Het grote XC versus FR in Schoorl topic
Moderator:Beheerders
sjesus ben jij nou zo dom en ik zo slim of doe jij je alleen dom voor???
Bodemonderzoek->freeriders die van de paden fietsen-> afsluiting!
Je hebt ook mensen die af en toe een bestaand wandelpad meepakken, hoor je mij minder over.
Deze knapen maken zelf paden, that's a different league!
Ik had het over ONNODIG geblokkeerd remmen, een beginner blokkeert wel eens zijn achterwiel op Schoorl, jullie kunnen volgens mij goed genoeg rijden om niet blokkerend te hoeven remmen voor de camera.........
Geestemerambacht al gebeld??? PB me voor een contactnaam.
dusssssssssss©
Bodemonderzoek->freeriders die van de paden fietsen-> afsluiting!
Je hebt ook mensen die af en toe een bestaand wandelpad meepakken, hoor je mij minder over.
Deze knapen maken zelf paden, that's a different league!
Ik had het over ONNODIG geblokkeerd remmen, een beginner blokkeert wel eens zijn achterwiel op Schoorl, jullie kunnen volgens mij goed genoeg rijden om niet blokkerend te hoeven remmen voor de camera.........
Geestemerambacht al gebeld??? PB me voor een contactnaam.
dusssssssssss©
oooow wat is dit weer genieten hier!!
eerst ff ontopic:
leuk filmpje met helmetcam en cablecam!
daar kun je leuke filmpjes mee maken.
nu offtopic voor onze vriend BOSS
Toen ik vorig jaar voor het laatst in schoorl aan het rijden was op de nok buiten de paden kwam er een vrouw die vrijwilliger was SBB en die vond het prachtig wat we deden, in ieder geval niet hele dag binnen computeren of op straat hangen...
Zij vertelde dat de Niels Blink dus echt wel was gesloten omdat daar speciale plantjes bleken te groeien..
(dat wij er reden zal er natuurlijk deels ook mee te maken gehad hebben!)
Maar zij stelde toen voor om het met de beheerder erover te hebben dus ze had mijn naam en telefoonnummer gekregen (dus kunnen ze ook alles van mij opzoeken net als van Bart maar wat boeit dat)
Toen had de beheerder mij gebeld en hij wilde kijken of er wat te regelen viel maar dan moest hij toestemming krijgen van hoger af....
Hij zou terug bellen maar dus nooit wat van gehoord wat ik al verwachtte
dus andere zijn er gewoon weer gaan rijden
Ikzelf kom er nooit meer want er valt weinig te beleven.
Over Geestmerambacht in de toekomst weet ik weinig
Wel hebben wij een stuk grond naast jongerencentrum Argus in Alkmaar noord ter beschikking gekregen voor 2 jaar met optie tot 3 om daar dirt jumps te graven, daar zijn wij hard mee bezig.
Als dat contract verlopen is zou geestmerambacht leuke volgende stap zijn maar dan moet dit eerst goed verlopen.
Opening van het dirt park zal 3e week van April zijn, als ik de precieze datum weet nodig ik je graag uit BOSS

eerst ff ontopic:
leuk filmpje met helmetcam en cablecam!

nu offtopic voor onze vriend BOSS
Toen ik vorig jaar voor het laatst in schoorl aan het rijden was op de nok buiten de paden kwam er een vrouw die vrijwilliger was SBB en die vond het prachtig wat we deden, in ieder geval niet hele dag binnen computeren of op straat hangen...
Zij vertelde dat de Niels Blink dus echt wel was gesloten omdat daar speciale plantjes bleken te groeien..
(dat wij er reden zal er natuurlijk deels ook mee te maken gehad hebben!)
Maar zij stelde toen voor om het met de beheerder erover te hebben dus ze had mijn naam en telefoonnummer gekregen (dus kunnen ze ook alles van mij opzoeken net als van Bart maar wat boeit dat)
Toen had de beheerder mij gebeld en hij wilde kijken of er wat te regelen viel maar dan moest hij toestemming krijgen van hoger af....
Hij zou terug bellen maar dus nooit wat van gehoord wat ik al verwachtte
dus andere zijn er gewoon weer gaan rijden
Ikzelf kom er nooit meer want er valt weinig te beleven.
Over Geestmerambacht in de toekomst weet ik weinig
Wel hebben wij een stuk grond naast jongerencentrum Argus in Alkmaar noord ter beschikking gekregen voor 2 jaar met optie tot 3 om daar dirt jumps te graven, daar zijn wij hard mee bezig.
Als dat contract verlopen is zou geestmerambacht leuke volgende stap zijn maar dan moet dit eerst goed verlopen.
Opening van het dirt park zal 3e week van April zijn, als ik de precieze datum weet nodig ik je graag uit BOSS

