Gedrags regels tijdens het fietsen op dirts/trails

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Bomber
Contacteer:
Gedrags regels tijdens het fietsen op dirts/trails

Bericht door Bomber » di feb 09, 2010 12:05 pm

Ik ga me steeds vaker irriteren aan mensen die komen rijden op onze trails en dan zonder te repareren weer gezellig naar huis gaan. Wij hebben bijv. un oefenjump staan met houtsnippers, vorige week zelf nog staan opharken/scheppen, nu un week later weer naar de KK. Beetje zwak van de personen in kwestie om zo respectloos met de spot om te gaan.

Ik ga geen namen noemen o.i.d. maar de mensen voelen zich vanzelf aangesproken. Mocht ik nog 1x zien/horen dat men dit doet, zijn ze gewoon niet meer welkom en gaan ze zelf maar trails bouwen. Trailrats are not welcome!!!!!

:ban:

Op verzoek hierbij de vanzelf sprekende regels:

1 - Ruim je eigen rommel op! Blikjes, verpakkingen enz.
2 - Na het fietsen aan de locals vragen wat je kan repareren of helpen graven. (in sommige jaargetijden kan het niet zonder water bijv.) Ga niet zomaar zelf wat repareren, want is vaak meer werk dan alleen klein beetje dirt derop.
3 - Hou de locatie geheim! ga deze niet online posten o.i.d.
4 - Rij NIET als het modderig/vochtig is!
5 - Altijd je helm op en je goede humeur mee!
6 - Nooit zelf wat aanpassen/bijbouwen zonder toestemming van Locals!
7 - Banden met hoge noppen = niet goed!
8 - Slippen op de lijnen = verboden!!!!
9 - NOOIT stil staan op de lijnen en vooral niet achter de grote landingen, we zien je niet = Dodelijk
10 - Spreek andere bezoekers aan op wangedrag! Probeer rustig uit te leggen wat de bedoeling is van de bulten zand. Vaak begrijpen bezoekers niet waar ze voor dienen en zien ze aan als hindernis voor hun Nordic Walking tochtjes.

Zijn vast en zeker nog meer punten.. laat maar horuh!

Gegroet S.
Laatst gewijzigd door Bomber op di feb 09, 2010 6:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Siroj.

Bericht door Siroj. » di feb 09, 2010 12:17 pm

klinkt idd vrij logisch.. even een schep in de hand nemen is toch niet zo'n grote moeite.

nic22

Bericht door nic22 » di feb 09, 2010 2:45 pm

waar zijn jullie trails als ik vragen mag ik ben wel benieuwd naar die oefen jump en zo klinkt goed.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di feb 09, 2010 3:04 pm

Ergens in Den Haag. Als je xtje wil komen rollen, geen probleem, stuur dan ff een PM ;)

nut-case

Bericht door nut-case » wo feb 10, 2010 1:29 pm

aye mooi plekje trouwens als t zonnetje schijnt.. alleen jamemr da tik em schijt voor die eerste dirt..

maar idd het zijn in mijn ogen normale regels lijkt me?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Siroj.

Bericht door Siroj. » wo feb 10, 2010 3:14 pm

Bomber schreef:Ergens in Den Haag. Als je xtje wil komen rollen, geen probleem, stuur dan ff een PM ;)
toevallig ook de dirts waar we met Trash Jam langs gaan?

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo feb 10, 2010 3:22 pm

Stuur gewoon ff een PM en je weet het. Het is niet voor niets dat Sjors zo geheimzinnig zegt dat je een PM moet sturen. :arms:

redoutterider

Bericht door redoutterider » wo feb 10, 2010 3:34 pm

eindelijk iemand die de regels effe op een rijtje zet :) , maar het is ook zo dat de locals vriendelijk moeten blijven want op sommige trails waar je rijdt blaffen ze je zo af terwijl je niets verkeerd doet :x (ik noem geen namen).
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

nut-case

Bericht door nut-case » wo feb 10, 2010 6:53 pm

gast is het niet zo dat iedereen gezellig meot doen tegen elkaar? :arms:
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

redoutterider

Bericht door redoutterider » wo feb 10, 2010 7:43 pm

daar ging het hem net om :roll:
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

pentative

Bericht door pentative » wo feb 10, 2010 8:35 pm

Natuurlijk vriendelijk zijn, maar als ze het maar niet willen leren wat moet je dan gaan doen.

