De nieuwe XCer in aanbouw
Show your Cross Country / Marathon bike
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Thanks! Het stuur is een H bar. De maker ervan zegt dit erover:eiri schreef:Wat voor een stuur zit daar nu op? Ik heb op de Scale een 9 graden stuur, en dus iets gebogen, maar dit lijkt wel een erg grote hoek te hebben. Bij technische stukken wil je toch met je ellebogen zo breed mogelijk, kan dat wel met zo'n hoek in het stuur? Misschien zie ik het niet goed op de foto. Overigens wel een erg mooie singlespeed fiets.
The sweep matches your natural hand and wrist positions creating a stronger hand and body position. With an H-Bar, your weight is evenly distributed across the width of your hand instead of being focused at the out side edge of your hand, the main cause of finger numbness. This 'even grip pressure' on the bar allows a better, more secure grip on the bar. This is especially nice if you chose to ride a fully rigid bike. The many and varied hand positions greatly reduce hand numbness and wrist pain. The H-Bar also reduces back pain since it has a range of hand positions from rear to front. This range allows you to move around and stretch your back. This is a bar you can ride all day.
En daar ben ik het helemaal mee eens! Voor veel mensen werkt het, voor mij dus ook. Door die grote hoek (volgens mij ergens rond de 30 graden?) dus juist meer controle dan met een recht stuur.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
@JJ: Ik moet in sommege haardspeldbochtjes bochtjes m'n stuur bijna 90 graden zetten, dat gaat met zo'n sturr natuurlijk wel eenvoudiger. Bij sommig trails heb ik voordeel van de breedte van mijn stuur. Die zou ik denk ik wel missen. Maar als het voor jou en andere werkt dan is daar naturrlijk niets op aan te merken.
@Christiaan: Volgens mij zag ik pas geleden op een foto daar wat anders staan. Allemaal erg mooie fietsen. Ben ook benieuwd naar dit resultaat, want die vorige bouwwerken zagen er ook echt goed uit.
@Christiaan: Volgens mij zag ik pas geleden op een foto daar wat anders staan. Allemaal erg mooie fietsen. Ben ook benieuwd naar dit resultaat, want die vorige bouwwerken zagen er ook echt goed uit.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Is jou stuur breder dan 67 cm daneiri schreef:@JJ: Ik moet in sommege haardspeldbochtjes bochtjes m'n stuur bijna 90 graden zetten, dat gaat met zo'n sturr natuurlijk wel eenvoudiger. Bij sommig trails heb ik voordeel van de breedte van mijn stuur. Die zou ik denk ik wel missen. Maar als het voor jou en andere werkt dan is daar naturrlijk niets op aan te merken.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Foto nog met de winterbanden en met oude handvaten ( nu foam )
specs :
Frameset Alpha SLR Aluminum
Voorvering Manitou Slate Comp w/preload, lockout, 100mm --> vaste vork
Wielen Shimano Deore hubs; Bontrager Camino rims --> xt disc
Banden Bontrager Jones ACX, 26x2.1", 27 tpi --> Nobby nic of racing ralph met notubes vloeistof
Versnellingshendel Shimano Deore, 9 speed--> sram X.O twisters
Voorderailleur Shimano Deore--> xt
Achterderailleur Shimano Deore XT--> sram x.9
Crankstel Shimano Deore 44/32/22
Cassette SRAM PG950 11-34, 9 speed--> deore 11-32
Pedalen Shimano 505, clipless --> xt
Zadel Bontrager Race Basic
Zadelbuis Bontrager Select
Sturen Bontrager Select, 7mm rise, 31.8mm
Stuurpen Bontrager Select, 7 degree, 31.8mm
Balhoofd Aheadset Slimstak w/semi-cartridge bearings, sealed
Remsysteem: avid single digit 3 --> deore --> xt schijfremmen
ketting orgineel ? --> shimano xtr
bb deore --> xt
kabels ( rem/ versnelling) ? --> xtr
blauw : updates
Ik heb hem ook pas net, het is de 4" Turbo Multi
tot nu toe bevalt die super, nog geen onderhoud nodig gehad, maar ik heb de boel wel al, puur uit nieuwsgierigheid, uit elkaar gehad en dat ging erg makkelijk. Het smeren van de glijvakken is echt zo gedaan, zonder dat je gereedschap nodig hebt.
Op de site is alles goed in beschreven, ook zijn er video's van.