Zal ik ook maar even vertellen hoe de vork in de steel zit, aangezien ik ook 1 van de kornuiten/sukkels/types ben die met de maker van het filmpje rijd.
ik heb namelijk geen zin om aangesproken te worden als ik een leuk bikedag voor de boeg heb.
wij zijn de tijd van het banen bouwen echt wel ontgroeid. Tegenwoordig rijden wij alleen maar op de daarvoor bestemde banen, alleen wel op onze manier, namelijk grotendeels van de afdalingen.
Als er nog steeds illegaal gebouwd wordt in schoorl, dan gebeurt dat niet door ons.
Ik wil dan ook niet schuld in mijn schoenen geschoven krijgen over het feit dat het uitbreiden van het parcours hierdoor tegengehouden wordt.
ik heb namelijk geen zin om aangesproken te worden als ik een leuk bikedag voor de boeg heb.
wij zijn de tijd van het banen bouwen echt wel ontgroeid. Tegenwoordig rijden wij alleen maar op de daarvoor bestemde banen, alleen wel op onze manier, namelijk grotendeels van de afdalingen.
Als er nog steeds illegaal gebouwd wordt in schoorl, dan gebeurt dat niet door ons.
Ik wil dan ook niet schuld in mijn schoenen geschoven krijgen over het feit dat het uitbreiden van het parcours hierdoor tegengehouden wordt.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
enmr_blue schreef:Zal ik ook maar even vertellen hoe de vork in de steel zit, aangezien ik ook 1 van de kornuiten/sukkels/types ben die met de maker van het filmpje rijd.
Ik constateer een tegenstrijdigheid, of ligt het aan mij?
Tegenwoordig rijden wij alleen maar op de daarvoor bestemde banen, alleen wel op onze manier, namelijk grotendeels van de afdalingen.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Neehoor, in dat fimpje word wel degelijk over zelf gemaakte paden gereden die dwars over de route van Schoorl lopen.Xircuit schreef:enmr_blue schreef:Zal ik ook maar even vertellen hoe de vork in de steel zit, aangezien ik ook 1 van de kornuiten/sukkels/types ben die met de maker van het filmpje rijd.
Ik constateer een tegenstrijdigheid, of ligt het aan mij?
Tegenwoordig rijden wij alleen maar op de daarvoor bestemde banen, alleen wel op onze manier, namelijk grotendeels van de afdalingen.
@Sjit; als je wat bij Geestmerambacht wil voor nu of in de toekomst moet je nu actie ondernemen aangezien het hele gebied nu word ingericht. Over een jaar ben je te laat.
Bij GMA ligt wel veel meer potentie dan dat trapveldje bij Argus.
dussssssssssss©
Omdat ik geloof dat het niet helemaal doordringt bij sommigen......
Buiten de daarvoor bestemde paden fietsen is niet toegestaan bij Staatsbosbeheer.Kijk maar eens op de borden.
Wij, MTB Noordwest 9, zijn al een aantal jaren bezig om de mogelijkheden voor MTBers proberen te verruimen. We doen dit door goede contacten op te bouwen met beheerders, maar ook met MTBers. Tot nu toe lukt dit aardig; verruiming van de fietsmaatregel in het NHD, een nieuwe route bij het Geestmerambacht, vele mooie en druk befietste GPS routes in het NHD en de nieuwe beheerder van Staatsbosbeheer die wil gaan kijken of uitbreiding van de route van Schoorl mogelijk is.
Wij hebben een achterban van enkele honderden individuele MTBers, diverse MTB clubs en/of trainingsgroepen. Ook de NTFU juicht toe wat wij doen.
Wij doen dit geheel vrijwillig zodat we zelf maar ook de overige MTBers meer mogelijkheden hebben om te fietsen.
Met het illegaal rijden en dan met name het zelf paden/schansen maken bezorg je als freerider de gehele mountainbikesport een slechte naam. Voor een leek is een freerider nl. ook een mountainbiker..... Jullie denken wellicht dat het allemaal niet zo erg is en dat niemand er last van heeft, ook dat niemand het ziet.....deels waar en grotendeels ook waar. Paden zijn er niet voor niets en soms liggen paden in hele belangrijke natuurgebieden. Dat je daar mag komen is al bijzonder en zeldzaam, als je daar van de paden afgaat geeft dat schade aan processen die al jaren ongemoeid zijn gelaten.
We leven nou eenmaal in een land met regels, vergeet niet dat je in andermans "tuin" aan het fietsen bent. Deze eigenaar is zo vriendelijk geweest om je toe te laten in zijn tuin onder bepaalde voorwaarden(blijf op de daarvoor bestemde paden)
Hoe zouden je ouders het vinden als ze op een dag de gordijnen open schuiven en constateren dat er een "opeens" een nieuw pad door de tuin loopt en nou net over dat stukje waar je moeder al jaren bezig is met het kweken van een heel zeldzaam plantje wat de week daarvoor net is begonnen met groeien.............
Lang verhaal kort met jullie gedrag is het voor ons lastiger om dingen gedaan te krijgen omdat beheerders nou eenmaal minder begrip tonen voor een groep die zich willens en wetens niet aan de regel houdt. Immers deze discussie hebben we hier, op DP, een aantal jaren geleden ook al gevoerd. Op precies dezelfde wijze en met precies dezelfde mensen. Gevolg was toen dat jullie(freeriders) diverse keren door SBB en de politie zijn gewaarschuwd en dat de Niels Blink(een mooi stuk in de route van Schoorl) is afgesloten en omgeleid via een veel minder leuk stuk......
Een kleine groep die het verpest voor de rest.
Weet dat wij, MTB NW9, en onze achterban er alles aan zullen doen om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt. Dit doen wij dmv via ons netwerk kenbaar te maken wie de freeriders zijn, wat ze doen en wat de gevolgen daar van kunnen zijn. Tevens zullen we aangeven wat men kan doen als ze freeriders buiten de toegestane paden zien rijden. Op deze manier beschermen wij de legale tracks, helpen beheerders en hopen nieuwe tracks veilig te stellen voor de toekomst.
Wellicht kinderachtig, so be it!!!!
dussssssssss©
Buiten de daarvoor bestemde paden fietsen is niet toegestaan bij Staatsbosbeheer.Kijk maar eens op de borden.
Wij, MTB Noordwest 9, zijn al een aantal jaren bezig om de mogelijkheden voor MTBers proberen te verruimen. We doen dit door goede contacten op te bouwen met beheerders, maar ook met MTBers. Tot nu toe lukt dit aardig; verruiming van de fietsmaatregel in het NHD, een nieuwe route bij het Geestmerambacht, vele mooie en druk befietste GPS routes in het NHD en de nieuwe beheerder van Staatsbosbeheer die wil gaan kijken of uitbreiding van de route van Schoorl mogelijk is.
Wij hebben een achterban van enkele honderden individuele MTBers, diverse MTB clubs en/of trainingsgroepen. Ook de NTFU juicht toe wat wij doen.
Wij doen dit geheel vrijwillig zodat we zelf maar ook de overige MTBers meer mogelijkheden hebben om te fietsen.
Met het illegaal rijden en dan met name het zelf paden/schansen maken bezorg je als freerider de gehele mountainbikesport een slechte naam. Voor een leek is een freerider nl. ook een mountainbiker..... Jullie denken wellicht dat het allemaal niet zo erg is en dat niemand er last van heeft, ook dat niemand het ziet.....deels waar en grotendeels ook waar. Paden zijn er niet voor niets en soms liggen paden in hele belangrijke natuurgebieden. Dat je daar mag komen is al bijzonder en zeldzaam, als je daar van de paden afgaat geeft dat schade aan processen die al jaren ongemoeid zijn gelaten.
We leven nou eenmaal in een land met regels, vergeet niet dat je in andermans "tuin" aan het fietsen bent. Deze eigenaar is zo vriendelijk geweest om je toe te laten in zijn tuin onder bepaalde voorwaarden(blijf op de daarvoor bestemde paden)
Hoe zouden je ouders het vinden als ze op een dag de gordijnen open schuiven en constateren dat er een "opeens" een nieuw pad door de tuin loopt en nou net over dat stukje waar je moeder al jaren bezig is met het kweken van een heel zeldzaam plantje wat de week daarvoor net is begonnen met groeien.............
Lang verhaal kort met jullie gedrag is het voor ons lastiger om dingen gedaan te krijgen omdat beheerders nou eenmaal minder begrip tonen voor een groep die zich willens en wetens niet aan de regel houdt. Immers deze discussie hebben we hier, op DP, een aantal jaren geleden ook al gevoerd. Op precies dezelfde wijze en met precies dezelfde mensen. Gevolg was toen dat jullie(freeriders) diverse keren door SBB en de politie zijn gewaarschuwd en dat de Niels Blink(een mooi stuk in de route van Schoorl) is afgesloten en omgeleid via een veel minder leuk stuk......
Een kleine groep die het verpest voor de rest.
Weet dat wij, MTB NW9, en onze achterban er alles aan zullen doen om te voorkomen dat zoiets weer gebeurt. Dit doen wij dmv via ons netwerk kenbaar te maken wie de freeriders zijn, wat ze doen en wat de gevolgen daar van kunnen zijn. Tevens zullen we aangeven wat men kan doen als ze freeriders buiten de toegestane paden zien rijden. Op deze manier beschermen wij de legale tracks, helpen beheerders en hopen nieuwe tracks veilig te stellen voor de toekomst.
Wellicht kinderachtig, so be it!!!!
dussssssssss©
BOSS schreef:Bij Argus heeft ze voor en nadelen..BOSS schreef: @Sjit; als je wat bij Geestmerambacht wil voor nu of in de toekomst moet je nu actie ondernemen aangezien het hele gebied nu word ingericht. Over een jaar ben je te laat.
Bij GMA ligt wel veel meer potentie dan dat trapveldje bij Argus.
Voordelen
- alles wordt geregeld via jongerenwerken (zoals het convenant en kleine subsidie)
- ligt om de hoek
- dirt contest kan worden geregeld in samenwerking met Argus
Nadelen
- het is niet dat trapveldje tussen de rudolfsteiner school en Argus maar het kleinere veldje rechts van Argus
- kans op hangjeugd
Voor de toekomst denk ik wel dat wij nu moeten laten zien dat er genoeg animo moet zijn voor de andere vormen van mountainbiken, ik denk niet dat de gemeente zomaar een stuk bij het GMA inricht voor een groep van maximaal 20 man
Dus moeten wij ook zorgen dat de jeugd beetje gaat fietsen, daarom maken we ook echte beginners schansen erbij zodat kinderen ook wat kunnen doen.
Ik zal het er wel over gaan hebben met de mannen van jongerenwerk wie weet kunnen zij al beetje lobbyen en wat regelen voor een volgende stap.
Dag Bart,
als je 'n filmpje plaatst verwacht je feedback over zowel de film- als de rijstijl, toch? Die krijg je allebei in dit topic, dus ik vind 't wel 'n beetje raar dat je bedankt voor de complimenten maar geirriteerd raakt door de kritiek die je krijgt en daarom dit topic wilt afsluiten (met 'n slot). Dat zeg je toch ook niet tegen de mensen die je ego hebben gestreeld met complimenten, dat ze hun mond moeten houden en moeten gaan fietsen of anders 'n andere hobby gaan zoeken? We fietsen allemaal, maak je daar maar geen zorgen om.
Boss heeft 'n belangrijk punt en neemt uitgebreid de tijd en moeite ervoor om 't je haarfijn uit te leggen. Ik vind het op z'n minst onbeleefd hoe je hiermee omgaat.
Je kunt 't met 'm oneens zijn en uitleggen hoe je tot jouw inzicht gekomen bent. Je kunt 't met 'm eens zijn en toegeven dat je er tot voor kort niet op die manier naar gekeken hebt (wat ook nog steeds heel redelijk is) en je kunt aangeven dat je begrepen hebt wat Boss zegt (waardoor hij 't niet zovaak meer hoeft te herhalen in dit topic) maar dat je zelf andere daarmee strijdige wensen en belangen hebt die je de voorkeur geeft. Uiteraard maak je Boss, mij (ik ben het inderdaad met hem eens) en vele andere fietsers die gebaat zijn bij 'n goede verstandhouding met 't bosbeheer niet gelukkig als je voor deze laatste optie gaat, maar je maakt in elk geval je standpunt duidelijk. Ik vind in elk geval dat je 't niet kunt maken om iemand de mond te willen snoeren die uitgebreid en gestructureerd feedback geeft op 'n onderwerp dat je, door je film hier te plaatsen, zelf aangedragen hebt.
als je 'n filmpje plaatst verwacht je feedback over zowel de film- als de rijstijl, toch? Die krijg je allebei in dit topic, dus ik vind 't wel 'n beetje raar dat je bedankt voor de complimenten maar geirriteerd raakt door de kritiek die je krijgt en daarom dit topic wilt afsluiten (met 'n slot). Dat zeg je toch ook niet tegen de mensen die je ego hebben gestreeld met complimenten, dat ze hun mond moeten houden en moeten gaan fietsen of anders 'n andere hobby gaan zoeken? We fietsen allemaal, maak je daar maar geen zorgen om.
Boss heeft 'n belangrijk punt en neemt uitgebreid de tijd en moeite ervoor om 't je haarfijn uit te leggen. Ik vind het op z'n minst onbeleefd hoe je hiermee omgaat.
Je kunt 't met 'm oneens zijn en uitleggen hoe je tot jouw inzicht gekomen bent. Je kunt 't met 'm eens zijn en toegeven dat je er tot voor kort niet op die manier naar gekeken hebt (wat ook nog steeds heel redelijk is) en je kunt aangeven dat je begrepen hebt wat Boss zegt (waardoor hij 't niet zovaak meer hoeft te herhalen in dit topic) maar dat je zelf andere daarmee strijdige wensen en belangen hebt die je de voorkeur geeft. Uiteraard maak je Boss, mij (ik ben het inderdaad met hem eens) en vele andere fietsers die gebaat zijn bij 'n goede verstandhouding met 't bosbeheer niet gelukkig als je voor deze laatste optie gaat, maar je maakt in elk geval je standpunt duidelijk. Ik vind in elk geval dat je 't niet kunt maken om iemand de mond te willen snoeren die uitgebreid en gestructureerd feedback geeft op 'n onderwerp dat je, door je film hier te plaatsen, zelf aangedragen hebt.
Leuk webcam filmpje. Op de meeste zie je minuten lang uit 1 camera positie hetzelfde beeld op en neer gaan.
Bovenstaande discussie vind ik een beetje vermoeiend. Je blijft altijd mensen houden die zich niet aan de regels houden hoe hard Boss of een boswachter ook zijn best doet. Er is nu eenmaal een behoeft. Zolang die niet vervuld word is het onbegonnen werk.
Bovenstaande discussie vind ik een beetje vermoeiend. Je blijft altijd mensen houden die zich niet aan de regels houden hoe hard Boss of een boswachter ook zijn best doet. Er is nu eenmaal een behoeft. Zolang die niet vervuld word is het onbegonnen werk.
-
- Berichten:580
- Lid geworden op:wo nov 06, 2002 3:22 pm
- Locatie:Alkmaar
- Contacteer:
\betoog modus aan
Dag Vinay,
Je hebt een goed punt, het filmpje is neergezet en daar mag iedereen, al dan niet positief, op reageren. Opmerkingen over de rijstijl doen met niet zo veel, als het ergens op is gebaseerd (zo snel ben ik namelijk niet
). Het is geen downhill baan, dus je kunt geen downhill moves uithalen. Het rijden zelf ziet er, laten we eerlijk zijn, niet uit in het filmpje. Gelukkig is dat ook niet de bedoeling geweest van het filmpje, anders zouden wij wel heel erge wannabees zijn met zulke bikes
Ik snap het punt van BOSS wel, maar hij haalt (zeer) oude koeien uit de sloot. De paden en afsnijroutetjes die gereden worden in het filmpje worden door zeer veel XC vrienden (ik neem even aan dat het BOSS zijn vrienden zijn, aangezien hij ook aanneemt dat ieder persoon die buiten de banen rijd op een anders soort fiets dan een XC fiets mijn maat is).
Uiteraard ga ik hier niet beweren dat wij niet verder van het pad af zijn geweest in de oude dagen, dan in dit filmpje te zien is, maar dat is het hem nu juist; dat is in dit filmpje niet te zien, en toch gaat de discussie hier allang niet meer over het filmpje en over het rijden als in het filmpje.
De tijden van het rijden waar BOSS het hier over heeft zijn voor mij allang vervlogen, BOSS en zijn vrienden van SBB hebben ons in die tijd met succes weggejaagd uit het gebied waar wij op leuk paadje reden, met wat schansjes en dropjes. Sindsdien (nu zo’n 5 jaar geleden) ben ik hier niet meer teruggeweest. En toch ben ik volgens BOSS nog steeds de duinen aan het vernielen. Ik heb de heer BOSS nog nooit gesproken, niet in Schoorl op het pad, niet via de email, niet via de telefoon, al komt het hier op dit topic naar voren alsof hij meerdere pogingen heeft gedaan om contact met ons/mij op te nemen een een mooie oplossing te vinden.
Ik twijfel er niet aan dat er andere personen vast en zeker nog wel gebruik maken van die oude paden (die overigens al jaren voordat wij hierop begonnen te rijden in 2002 bestonden, ga maar na bij de oudere garde freeride/downhill bikers) aangezien deze nog steeds zichtbaar zijn, maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat ik hier persoonlijk op aangekeken wordt, als het opperhoofd van alle niet-XC bikers die in Schoorl rondcrossen.
Het topic is gestart om een discussie te creeren over het filmpje, en het filmen van biken in het algemeen, en niet om ons weer ons allen, een vooral mij in persoonlijke vorm, voor de zoveelste keer de schuld te geven van het vernielen van het bos. Wij hebben ons niet altijd voorbeeldig gedragen in Schoorl, dat ontken ik zeker niet, maar zoals eerder gezegd zijn die tijden voorbij.
Uiteraard ben ik niet te dom om te snappen dat heer BOSS in zijn vrije tijd zeer veel moeite doet om dit mooie parcours te onderhouden en een goede relatie met SBB te onderhouden, dit zal een hoop tijd en moeite kosten, en hier zijn een hoop mensen erg blij mee, daar ben ik van overtuigd. Ik snap daarom uiteraard ook dat hij zich hier erg druk over maakt, maar BOSS, je moet je wel inzien dat jou missie om mij uit het bos te verjagen jaren geleden al is geslaagd.
Overigens verhuis ik tegenwoordig (wanneer de parken en liften open zijn..) iedere maand een paar keer naar het buitenland om daar mijn bike te rijden en daadwerkelijk met een beetje snelheid en stijl over de baan te rijden, waar de banen gebouwd zijn voor onze bikes en rijstijl, en probeer ik niet in Schoorl het leven van BOSS zuur te maken of ervoor te zorgen dat het parcours gesloten wordt.
\Betoogmodus uit\
\Zeur modus aan
PS @ BOSS: kun je ook alle XC-ers in Schoorl nog even vertellen dat ze hun troep op moeten ruimen wanneer ze in de duinen geweest zijn, al dat plastic van de drinkflesjes en krentenkoeken zijn nog vele malen schadelijker dan een paar bandensporen in het zand. If you get where I am going
\Zeur modus uit\
Dag Vinay,
Je hebt een goed punt, het filmpje is neergezet en daar mag iedereen, al dan niet positief, op reageren. Opmerkingen over de rijstijl doen met niet zo veel, als het ergens op is gebaseerd (zo snel ben ik namelijk niet