Wij hadden een prachtig dirtplein aangelegd maar door mensen die het steeds stuk reden/schepten zijn we er gewoon vertrokken.
Het werk werd ons gewoon teveel, zeker aangezien we er maar met 2 werkten terwijl er vaak tot 30 man zat.
Just have fun
NS sub 24"

Jop @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Jop @ Team SoliD » wo feb 10, 2010 11:25 pm

11. neem bier mee
12. duuh
dual suspension koning

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 11, 2010 9:40 am

Jop @ Team SoliD schreef:11. neem bier mee

+1 :lol: :thumbsup:

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » do feb 11, 2010 1:48 pm

leuk ook dat deze

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=46621

thread er pal onder staat 8)
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

merrybike

Bericht door merrybike » do feb 11, 2010 2:06 pm

STICKY!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do feb 11, 2010 5:22 pm

leuk ook dat deze

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=46621

thread er pal onder staat Cool
Idd goed voorbeeld hoe het NIET moet. Plaatsnaam is genoeg en mocht er meer details nodig zijn, kan dat ook via pm met de mensen die er meer van weten.

Kan me wel voorstellen dat spots zoals, BPG, SFA en andere commerciele/openbare spots juist wel hun adres gegevens openbaar maken. Zolang je niet weet of de bouwers/locals hun locatie geheim willen houden, vermeld dan NOOIT locatie gegevens online!!!

Merk nu pas op, dat inmiddels de adres gegevens verwijderd zijn :arms:
Goed bezig ;)

Arjo@dTb
Contacteer:

Bericht door Arjo@dTb » do feb 11, 2010 6:32 pm

groot gelijk met die regels.....
maar helaas is het bij onze trails kutter,
je kunt ze niet vernielen omdat blagen er van afglijden, rennen weet ik veel.
laat het nu zo zijn dat je het nooit ziet.

maarja met zomer opkomst weer vaker diggen, nu is het te koud :D ,
en riden. I will get them :evil:

grtz. arjo
ride every day.

Timotino

Bericht door Timotino » do feb 11, 2010 8:43 pm

Sorry hoor, maar wat een gezeik.
Waarom de locatie geheimhouden?! De mensen die hier op het forum komen (99%) zijn toch ook rijders? En die wil je weren want...?

Plus de trails liggen op OPENBARE grond. Dit betekent dat iedereen er mag komen. Of je ze nu toevallig vind of dat je ze hebt gevonden via een plaatsnaam op het internet.

Ik snap dat je niet wil dat elke mongool daar langs komt om de trails te slopen, maar zoals ik al zei heb je die over het algemeen niet op een DIRTjump-forum.

Sneeck

Bericht door Sneeck » do feb 11, 2010 9:03 pm

Nog nooit een beetje dirtbaan gegraven zeker?

Whouz

Bericht door Whouz » do feb 11, 2010 9:31 pm

Timotino schreef:Sorry hoor, maar wat een gezeik.
Waarom de locatie geheimhouden?! De mensen die hier op het forum komen (99%) zijn toch ook rijders? En die wil je weren want...?

Plus de trails liggen op OPENBARE grond. Dit betekent dat iedereen er mag komen. Of je ze nu toevallig vind of dat je ze hebt gevonden via een plaatsnaam op het internet.

Ik snap dat je niet wil dat elke mongool daar langs komt om de trails te slopen, maar zoals ik al zei heb je die over het algemeen niet op een DIRTjump-forum.
No offence to anyone. En iedereen moet vinden wat die vind.
Maar ik ben het wel met timotino eens... Trails op openbare grond moeten openbaar zijn. Ik post geen plaatsnamen enzo op internet, Eigenlijk uit respect voor de bouwers... Wanneer je een secret trail wilt, moet je het secret bouwen...
Gewoon wat ik vind.

En met de andere regels ben ik het over het algemene wel eens.
Wat je sloopt moet je fixen. Hulp van locals/bouwers is relaxt hierbij, vooral als het erg kapot is, anders is het zelf nog wel te aan te plakken vaak..
Sneeck schreef:Nog nooit een beetje dirtbaan gegraven zeker?
Wel geholpen diggen.. En ja, het is kut als mensen het slopen. Maar wanneer een beetje biker aan het rollen is weet je dat er gewoon shit kapot kan gaan.. Nja Als iedereen nou ook gewoon zou helpen diggen af en toe komt alles toch goed?

Builders have to respect the riders
But the riders realy have to respect the builders.

