Voor en nadelen van 20mm as
Moderator:Beheerders
-
Hey,
Ik wil eigenlijk gewoon ter informatie weten wat nou de voor of nadelen zijn van een 20mm steekas
Ik rijd nu met een 9mm voornaaf en heb er al 2 keer problemen mee gehad met de lagers. Aangezien bij een 20mm steekas er gewoon een buisje ingaat zou ik daar geen problemen mee hebben neem ik aan.
Grtz Kevin
Ik wil eigenlijk gewoon ter informatie weten wat nou de voor of nadelen zijn van een 20mm steekas
Ik rijd nu met een 9mm voornaaf en heb er al 2 keer problemen mee gehad met de lagers. Aangezien bij een 20mm steekas er gewoon een buisje ingaat zou ik daar geen problemen mee hebben neem ik aan.
Grtz Kevin
Kona Shonky 2009
die van mij wel hoor....20mm as heeft geen lagers inderdaad...

Zal wel een spraakverwarring zijn...as, lagers, naaf
De 'as' zelf heeft geen lagers, zowel de 9mm als de 20mm. De as steekt door je naaf heen waar de lagers in zitten. Dus beide hebben wel degelijk lagers.
voordelen 20mm as : stijver, sterker (bv 8" rotors mogelijk wat ik bij QR niet zo snel zou doen). Beetje gegoogled?
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee
Snap ook wel dat elke naaf lagers heeft, was een grapje!dale c schreef:die van mij wel hoor....20mm as heeft geen lagers inderdaad...
Zal wel een spraakverwarring zijn...as, lagers, naaf
De 'as' zelf heeft geen lagers, zowel de 9mm als de 20mm. De as steekt door je naaf heen waar de lagers in zitten. Dus beide hebben wel degelijk lagers.
voordelen 20mm as : stijver, sterker (bv 8" rotors mogelijk wat ik bij QR niet zo snel zou doen). Beetje gegoogled?
Inderdaad, stijver! Maar ook veiliger. Zo'n 20mm as breekt niet zo gauw, een 9mm as kan nog wel eens afbreken, niet zo heel fijn.
- TheBigLjeweetwel