Ik snap het punt van BOSS wel, maar hij haalt (zeer) oude koeien uit de sloot. De paden en afsnijroutetjes die gereden worden in het filmpje worden door zeer veel XC vrienden (ik neem even aan dat het BOSS zijn vrienden zijn, aangezien hij ook aanneemt dat ieder persoon die buiten de banen rijd op een anders soort fiets dan een XC fiets mijn maat is).
Uiteraard ga ik hier niet beweren dat wij niet verder van het pad af zijn geweest in de oude dagen, dan in dit filmpje te zien is, maar dat is het hem nu juist; dat is in dit filmpje niet te zien, en toch gaat de discussie hier allang niet meer over het filmpje en over het rijden als in het filmpje.
De tijden van het rijden waar BOSS het hier over heeft zijn voor mij allang vervlogen, BOSS en zijn vrienden van SBB hebben ons in die tijd met succes weggejaagd uit het gebied waar wij op leuk paadje reden, met wat schansjes en dropjes. Sindsdien (nu zo’n 5 jaar geleden) ben ik hier niet meer teruggeweest. En toch ben ik volgens BOSS nog steeds de duinen aan het vernielen. Ik heb de heer BOSS nog nooit gesproken, niet in Schoorl op het pad, niet via de email, niet via de telefoon, al komt het hier op dit topic naar voren alsof hij meerdere pogingen heeft gedaan om contact met ons/mij op te nemen een een mooie oplossing te vinden.
Ik twijfel er niet aan dat er andere personen vast en zeker nog wel gebruik maken van die oude paden (die overigens al jaren voordat wij hierop begonnen te rijden in 2002 bestonden, ga maar na bij de oudere garde freeride/downhill bikers) aangezien deze nog steeds zichtbaar zijn, maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat ik hier persoonlijk op aangekeken wordt, als het opperhoofd van alle niet-XC bikers die in Schoorl rondcrossen.
Het topic is gestart om een discussie te creeren over het filmpje, en het filmen van biken in het algemeen, en niet om ons weer ons allen, een vooral mij in persoonlijke vorm, voor de zoveelste keer de schuld te geven van het vernielen van het bos. Wij hebben ons niet altijd voorbeeldig gedragen in Schoorl, dat ontken ik zeker niet, maar zoals eerder gezegd zijn die tijden voorbij.
Uiteraard ben ik niet te dom om te snappen dat heer BOSS in zijn vrije tijd zeer veel moeite doet om dit mooie parcours te onderhouden en een goede relatie met SBB te onderhouden, dit zal een hoop tijd en moeite kosten, en hier zijn een hoop mensen erg blij mee, daar ben ik van overtuigd. Ik snap daarom uiteraard ook dat hij zich hier erg druk over maakt, maar BOSS, je moet je wel inzien dat jou missie om mij uit het bos te verjagen jaren geleden al is geslaagd.
Overigens verhuis ik tegenwoordig (wanneer de parken en liften open zijn..) iedere maand een paar keer naar het buitenland om daar mijn bike te rijden en daadwerkelijk met een beetje snelheid en stijl over de baan te rijden, waar de banen gebouwd zijn voor onze bikes en rijstijl, en probeer ik niet in Schoorl het leven van BOSS zuur te maken of ervoor te zorgen dat het parcours gesloten wordt.
\Betoogmodus uit\
\Zeur modus aan
PS @ BOSS: kun je ook alle XC-ers in Schoorl nog even vertellen dat ze hun troep op moeten ruimen wanneer ze in de duinen geweest zijn, al dat plastic van de drinkflesjes en krentenkoeken zijn nog vele malen schadelijker dan een paar bandensporen in het zand. If you get where I am going