:arms:

groen

Bericht door groen » do feb 11, 2010 9:46 pm

Timotino schreef:Sorry hoor, maar wat een gezeik.

ik denk dat het met een openbare plek meer is om te weten wie er komt rijden en dan contact te hebben met de locals zodat die er eventueel bij kunnen zijn.... ipv van komen rijden en meschien niet eens door hebben wat ze allemaal slopen
en/of wat ook eerder genoemd word vuilnis dat achtergelaten word, als er dan iemand bij is dan kan die genen er wat van zeggen

als veel troep word gemaakt en voor overlast word gezorgd op een openbare plek dan kan die plek ook verdwijnen en dat is niet leuk... toch
Loud, mean, fast & dirty

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do feb 11, 2010 10:32 pm

Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

nut-case

Bericht door nut-case » do feb 11, 2010 11:01 pm

persooinlijk beetje jammer dat hier een topic overgemaakt moet wroden vind je niet?
zou t nie logisch zijn als iedereen hier zelf over na dacht?
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr feb 12, 2010 6:58 am

Je zult er versteld van staan dat ook bikers die op dit forum komen aardig lomp/ respectloos met andermans werk omgaan als er geen locals bij zijn. Helemaal als ze het in hun kop krijgen dingen aan te passen, maar al te vaak meegemaakt op de oude spot in soesterhoogt. Denken dat iedere biker "cool" en "chill" is zou wel eens de grootste fout kunnen wezen die je op dit gebied kan maken.

Ook zijn op fora heel veel "lurkers" aanwezig die weinig of niks posten maar wel alles in de gate houden. Niet dat daar iets mis mee is maar je kan heel snel hangjeugd krijgen en dan is het einde zoek.(jweetwel vriendjes van vriendjes)

Ook ben ik van mening dat als je een beetje relaxte biker bent je het geen probleem vind om voor een illegale/ secret trail ff een emailtje naar de bouwers te sturen of je er een keer mag rijden. En dat ze dat willen heb ik gewoon respect voor, kijk als ze je gaan weren terwijl je niks verkeerds doet zijn de locals gewoon eikels. Diegene die hier anders over denken hebben waarschijnlijk te weinig dirts moeten herstellen...

Stillridingbmx,

Was het niet zo dat de locals daar ook toestemming voor hadden gegeven om de plaats online te zetten? De exacte adres gegevens staan er niet bij dus een groot probleem is het niet.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr feb 12, 2010 9:51 am

Sorry hoor, maar wat een gezeik.

Ik spreek even voor mezelf als ik zeg dat ik heeel veel uren in het bouwen van trails heb zitten en het leuk vindt als ik ook andere mensen zie genieten van de trails. Deel ook graag de trails met anderen. Graag zelfs, is altijd gezellig en komen vaak dikke sessies uit.

Jouw mening dat Trails op OPENBARE grond liggen en daarom voor iedereen maar toegankelijk moet zijn en hun ook de vrijheid hebben om locaties enz. te publiceren vindt ik persoonlijk een beetje kort door de bocht. IK vindt dat de Bouwers zelf mogen beslissen hoe hun met de spot om willen gaan en dat dat gewoon gerespecteerd moet worden! Als jij als Ryder wil rollen, lijkt me het niet als normaal dat je ff contact opneemt met de locals, A voor de gezelligheid, want immers we kennen elkaar bijna allemaal (klein wereldje, Ryders united) B je krijgt vaak aanwijzingen hoe ze het beste kan rijden, denk aan bijv. aanrijsnelheid enz.

Ben het verder met je eens dat het niet te verbieden is oid, maar laten we als Bike Broeders een beetje respect tonen voor de mensen die met het handje 100en m3 dirt verscheppen voor jullie/en eigen plezier. Laat gewoon zien dat je het waardeert dat er tenminste nog mensen zijn die trails bouwen en lijkt me het respecteren van de regels un kleine moeite.

Kan je vertellen dat het bouwen en zeker het onderhouden van trails VEEEEL meer moeite kost. Alles wat we kunnen voorkomen is mooi meegenomen toch? Vergeet niet dat alle berichten die hier op het forum worden gepost ook op Google verschijnen? Dus ook door mensen buiten het forum beschikbaar zijn.

Verder moeten we het gewoon gezllig houden en dikke sessies gaan zetten met z'n allen. 2 Wheels, 1 Love!

Plaats reactie