Steelflex of gewoon?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
amigo
Steelflex of gewoon?

Bericht door amigo » di feb 23, 2010 8:32 pm

Dit word waarschijnlijk net zoiets als de vergelijking pc of mac .
Voorstanders van allebei de kampen.

Maar ik zit nu dus te twijfelen wat ik zal doen .
Ik heb voor mijn Intense Tracer (kleur RAW) een set Hope mono 4 liggen .
Daar wil ik echter nieuwe remleidingen op hebben.
Nu vind ik op zich Steelflex wel mooi , en denk ik wel dat er een klein voordeel in remkracht zit mbt het niet uitzetten van de remleiding (toch???)

Maar ik hoor ook weer verhalen , dat het niet veel verschilt met normale leidingen.
En dan kom je toch op het volgende en niet minder belangrijke aspect.

De looks !!

De schakel kabels zijn zwart , dus ook zwarte remleidingen . Staat netjes en KLinkt logisch

Anderzijds , is het Frame Raw Dus zullen Steelflex kabels ook niet verkeerd staan .
Ik heb al een oplossing voor de kabels die eventueel langs het frame zouden schuren .

Prijs technisch scheelt het elkaar 20 euro .

En eigenlijk mag ik me gelukkig prijzen ,dat ik mij met dit soort dilemma's bezig mag houden .

Maar ik hoor graag de mening van anderen .

fucalot

Bericht door fucalot » di feb 23, 2010 10:46 pm

Op een raw kader is een leuk afstekend kleurtje zoals rood ook wel te pruimen. Beetje afhankelijk van de afmontage. Gewone alu-kleurige stahlflex gaat gewoon opgaan in je frame als je het vanop een afstand bekijkt. Bij mij gaat er ook gewone stahlflex op een raw frame trouwens.

amigo

Bericht door amigo » wo feb 24, 2010 6:54 am

De hele fiets is verders gewoon zwart afgemonteerd , dus ik ga niet met kleurtjes werken . Dan zou ik nog meer moeten veranderen Rode X0 shifters en Derrrie .
Maar dan ben ik goede onderdelen aan het vervangen vanwege een kleurtje .

Wat voor Raw fiets heb jij dan??

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo feb 24, 2010 7:51 am

Op mijn roze fiets zit ook goodridge leiding, zie je ook erg goed. Op het raw gedeelte zie je het minder

fucalot

Bericht door fucalot » wo feb 24, 2010 8:42 am

Ik had een alu kleur le dude van 24 en ben nu bezig met een '03 V10 waarvan ik nog wat lasnaden moet ontdoen van de laatste verfspikkels.

Plaats reactie