\Zeur modus uit\
Community: www.facebook.com/dutchdownhill
Dag Bart,
bedankt voor je uitgebreide reactie
! Ik denk inderdaad dat je in dit topic op een aantal dingen beoordeeld wordt en maar 'n enkele is van dien aart dat je er echt iets aan "moet" doen.
1) Om maar met de positieve te beginnen, mensen vinden 't 'n leuk en inspirerend filmpje. Die kun je in je zak steken
.
2) Je techniek is niet waanzinnig goed. Ach, daar kun je aan werken. Doe ermee wat je wilt.
3) Je rijstijl en in 't bijzonder afdalen met 'n geblokkeerd achterwiel beschadigt de kwetsbare grond. Probeer iets meer met die voorrem te werken. Echt, zo hard als je moet remmen om over je stuur te kukelen, zo hard zou je toch nooit kunnen vertragen met enkel de achterrem. Ofwel, als die vertraging die je krijgt met 'n geblokkeerd achterwiel voldoende is voor jou, dan kan je dat ook voor elkaar krijgen met je voorrem en rollende wielen. Ik geef toe, op de steile sneeuwhelling van de Megavalanche kon ik ook niet veel beters bedenken dan 't achterwiel blokkeren en daarop gaan zitten
.
4) Je rijdt op paadjes daarzo waar je blijkbaar niet mag fietsen. Ik geef toe, ik ken Schoorl niet voldoende goed dat ik herken waar je rijdt als de camera naar achteren gericht is (zo kijk ik immers niet tijdens 't rijden
), maar ik maak op uit de reacties dat je niet (alles) op 't parcours rijdt. Dit is eigenlijk 't punt waar Boss zich op richt en ik heb daar niks aan toe te voegen.
5) Je komt zelf met 't punt van zwerfafval en daar heb je groot gelijk mee. 't Is geen issue in deze video (en is daarmee ook echt off-topic
) maar je hebt natuurlijk wel gelijk.
Tuurlijk, er zijn meer schuldigen en wellicht rijders die honderd keer schuldiger zijn dan jij. Maar je kunt enkel degenen aanspreken van wie je weet dat ze 't doen, nietwaar? Ik begrijp dat je 't gevoel hebt dat je verantwoordelijk gehouden wordt voor alle schade daarzo, maar dat is helemaal niet zo. Je bent verantwoordelijk voor wat jij doet en je wordt ook alleen daarop aangesproken. En op zich is 't fijn dat we dat nog kunnen doen, nietwaar? Beter dan dat mensen elkaar op straat niet meer aan durven te spreken over 't laten slingeren van afval. Goed, en verder begrijp ik dat 't allemaal nogal 'n geschiedenis heeft die dit topic ver te buiten gaat, dus laten we daar maar niet te ver in graven.
Om er toch 'n positieve (off-topic, zo je wilt) draai aan te geven. Maandag is 'n vrije dag dus ik ga 's-ochtends vroeg ook maar wat rondjes rossen in Schoorl. Ik waag me niet aan begrippen als XC, DH en FR (ik rijd met 'n stalen hardtail, te laag zadel, kniebeschermers en platforms op 'n XC parcours, wat maakt me dat?) maar doe anders gezellig mee als je tijd en zin hebt
.
bedankt voor je uitgebreide reactie

