Blij dat de Giro weer weg is !!

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
willem12
Blij dat de Giro weer weg is !!

Bericht door willem12 » ma mei 10, 2010 2:10 pm

Stond ik dan met dochter op Soesterhoogt. Iedereen enthousiast, ik zag onderweg zelfs mensen borrelen op hun oprit met Italiaanse wijn en hapjes. De sfeer was goed en een fraaie Giro-rit kon het afmaken.

Op de fiets naar boven, mooie plek gezocht in de bocht en het wachten kon beginnen. Een paar keer de Tour langs zien komen in de Dordogne en dat was geweldig. Wij waren klaar voor het grootse wielerspektakel. Er kwam een motor langs en nog een. Toen tijdje niets en een paar Skoda's, toen weer een motor en toen 4 vluchters??? Wat was dit voor flauwekul? Waar zijn de promo's, de reclamecaravaan, de folders, de opwarmers, 15 helicopters, de speciale Girokrant?? Als je dan de concurentie met de Tour wil aangaan probeer het dan tenminste....dit was 3x niets. Vluchters zagen er bijzonder geinspireerd uit. Peleton kwam vervolgens ook relaxed langs. Blijft indrukwekkend hoe die profs met 40km/h omhoog rijden en niet eens terugschakelen, daar waar ik vol in het rood bovenkom. Later hoorde ik dat peleton volledig in slaap was gesukkeld en over allerlei "veiligheids vergrotende" verkeersdrempels was gevallen. De Giro in Nederland: een eclatant succes !!

Vluchters
Afbeelding

Een ontketende Rick Flens zich voor de voor 100% in
Afbeelding

Het jagend peleton. Onderarm losjes op het stuur
Afbeelding
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Re: Blij dat de Giro weer weg is !!

Bericht door JJ » ma mei 10, 2010 2:17 pm

willem12 schreef:Blijft indrukwekkend hoe die profs met 40km/h omhoog rijden en niet eens terugschakelen, daar waar ik vol in het rood bovenkom.

Je hebt het toch over het Soesterhoogt??? ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dader

Bericht door dader » ma mei 10, 2010 2:29 pm

Ik was zaterdag in Amsterdam en dat was één groot gekkenhuis, schitterend om te zien hoe renners met 60 per uur langs suizen op de Ceintuurbaan!

Maar inderdaad geen karavaan en geen Haribo meisjes!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 10, 2010 2:32 pm

Ik vind het een vrij nutteloze actie om 3 dagen over rotondes te knallen okm vervolgens in een vliegtuig te stappen en 1000 km verderop verder te gaan. Maar gelukkig is het wel goed voor de NL-e economie... voor de horeca tenminste toch ;)

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma mei 10, 2010 2:35 pm

Steelboy schreef:Ik vind het een vrij nutteloze actie om 3 dagen over rotondes te knallen okm vervolgens in een vliegtuig te stappen en 1000 km verderop verder te gaan.)
Wie zegt dat ze gaan vliegen,ze gaan waarschijnlijk met de bus inverband met de nieuwe as wolk

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma mei 10, 2010 2:59 pm

Trekrules schreef:
Steelboy schreef:Ik vind het een vrij nutteloze actie om 3 dagen over rotondes te knallen okm vervolgens in een vliegtuig te stappen en 1000 km verderop verder te gaan.)
Wie zegt dat ze gaan vliegen,ze gaan waarschijnlijk met de bus inverband met de nieuwe as wolk
Gaat zich om het idee.

Smuss

Bericht door Smuss » ma mei 10, 2010 3:09 pm

Steelboy schreef:Ik vind het een vrij nutteloze actie om 3 dagen over rotondes te knallen okm vervolgens in een vliegtuig te stappen en 1000 km verderop verder te gaan. Maar gelukkig is het wel goed voor de NL-e economie... voor de horeca tenminste toch ;)
.......... en in 2012 is de start in Washington DC. Wel minder verkeersdrempels en vernauwingen. Maar goed, bij de grooetste valpartijen lag het daar ook niet aan. Wel cool dat Farrar na zijn valpartij nog de sprint won.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mei 10, 2010 3:49 pm

Giro?

Ik was eens vroeg,erg vroeg.
Ik heb 2 uur en 18 minuten zitten wachten op de Grebbeberg.
Toen om 15:08 eindelijk de kopgroep.
Om 15:12 het peloton.
En om 15:13 de auto met einde koers.
Toen maar doorgefietst naar Amerongen voor een rondje op de route daar waar het lekker rustig was.
Onderweg naar Amerongen ook veel mensen gezien die in de tuin aan de zuip en snaai waren.
Zelf maar even gestopt voor een patat met en cola.

Nog wat plaatjes van de Grebbeberg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma mei 10, 2010 5:29 pm

Idd, de Giro is weer voorbij (voor in NL dan). Voor de economie was het goed. Zaterdag was de toertocht en met 7000 m/v was het volle bak bij mij achter/voor. Als dichtsbijzijnde fietsenboer was ik natuurlijk de plek om nog even snel een bandje, een helm, een regenjack, wat voeding etc te kopen! Ik was al om 8 uur opengegaan en het werd een lange dag die zo omvloog! Ook zondag weer erg leuk want de CT boog maar even aan het einde van de finishstrook opgezet...!

Afbeelding

Meer foto's (o.a. van alle auto's met dure fietsen erop) op: www.cycletrendutrecht.blogspot.com

TBB of CTUB

Plaats reactie