Een Niner Air 9 Carbon of zijn er alternatieven?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

rinus

Bericht door rinus » ma jan 04, 2010 5:34 pm

Niner cabon pas in winter 2010 ????

Pffffff

Volgens mij is het al winter 2010 !!! :cold:

Dus op naar de dealert voor 29 inch carbon ! 8)

Volgens mij de enige in nederland !

Maat L
BB30
Hoop versnellingen :lol:
En volgens cannondale niet ss geschikt :cry:

En dat voor maar 3.999,99

Das ook een hoop negen,s ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch benieuwd hoe een setje witte ZTR er in zou staan ! :naughty:

steelhead

Bericht door steelhead » ma jan 04, 2010 9:43 pm

Werkte jij niet toevallig bij die dealer?
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jan 04, 2010 10:37 pm

Dik apparaat! En nu maar hopen dat ie snel overjarig is en voor een prikkie naar Rinus mag ;) Maar ja, dan zit je met die schakel zooi :)

Maar zonder gekheid, de perfecte marathon bike! Dat moet wel hard gaan!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 04, 2010 11:41 pm

Inmiddels heb mag ik wat leeftijd betreft een Cannondale rijden.
Ben ik blij dat dat mijn maat niet is!

:lol: :lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo jan 06, 2010 9:07 pm

Best een snel fietsje volgens mij!

Maar niet 'idealer' dan de Niner carb... Wel lichter waarschijnlijk..

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo jan 06, 2010 11:24 pm

Hey Nard, nog wat gezien/gekocht in de US of A?

Je was er denk ik net te vroeg voor de 2010 modellen?

JJ

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do jan 07, 2010 9:22 pm

JJ schreef:Hey Nard, nog wat gezien/gekocht in de US of A?

Je was er denk ik net te vroeg voor de 2010 modellen?

JJ
Wel wat gezien, maar niks gekocht. Ook veel gepraat over 29/26 trouwens. Heb me in NL ook op de 29er van JeroenK vermaakt om ervan te leren. Interessant.
Bij Tucson in de buurt op terrein gefietst waar een 29er (en misschien zelfs een SS) gewoon 100% zeker de snellere fiets is. Veel grote stenen, ruige ondergrond, technische afdalingen en klimmen, geen lange steile klimmen of korte snelle bochtjes of klimmetjes.

Echter, op dat terrein rijden we in NL/Dtsl geen wedstrijden. Ik weet nog steeds niet zeker of welke 29er dan ook, op de/alle parcoursen die ík rij, echt sneller is dan mijn zeer lichte Simplon met 2,2"Racekings op 1,4 bar. Op sommige wel denk ik (Bergrace Wageningen..?), op andere niet (veel klimmen, gladde ondergrond: Sommige marathons?). Anyway, het is een dure grap die me geen zekerheid biedt op meer snelheid. Geen haast bij dus.

pieterp

Bericht door pieterp » vr jan 08, 2010 9:56 am

Mijn idee is dat een 29er zeer geschikt is voor Vlaamse en Nederlandse parcoursen, of dat ook zo is voor de Ardennen en andere heuvel-bergachtige gebieden moet ik nog testen.

Vooral op onze zanderige kempengrond vind ik een 29er heerlijk, geen last van venijnige uitstekende boomwortels, of remputten vlak voor een bocht, het rolt gewoon beter.
Voor hardtails is 29er voor mij de beste keuze. Ooit wil ik ook wel eens een 29er race-fully testen in de Ardennen of Alpen en eens zien hoe dit presteert tov mijn 9,5kg Scott Spark.

Om even terug te komen op de carbon air 9, het mooie aan deze fiets is dat je hem geared en singlespeed kan opbouwen en je dus een heel breed inzetbare fiets krijgt. Verder zit het voordeel denk ik in de gewichtsbesparing (tov een One 9, Air 9 alu), want over een gebrek aan comfort op m'n alu One 9 kan ik eigenlijk niet klagen (dankzij de grote wielen?).

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr jan 08, 2010 11:52 pm

pieterp schreef:Mijn idee is dat een 29er zeer geschikt is voor Vlaamse en Nederlandse parcoursen, of dat ook zo is voor de Ardennen en andere heuvel-bergachtige gebieden moet ik nog testen.