1) Om maar met de positieve te beginnen, mensen vinden 't 'n leuk en inspirerend filmpje. Die kun je in je zak steken

2) Je techniek is niet waanzinnig goed. Ach, daar kun je aan werken. Doe ermee wat je wilt.
3) Je rijstijl en in 't bijzonder afdalen met 'n geblokkeerd achterwiel beschadigt de kwetsbare grond. Probeer iets meer met die voorrem te werken. Echt, zo hard als je moet remmen om over je stuur te kukelen, zo hard zou je toch nooit kunnen vertragen met enkel de achterrem. Ofwel, als die vertraging die je krijgt met 'n geblokkeerd achterwiel voldoende is voor jou, dan kan je dat ook voor elkaar krijgen met je voorrem en rollende wielen. Ik geef toe, op de steile sneeuwhelling van de Megavalanche kon ik ook niet veel beters bedenken dan 't achterwiel blokkeren en daarop gaan zitten

4) Je rijdt op paadjes daarzo waar je blijkbaar niet mag fietsen. Ik geef toe, ik ken Schoorl niet voldoende goed dat ik herken waar je rijdt als de camera naar achteren gericht is (zo kijk ik immers niet tijdens 't rijden

5) Je komt zelf met 't punt van zwerfafval en daar heb je groot gelijk mee. 't Is geen issue in deze video (en is daarmee ook echt off-topic

Tuurlijk, er zijn meer schuldigen en wellicht rijders die honderd keer schuldiger zijn dan jij. Maar je kunt enkel degenen aanspreken van wie je weet dat ze 't doen, nietwaar? Ik begrijp dat je 't gevoel hebt dat je verantwoordelijk gehouden wordt voor alle schade daarzo, maar dat is helemaal niet zo. Je bent verantwoordelijk voor wat jij doet en je wordt ook alleen daarop aangesproken. En op zich is 't fijn dat we dat nog kunnen doen, nietwaar? Beter dan dat mensen elkaar op straat niet meer aan durven te spreken over 't laten slingeren van afval. Goed, en verder begrijp ik dat 't allemaal nogal 'n geschiedenis heeft die dit topic ver te buiten gaat, dus laten we daar maar niet te ver in graven.
Om er toch 'n positieve (off-topic, zo je wilt) draai aan te geven. Maandag is 'n vrije dag dus ik ga 's-ochtends vroeg ook maar wat rondjes rossen in Schoorl. Ik waag me niet aan begrippen als XC, DH en FR (ik rijd met 'n stalen hardtail, te laag zadel, kniebeschermers en platforms op 'n XC parcours, wat maakt me dat?) maar doe anders gezellig mee als je tijd en zin hebt