Wat betreft het gebruiken er van: Ik heb er nu 2 ritjes mee gedaan en het bevalt echt super. Gewoon het zadel omlaag op afdalingen, ook al is het niet zo'n spannende afdaling. Zadel is toch zo weer omhoog (Voordeel van de Turbo, je hoeft niet te gaan zitten om het zadel weer omhoog te krijgen), geeft lekker veel controle en meer zelfvertrouwen
tot nu toe bevalt die super, nog geen onderhoud nodig gehad, maar ik heb de boel wel al, puur uit nieuwsgierigheid, uit elkaar gehad en dat ging erg makkelijk. Het smeren van de glijvakken is echt zo gedaan, zonder dat je gereedschap nodig hebt.
Op de site is alles goed in beschreven, ook zijn er video's van.
Wat betreft het gebruiken er van: Ik heb er nu 2 ritjes mee gedaan en het bevalt echt super. Gewoon het zadel omlaag op afdalingen, ook al is het niet zo'n spannende afdaling. Zadel is toch zo weer omhoog (Voordeel van de Turbo, je hoeft niet te gaan zitten om het zadel weer omhoog te krijgen), geeft lekker veel controle en meer zelfvertrouwen
-
Hier mijn nieuwe bike.
Na jaren specialized nu eens wat anders.
Turner flux kleur ''raw''
Hij is nog kakelvers en gaat tijdens de shimano fiets challenge
zijn grote vuurdoop krijgen.[URL=http://img14.imageshack.us/i/dscn3273f.jpg/]
[/URL
zijn grote vuurdoop krijgen.[URL=http://img14.imageshack.us/i/dscn3273f.jpg/]

-
- Contacteer:
Dammit, mooie Turner.epic-marco schreef:Hier mijn nieuwe bike.
zijn grote vuurdoop krijgen.[URL=http://img14.imageshack.us/i/dscn3273f.jpg/][/URL
Ik zou hem wel effe wat minder kakelvers maken voordat je aan de SFC gaat beginnen

-
no problemo
Ik heb mijn epic als donorfiets gebruikt.
De meeste spullen zijn al goed ingereden in diverse tt en marathons.
Frame, balhoofd en trapas-lager, stuurpen en stuur zijn voorlopig de nieuwe spullen.
Tzt wil ik nog wat aanpassen ,twijfel nog over een nieuw setje remmen en misschien nog wat kleinere dingen.
Moet toch wat te sleutelen hebben.
Ik heb mijn epic als donorfiets gebruikt.
De meeste spullen zijn al goed ingereden in diverse tt en marathons.
Frame, balhoofd en trapas-lager, stuurpen en stuur zijn voorlopig de nieuwe spullen.
Tzt wil ik nog wat aanpassen ,twijfel nog over een nieuw setje remmen en misschien nog wat kleinere dingen.
Moet toch wat te sleutelen hebben.
-
-
Mag er anders ook best wezen!
Ik zie alleen maar lichtgewicht spulletjes.
Ben normaal niet zo gecharmeerd van wit maar dit kan ik toch
echt wel waarderen.
Heb de turner eens goed kunnen uitproberen afgelopen zaterdag.
Nu eens op voor mij bekende klimmen en afdalingen.
Wat een verschil met mijn epic!
Het is natuurlijk geen race kanon zoals deze witte hier, maar super comfort, super grip en toch geen gewip omdat de achterkant precies doet wat ie moet doen; veren om tractie te houden en ook stijf zijn om alle krachten goed over te brengen.
Ik ben echt steeds meer de moeilijke lijnen gaan rijden om zoveel mogelijk fun te hebben.
Een epic rijdt fijn maar dit is toch van een heel andere orde.
Hier ga ik nog veel plezier mee beleven.
Ik zie alleen maar lichtgewicht spulletjes.
Ben normaal niet zo gecharmeerd van wit maar dit kan ik toch
echt wel waarderen.
Heb de turner eens goed kunnen uitproberen afgelopen zaterdag.
Nu eens op voor mij bekende klimmen en afdalingen.
Wat een verschil met mijn epic!
Het is natuurlijk geen race kanon zoals deze witte hier, maar super comfort, super grip en toch geen gewip omdat de achterkant precies doet wat ie moet doen; veren om tractie te houden en ook stijf zijn om alle krachten goed over te brengen.
Ik ben echt steeds meer de moeilijke lijnen gaan rijden om zoveel mogelijk fun te hebben.
Een epic rijdt fijn maar dit is toch van een heel andere orde.
Hier ga ik nog veel plezier mee beleven.