Downhill vork

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Manitou
Downhill vork

Bericht door Manitou » zo jun 06, 2010 1:25 pm

Ik rij al jaren naar volle tevredenheid een 2003 Dorado, maar zit er toch aan te denken om hem te vervangen door een 200mm vork.

Wat zijn jullie ervaringen met de 2010 vorken?
Heeft er al iemand met de nieuwe (alu) Dorado gereden?

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 06, 2010 7:21 pm

Mijn Rock Shox Boxxer World Cup 2010 is naar mijn mening fantastisch,voelt erg plush aan op de DH parcoursen.Veel afstellingen en de vork ziet er ook nog goed uit,ben zeer tevreden over de vork :D

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo jun 06, 2010 8:48 pm

Ik wil je niet van je plannen afhelpen hoor maar ik zou voorstellen om je niet gek te laten maken door de druk van de 'scene' en de marketing-gekte. Hoewel de verhalen suggereren dat de vorken in 2010 ge-wel-dig zijn zullen er in 2011 vast nog veel en veel betere vorken op de markt komen. Let maar op! Desondanks kun je jezelf heel sterk afvragen of je als amateur überhaupt ooit het volle potentieel uit een 2003 Dorado gaat halen. En daarbij, wat ga je voor zo'n ding nog krijgen? Een appel en een ei misschien. In ieder geval een schijntje van wat zo een vork werkelijk nog waard is wanneer de mountainbikewereld niet vooral zou gedijen op kapitaalvernietiging en sterke verhalen. Ik zou zeggen hou je €1500 euro lekker in je zak. Volgend jaar slaat iedereen zich toch weer voor z'n kop omdat die 2010 vork toch wel heeeel erg sterk verouderd is ten opzichte van de 2011 versies. En zo verspijkeren mensen ieder jaar of iedere twee jaar kapitalen waar je een leuke tweedehands Mercedes voor had kunnen kopen aan iets dat je overal ziet op Pinkbike en waar Worldcup op staat.

Tenzij je Dorado echt aan het einde van z'n latijn is of je enorm geeft om je looks op een DH baan zou ik de hypes lekker aan je voorbij laten gaan en een vork die maar weinig is overtroffen in die 7 jaar blijven rijden tot ie afgeschreven is.

Maarja, ik ben nogal een cynicus ;)

Chmod

Bericht door Chmod » di jun 08, 2010 9:26 pm

tenzij dat je dorado natuurlijk een veels TE lage inbouw heeft voor je huidige frame...

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jun 09, 2010 9:37 am

Chmod schreef:tenzij dat je dorado natuurlijk een veels TE lage inbouw heeft voor je huidige frame...
Dat kan ook inderdaad...
Geen idee wat Manitou voor frame rijdt..

Manitou

Bericht door Manitou » wo jun 09, 2010 7:27 pm

DH9
Afbeelding

Het is niet veel te laag, maar een paar centimeter extra kan volgens mij geen kwaad

DYNO

Bericht door DYNO » vr jun 11, 2010 9:22 pm

andere vork kopen voor de DH9 , dorado in de firebike , shiver in de RM9
en voila ! :lol:

Plaats reactie