-
- Berichten:580
- Lid geworden op:wo nov 06, 2002 3:22 pm
- Locatie:Alkmaar
- Contacteer:
Vinay,
Bedankt voor de uitnodiging, maar ik ben bang dat ik mijn kater van zondag eruit aan het slapen ben 's morgens
<offtopic> de beste en meest onbekende band van Alkmaar, Free Kings, komt namelijk optreden in mijn woonkamer
</offtopic>
XC is overigens de afkorting voor Cross Country, dus ik denk dat je daar wel brood van hebt gegeten
Ik ben overigens een zeer groot voorstander van bescherming, liever teveel dan te weinig.
Om even iets duidelijk te maken, wat volgens mij door een hoop mensen verkeerd wordt begrepen, de shots in het filmpje die achteruit genomen zijn, vanaf het frame waar de de scheenbeschermers ziet, en die vanaf de voorvork zijn allen op het reguliere XC pad gemaakt, daar is dus geen sprake van naast de paden rijden. Uiteraard is dat moeilijk te zien in de backwords shot, omdat je daar het pad niet kunt zien. Dit is de eerste lange afdaling op het pad, na de klim die bij de bij een hoop mensen wel bekende paardenpad-drop ligt.
Ik vroeg mij nog even wat af, waar zien jullie allen blokkerende wielen (afgezien van dat lulllige bochtje waar wij een slipje maken dan)?
En uiteraard ben ik erg blij dat mensen dit filmpje toch leuk vinden, ook al is het een snel in elkaar gezet testje! Bedankt daarvoor!
Cheers, Bart
Bedankt voor de uitnodiging, maar ik ben bang dat ik mijn kater van zondag eruit aan het slapen ben 's morgens

<offtopic> de beste en meest onbekende band van Alkmaar, Free Kings, komt namelijk optreden in mijn woonkamer

XC is overigens de afkorting voor Cross Country, dus ik denk dat je daar wel brood van hebt gegeten

Om even iets duidelijk te maken, wat volgens mij door een hoop mensen verkeerd wordt begrepen, de shots in het filmpje die achteruit genomen zijn, vanaf het frame waar de de scheenbeschermers ziet, en die vanaf de voorvork zijn allen op het reguliere XC pad gemaakt, daar is dus geen sprake van naast de paden rijden. Uiteraard is dat moeilijk te zien in de backwords shot, omdat je daar het pad niet kunt zien. Dit is de eerste lange afdaling op het pad, na de klim die bij de bij een hoop mensen wel bekende paardenpad-drop ligt.
Ik vroeg mij nog even wat af, waar zien jullie allen blokkerende wielen (afgezien van dat lulllige bochtje waar wij een slipje maken dan)?
En uiteraard ben ik erg blij dat mensen dit filmpje toch leuk vinden, ook al is het een snel in elkaar gezet testje! Bedankt daarvoor!
Cheers, Bart
Community: www.facebook.com/dutchdownhill
ff voor de duidelijk heid aan onze vriendelijke xc'ers, die shots in het fimlpje waar wij buiten de paden rijden zijn hele oude beelden die we er bij hebben geplakt. Als je een beetje had opgelet had je dat gezien aan de uber gare kwaliteit film, andere fietsen en andere helmen/ jerseys.
En waarom deze discussie weer helemaal opnieuw beginnen, als je gewoon een paar honderd pagina's terug ga vind je mischien die oeroude discussie wel die er exact hetzelfde aantoe ging als deze.
En voor de vriendelijke vrienden die denken dat dit bart is, fout, bart is xanonimous.
Ik ben deze post begonnen gewoon om het filmpje te laten zien, met de gedachte dat mensen het mischien wel leuk zouden vinden.
eindig deze onnuttige discussie alsjeblieft want het gaat helemaal nergens over.
wij rijden alleen nog maar op de paden, hier en daar remmen we idd en blokkeer je je achterwiel wel eens. daar kan niemand wat aan veranderen behalve wij zelf dus daarover zeiken heb geen nut.
als je graag wil door discuseren over schoorl start dan een topic: de grote schoorl xcérs versus freeriders discussie ofzo.
ik heb geen zin in zon discussie onder mijn naam, ik gebruik dp tegenwoordig normaal alleen voor koop/verkoop van onderdelen en afentoe wat research over onderdelen. dit was de eerste en laatste keer sinds een lange tijd dat ik een topic start want de mensen van dp kennende wordt er alleen maar op elkaar gezeken.
dus nu mijn vraag aan de admins gooi alsjeblieft een slotje op dit topic, aangeziien ik dit topic heb gestart neem ik aan dat dat geen probleem moet vormen
En waarom deze discussie weer helemaal opnieuw beginnen, als je gewoon een paar honderd pagina's terug ga vind je mischien die oeroude discussie wel die er exact hetzelfde aantoe ging als deze.
En voor de vriendelijke vrienden die denken dat dit bart is, fout, bart is xanonimous.
Ik ben deze post begonnen gewoon om het filmpje te laten zien, met de gedachte dat mensen het mischien wel leuk zouden vinden.
eindig deze onnuttige discussie alsjeblieft want het gaat helemaal nergens over.
wij rijden alleen nog maar op de paden, hier en daar remmen we idd en blokkeer je je achterwiel wel eens. daar kan niemand wat aan veranderen behalve wij zelf dus daarover zeiken heb geen nut.
als je graag wil door discuseren over schoorl start dan een topic: de grote schoorl xcérs versus freeriders discussie ofzo.
ik heb geen zin in zon discussie onder mijn naam, ik gebruik dp tegenwoordig normaal alleen voor koop/verkoop van onderdelen en afentoe wat research over onderdelen. dit was de eerste en laatste keer sinds een lange tijd dat ik een topic start want de mensen van dp kennende wordt er alleen maar op elkaar gezeken.
dus nu mijn vraag aan de admins gooi alsjeblieft een slotje op dit topic, aangeziien ik dit topic heb gestart neem ik aan dat dat geen probleem moet vormen
Alleen oude shots van buiten de paden???? Weet je dat wel zeker??? Of speel je nu de vermoorde onschuld???
Nou heb je toevallig de pech dat ik de bossen op mijn duimpje ken, gecombineerd met een fotografisch geheugen en helder denken kom ik toch tot de conclusie dat de shots op 1:25, 1:50 & 2:08 toch redelijk recent zijn.......of heb ik het mis? Volgens mij niet als ik zo naar de kleding kijk........
Heerlijk zo'n welles/niets discussie
dussssssssss©
Nou heb je toevallig de pech dat ik de bossen op mijn duimpje ken, gecombineerd met een fotografisch geheugen en helder denken kom ik toch tot de conclusie dat de shots op 1:25, 1:50 & 2:08 toch redelijk recent zijn.......of heb ik het mis? Volgens mij niet als ik zo naar de kleding kijk........
Heerlijk zo'n welles/niets discussie

