Knieen!

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
b-dirt
Knieen!

Bericht door b-dirt » do mei 20, 2010 10:54 am

ik kan nu al zo'n 2 jaar niet meer fietsen ivm gescheurde minisus, ben er ook al 2x geopereerd aan 1 knie maar nu begin ik de zelfde klachten te krijgen met me andere knie. nou gaan ze weer een kijkoperatie doen, maar ik ben het een beetje zat om elk jaar te worden geopereerd.
zijn er mensen met de zelfde klachten? en zijn die er vanaf na een operatie?

groeten

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Re: Knieen!

Bericht door Rinse Appelstroop » do mei 20, 2010 10:55 am

b-dirt schreef:ik kan nu al zo'n 2 jaar niet meer fietsen ivm gescheurde minisus, ben er ook al 2x geopereerd aan 1 knie maar nu begin ik de zelfde klachten te krijgen met me andere knie. nou gaan ze weer een kijkoperatie doen, maar ik ben het een beetje zat om elk jaar te worden geopereerd.
zijn er mensen met de zelfde klachten? en zijn die er vanaf na een operatie?

groeten
Ik heb vorig jaar in mijn rechterknie ook een gescheurde meniscus gehad. Ben toen gelijk met fietsen gestopt en serieus rustig geleefd. Die is toen weer uit zichzelf hersteld. Heb er verder dan ook geen last meer van. Dat was wel een scheurtje in het midden van de meniscus, niet aan de zijkant.
Whoop Whoop!

JeF GT
Contacteer:

Bericht door JeF GT » do mei 20, 2010 2:29 pm

In principe kun je perfect fietsen zonder menisci. Met gescheurde gaat dat niet of toch heel moeilijk. Dus eenmaal alles weg is, ga je niet meer moeten geopereerd worden.

Maar voor het zover komt, is mijn vraag of het probleem aan je andere (betere) knie veroorzaakt wordt door het fietsen of iets anders?

b-dirt

Bericht door b-dirt » ma mei 24, 2010 10:32 am

ja ik vind het heel raar want me geopereerde knie heeft een helle andere klacht, hij steekt boven me knieschijf en als ik hem strek lijkt het wel of me knieschijf weer op z'n plaats schiet,

@ jef gt: ze willen me meniscus er nog niet uithalen ivm leeftijd 17 jaar.
@ rinse: wat bedoel je met rustig geleeft en hoe lang?

greetz

JeF GT
Contacteer:

Bericht door JeF GT » ma mei 24, 2010 9:39 pm

b-dirt schreef:ja ik vind het heel raar want me geopereerde knie heeft een helle andere klacht, hij steekt boven me knieschijf en als ik hem strek lijkt het wel of me knieschijf weer op z'n plaats schiet
Dat is een volledig ander probleem... In het slechtse geval is de "goot" voor uw patella niet diep genoeg, in het beste geval kun je dit door je quadriceps specifiek te oefenen redelijk makkelijk oplossen.
Better Mountain Biking - Smooth Your Ride!

Plaats reactie