Nobby Nic en Conti Vertical bakken er wenig van in de modder. (understatement)
IRC xc gaat al veel beter(nu achter op mijn rigid) enkel die zijn niet meer te verkrijgen.
Welke mud band is een aanrader?
Welke Mud band?
Moderator:Beheerders
Ik vind zelf altijd de Michelin XCR Mud heel fijn, als ik al voor een modderband kies. Nog lekker allround, ook prima op rotsen (in NL natuurlijk compleet niet terzake) en een hele behoorlijke volume-gewicht-stevigheidsverhouding. Of dat een enorm verschil is met die Nobby Nic kan je je afvragen. Het is ook nog behoorlijk afhankelijk van de soort modder, schijnt, maar ik ben geen expert. Voor mij is er eigenlijk altijd genoeg niet-modder om een iets meer allround band nog te rechtvaardigen. Als het heel erg nat is, is een smallere band fijner om door de bovenlaag heen te zakken en grip te krijgen op de onderlaag. Wat voor breedte NN rij je? 1.8" is een hele specifieke modderband, die zou goed diep moeten snijden. De 2.25" zal daarentegen behoorlijk drijven.
Het nadeel van al te specifieke modderbanden: relatief zwaar, zeer oncomfortabel door gebrek aan volume en door de hoge noppen en het harde rubber een heel hoge rolweerstand.
Het nadeel van al te specifieke modderbanden: relatief zwaar, zeer oncomfortabel door gebrek aan volume en door de hoge noppen en het harde rubber een heel hoge rolweerstand.