dussssssssss©
-
- Berichten:580
- Lid geworden op:wo nov 06, 2002 3:22 pm
- Locatie:Alkmaar
- Contacteer:
Wat zou het heerlijk zijn om deze discussie onder het genoet van een biertje aan de bar te voerenBOSS schreef:Alleen oude shots van buiten de paden???? Weet je dat wel zeker??? Of speel je nu de vermoorde onschuld???
Nou heb je toevallig de pech dat ik de bossen op mijn duimpje ken, gecombineerd met een fotografisch geheugen en helder denken kom ik toch tot de conclusie dat de shots op 1:25, 1:50 & 2:08 toch redelijk recent zijn.......of heb ik het mis? Volgens mij niet als ik zo naar de kleding kijk........
Heerlijk zo'n welles/niets discussie![]()
dussssssssss©

Ik kan niet anders dan je gelijk geven in je post. 1,25 & 2.08 zijn opgenomen op de bij iedereen bekende paardenpad-drop/gap, de shot op 1,50 is een shortcut 1 meter naast het XC pad. En waar Niaboc op doelt is de eerste shot in het bos.. dat is er eentje uit de oude doos.
Deze paadjes liggen er al jaren en jaren, en zijn bij iedere biker wel bekend, FR en XC. En zoals iedereen op het pad weleens een klein routetje naast het pad pakt, doen wij dat ook wel eens.
Doel jij niet meer op de toestanden van jaren geleden...? Iets wat op dit moment niet meer van de orde is, maar waarvan ik wel snap dat jij bang bent dat deze taferelen weer terug komen, wat uiteindelijk de uitbreiding van het parcours in gevaar zou brengen. In ieder geval kan ik je verzekeren dat wij de oude paden niet meer bezoeken en er zeker niet meer aan zullen bouwen enzovoorts.
Uiteraard kan ik niet spreken voor alle andere jongens die naast de paden rijden, of de oude paden bezoeken.
Cheers, Bart
PS: het andere forum was al een tijdje bekend, maar daar posten wij niet

Community: www.facebook.com/dutchdownhill
Vanavond gehoord bij Bike Action,
Er werd verteld dat wanneer de freeriders door blijven gaan met het rijden buiten de paden op het besproken gedeelte "zeg maar de Bypass van de Niels blink"
Dan word ook deze bypass afgesloten en kun je dus als mountainbiker ,voor de Bypass naar beneden fietsen richting het fietspad om verderop het parcours weer op te kunnen.
Het aantal waarschuwingen die daar nu nog voor nodig zijn , kun je op 1 hand tellen
Even voor alle duidelijkheid , ik geef door wat ik gehoord heb.
Er werd verteld dat wanneer de freeriders door blijven gaan met het rijden buiten de paden op het besproken gedeelte "zeg maar de Bypass van de Niels blink"
Dan word ook deze bypass afgesloten en kun je dus als mountainbiker ,voor de Bypass naar beneden fietsen richting het fietspad om verderop het parcours weer op te kunnen.
Het aantal waarschuwingen die daar nu nog voor nodig zijn , kun je op 1 hand tellen
Even voor alle duidelijkheid , ik geef door wat ik gehoord heb.
Ik denk dat wat jij gehoord hebt HIER vandaan komt.amigo schreef:Vanavond gehoord bij Bike Action,
Er werd verteld dat wanneer de freeriders door blijven gaan met het rijden buiten de paden op het besproken gedeelte "zeg maar de Bypass van de Niels blink"
Dan word ook deze bypass afgesloten en kun je dus als mountainbiker ,voor de Bypass naar beneden fietsen richting het fietspad om verderop het parcours weer op te kunnen.
Het aantal waarschuwingen die daar nu nog voor nodig zijn , kun je op 1 hand tellen
Even voor alle duidelijkheid , ik geef door wat ik gehoord heb.
Dit scenario kan ik mij levendig voorstellen, hoe erg het ook zou zijn.
Het zou jammer zijn dat de mountainbikers de rekening gepresenteerd krijgen van de freeriders en de freeriders op hun beurt weer die van de makers van het fimpje/diegene die werkelijk illegaal rijden.....oef een doordenker zo vroeg al.....
dussssssss©
Dat is wel een kansloze aanpak, want als freerider kan je nog steeds net zo goed door het bos er heen...amigo schreef:Vanavond gehoord bij Bike Action,
Er werd verteld dat wanneer de freeriders door blijven gaan met het rijden buiten de paden op het besproken gedeelte "zeg maar de Bypass van de Niels blink"
Dan word ook deze bypass afgesloten en kun je dus als mountainbiker ,voor de Bypass naar beneden fietsen richting het fietspad om verderop het parcours weer op te kunnen.
Het aantal waarschuwingen die daar nu nog voor nodig zijn , kun je op 1 hand tellen
Even voor alle duidelijkheid , ik geef door wat ik gehoord heb.
Ze moeten de freerider erop aanpakken door op dat stuk maatregelen te treffen, simpel afsluiten voor de normale mountainbiker is geen oplossing voor het probleem.
Het probleem is ook dat de groep freeriders steeds groeit, er zijn nu ook jongeren die wij niet kennen en wie weet rijden zij daar nog bij de niels blink.
De groep van bart en niaboc rijden daar niet meer en groep waar ik mee rijd ook niet, die komen alleen bij de nok, lopen die tegen richting omhoog en gaan daar naar beneden achter de slippende XCer aan

