur lang bakken in de volle zon. Maar netjes om 18:00 was ik weer in Uden. Wel een beetje uitgedroogd merkte ik want het sporten de dag erna ging wat lastig en voelde ik goed in de spieren. Toch meer drinken met dit soort dingen.

Al met al een geslaagd weekend en ik ga duidelijk vaker de veluwe bezoeken met de tent etc. Goede oefening om te kijken of alles werkt. Ook ga ik dit jaar nog de ronde van nederland proberen te rijden in 4 a 5 dagen. Dat wordt volgens mij wel echt hard kapot gaan.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za jul 03, 2010 7:05 pm

Leuk verslag van een leuk weekend-uitje. Vroegah trok me fiets-vakanties totaal niet, althans... wel wanneer ik 's ochtends vroeg mn ogen open doe in een hotel en er ook in slaap kan vallen. Tegenwoordig vind ik dit soort 'avonturen' ook steeds interessanter... Who knows.. 8)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jul 03, 2010 7:16 pm

Mooi verslag Dida, erg leuk om te lezen!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » za jul 03, 2010 7:49 pm

Leuk verhaal Alexander.
Waar heb je nu precies geslapen ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dader

Bericht door dader » za jul 03, 2010 8:07 pm

Leuk verslag inderdaad, hoe weet je eigenlijk de weg?
Jammer dat Landgraaf is afgelast, dat was ook een leuk ritje geweest :D
Mij singlepeed marathon koning noemen gaat trouwens echt te ver :)

Pottser

Bericht door Pottser » za jul 03, 2010 8:28 pm

Erg leuk verhaal en ook erg inspirerend. Binnenkort drie weken in Schotland fietsen, maar niet echt lite met een aanhangfiets achter de Fargo. Deze zomer dus ook nog maar een lite-tour plannen.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jul 03, 2010 9:52 pm

Ey ga je toch naar Schotland? Relaxt! Voor mij wordt het twee weken wales maar dan gewoon trails rijden en niet toeren. Weet je al welke regio je naar toe gaat?

@ Willem: Natuurkampeerterrein Hoog-Soeren. http://www.natuurkampeerterreinen.nl/nl ... oeren.html

@ Dader: Ik had een kaart en compas bij me. En gewoon een beetje op goed geluk richting het zuiden afzakken. Erg ongepland en dat is wel leuk.

Volgende keer neem ik wsl de trein tot Arnhem en dan naar het noorden rijden en de dag erna terug naar Arnhem ofzo.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » zo jul 04, 2010 11:54 am

Hey dida, had die kat nog wat te vertellen? :)
Leuk verslag! Cameraatje doet het ook erg goed, mooie scherpe foto's.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma jul 05, 2010 12:19 pm

Ha Dida,

Geweldige leuke foto's, krijg veel zin in om ook zo weg te gaan! Kootwijker foto's bracht weer de DP Puzzeltocht in herinnering. Zo mooi toen!

Leuk verhaal, top.

TBB

profi

Bericht door profi » ma jul 05, 2010 2:27 pm

Mooi verhaal , mooie foto's en vooral een mooie kat ( prachtige voskleur) :)
bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be

Plaats reactie