Ik denk dat op de nok ook wel eens naast het pad gereden wordt tegen de richting in maar daar ben ik al hele tijd niet geweest.
BOSS heeft het over het recreatie gebied van het geestmerambacht, dat wordt in de toekomst uitgebreid daar is nu nog geen heuvel te zien dus veel valt er niet te Freeriden.Jurriaan schreef:Vanwaar dat niemand de handschoen oppakt en een legaal freeride park aanlegt?
Uit Boss zijn worden begrijp ik dat er een stuk grond beschikbaar is.
En het is natuurlijk pas legaal als gemeente er toestemming voor geeft
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
ik zit dit topic zo door te lezen en VREEMD genoeg ben ik een beetje met beide partijen eens..
even het "natuurgebied" in het midden gelaten
er is een groep (ouderen) die graag in een mooi gebiedje "XC" rijden
lekker in de natuur rustig 32-22 en door jakkeren ..om vervolgens terug te komen bij moeder de vrouw.. voor de warme hap.
(weet het lullig geformuleerd maar ik kon het niet laten)
er is een andere groep die gewoon wil rossen ongeacht "erosie" of dat ze madeliefjes dood rijden of woelmuisjes.. of XCers laten schrikken door ze in te halen op een 2x zo zware fiets...
jongeren of ouderen .. ieder heeft zijn recht !
de veluwe was een oefen terrein voor het leger en is nu natuurgebied ?
de wadden zijn beschermd maar we boren toch naar olie en gas..
nederland is zo krom als het maar zijn kan en iedreen trekt zijn eigen recht eruit..
als het maar in zijn voordeel is
ik wil even benadrukken dat wij als fietsers ALTIJD aan het kortste eind trekken !
tenminste MTB vs Staat leggen wij het af..
ik mag niet trial rijden in de stad dat doe ik toch..
ik mag niet door rood licht rijden doe ik ook
de brug dijk verbouwen mag ook niet en doen we ook
als ik een trial lijn zie verplaats ik alles als het moet of "Hoop" de auto niet te raken..
ik ben in principe ook een free rider,.. VRIJ rijden ..paden zijn soms saai na een tijdje..
je eigen lijn "ZIEN" vergt een ander soort denk vermogen en instelling..
dat hij niet wordt gewaardeerd is wat anders..
man skate boarden was verboden in de usa en blij met bmxjes is niemand nooit geweest..en kijk nu waar we staan..
weet je wat voor schade die redbull rampge veroorzaakt aan de natuur daar..!!!!
nee daar kijken we graag naar zonder natuur gezeur..
ik zeg laat elkaar in zn waarde..
op street meeting was ik ook niet zo blij met het kinder percentage..
en dat dames en heren maakt mij weer oud.. maar weer niet zo oud als boss
een politiek vrije post
even het "natuurgebied" in het midden gelaten
er is een groep (ouderen) die graag in een mooi gebiedje "XC" rijden
lekker in de natuur rustig 32-22 en door jakkeren ..om vervolgens terug te komen bij moeder de vrouw.. voor de warme hap.
(weet het lullig geformuleerd maar ik kon het niet laten)
er is een andere groep die gewoon wil rossen ongeacht "erosie" of dat ze madeliefjes dood rijden of woelmuisjes.. of XCers laten schrikken door ze in te halen op een 2x zo zware fiets...
jongeren of ouderen .. ieder heeft zijn recht !
de veluwe was een oefen terrein voor het leger en is nu natuurgebied ?
de wadden zijn beschermd maar we boren toch naar olie en gas..
nederland is zo krom als het maar zijn kan en iedreen trekt zijn eigen recht eruit..
als het maar in zijn voordeel is
ik wil even benadrukken dat wij als fietsers ALTIJD aan het kortste eind trekken !
tenminste MTB vs Staat leggen wij het af..
ik mag niet trial rijden in de stad dat doe ik toch..
ik mag niet door rood licht rijden doe ik ook
de brug dijk verbouwen mag ook niet en doen we ook
als ik een trial lijn zie verplaats ik alles als het moet of "Hoop" de auto niet te raken..

ik ben in principe ook een free rider,.. VRIJ rijden ..paden zijn soms saai na een tijdje..
je eigen lijn "ZIEN" vergt een ander soort denk vermogen en instelling..
dat hij niet wordt gewaardeerd is wat anders..
man skate boarden was verboden in de usa en blij met bmxjes is niemand nooit geweest..en kijk nu waar we staan..
weet je wat voor schade die redbull rampge veroorzaakt aan de natuur daar..!!!!
nee daar kijken we graag naar zonder natuur gezeur..
ik zeg laat elkaar in zn waarde..
op street meeting was ik ook niet zo blij met het kinder percentage..
en dat dames en heren maakt mij weer oud.. maar weer niet zo oud als boss

een politiek vrije post

cyberhawk schreef:er is een andere groep die gewoon wil rossen ongeacht "erosie" of dat ze madeliefjes dood rijden of woelmuisjes.. of XCers laten schrikken door ze in te halen op een 2x zo zware fiets......als ik een trial lijn zie verplaats ik alles als het moet of "Hoop" de auto niet te raken..![]()
Je hebt het nog niet helemaal begrepen....cyberhawk schreef:ik zeg laat elkaar in zn waarde..
Dat is dus het mooiste, BOSS met z'n crew is dat dus wel gelukt! Je hoeft niet altijd ergens tegenin te gaan, je kan ook samenwerkencyberhawk schreef:ik wil even benadrukken dat wij als fietsers ALTIJD aan het kortste eind trekken! tenminste MTB vs Staat leggen wij het af..

- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
ja hier heb je een plat pad.. hou je aan de paden en binnen de lijnen .. dan mag je tussen het gras rijden hier..
sorry maar ben nog geen 50..
dalijk is er een ander bestemmings plan.. wat staats centjes opleverd.. en weg is het..
er gaan wel meer en ergere dingen fout in nederland dan van de paadjes afwijken...
elke gemeente laat je doodvallen in principe..er is in dord ook genoeg ruimte voor vanalles maar geen toestemming.. dus illegaal bouwen ...
maar een moskee erbij ..tuurlijk geen probleem..
hier heb je nog subsidie ook van de staat want het is een kerk !
wie heeft hier ooit SUBSIDIE gehad ! ???? sponsors zoeken kan je..
ik maaide in het park ook alle steentjes van het pad.. dan was het weer rijdbaar..
jammer voor de peeps die de steentje zo mooi vonden...
wat nou niet droppen omdat die tak in de weg staat van die boom...KraK.. dag tak
omhakken ging weer wat te ver
sorry maar ben nog geen 50..
dalijk is er een ander bestemmings plan.. wat staats centjes opleverd.. en weg is het..
er gaan wel meer en ergere dingen fout in nederland dan van de paadjes afwijken...
elke gemeente laat je doodvallen in principe..er is in dord ook genoeg ruimte voor vanalles maar geen toestemming.. dus illegaal bouwen ...
maar een moskee erbij ..tuurlijk geen probleem..

hier heb je nog subsidie ook van de staat want het is een kerk !

wie heeft hier ooit SUBSIDIE gehad ! ???? sponsors zoeken kan je..
ik maaide in het park ook alle steentjes van het pad.. dan was het weer rijdbaar..
jammer voor de peeps die de steentje zo mooi vonden...
wat nou niet droppen omdat die tak in de weg staat van die boom...KraK.. dag tak

omhakken ging weer wat te ver