Vooral op onze zanderige kempengrond vind ik een 29er heerlijk, geen last van venijnige uitstekende boomwortels, of remputten vlak voor een bocht, het rolt gewoon beter.
Voor hardtails is 29er voor mij de beste keuze. Ooit wil ik ook wel eens een 29er race-fully testen in de Ardennen of Alpen en eens zien hoe dit presteert tov mijn 9,5kg Scott Spark.

Om even terug te komen op de carbon air 9, het mooie aan deze fiets is dat je hem geared en singlespeed kan opbouwen en je dus een heel breed inzetbare fiets krijgt. Verder zit het voordeel denk ik in de gewichtsbesparing (tov een One 9, Air 9 alu), want over een gebrek aan comfort op m'n alu One 9 kan ik eigenlijk niet klagen (dankzij de grote wielen?).
Dank je voor het delen van je ervaringen.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 09, 2010 8:00 pm

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jan 09, 2010 8:53 pm

sneeuwpop schreef:1150 grammen, zie ook de eerste 6 minuten van wielerland afl 9
*kuch*reclameprogramma*kuch*

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za jan 09, 2010 9:00 pm

Die heb ik veel gezien in de US (geared). Is een optie natuurlijk. Mooie combi met die eigen vork.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 09, 2010 9:42 pm

Steelboy schreef:
sneeuwpop schreef:1150 grammen, zie ook de eerste 6 minuten van wielerland afl 9
Daar kan jij toch wel doorheen kijken? Of krijg jij onbewust zin in Coca Cola en Pringles bij het kijken naar GoedeTijdenSlechteTijden? 8)

OnTopic: Niner en Specialized zijn beide erg mooie racebakken, prijs en levertijd zal waarschijnlijk tegenvallen :cry:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JeroenK

Bericht door JeroenK » za jan 09, 2010 11:19 pm

Steelboy schreef:
Mooi man, een jaar geleden wilde een select groepje mensen dat 29ers wat meer geaccepteerd werden en nu wordt het op de nationale TV aan de massa opgedrongen.

Mensen, maak u op voor het gevoel niet meer zo speciaal te zijn ;).

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jan 09, 2010 11:28 pm

JeroenK schreef:...en nu wordt het op de nationale TV aan de massa opgedrongen.
Waar de mountainbike meteen tot ATB gedegradeerd wordt... een term die in 1994 al afgeschaft was!

JeroenK

Bericht door JeroenK » za jan 09, 2010 11:47 pm

Steelboy schreef:een term die in 1994 al afgeschaft was!
Maar oh zo waar is in Nederland :lol:.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo jan 10, 2010 9:14 am

Hey dames, zullen we het on topic houden en dat kinderachtige gewijs en ge-mauw in een topic in het cafe voortzetten?

JJ

dmx

Bericht door dmx » zo jan 10, 2010 10:17 am

Dan vind ik die sliding drop-outs op die Speci toch eerder een nadeel. Als je dan een keertje geared wil gaan rijden moet je nog een tweede frame hebben. Niner heeft dat mooier opgelost met zijn EBB en kabels in het frame.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jan 10, 2010 10:32 am

dmx schreef:Dan vind ik die sliding drop-outs op die Speci toch eerder een nadeel. Als je dan een keertje geared wil gaan rijden moet je nog een tweede frame hebben. Niner heeft dat mooier opgelost met zijn EBB en kabels in het frame.
Ja,en?

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » zo jan 10, 2010 12:04 pm

Het TUIG schreef:
dmx schreef:Dan vind ik die sliding drop-outs op die Speci toch eerder een nadeel. Als je dan een keertje geared wil gaan rijden moet je nog een tweede frame hebben. Niner heeft dat mooier opgelost met zijn EBB en kabels in het frame.
Ja,en?
Ja, en??

Voordeel voor de Niner dus.

Voor mij wel iig. Ik vind het een mooie oplossing. Kan ik toch makkelijker kiezen tussen SS of geared.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jan 10, 2010 12:09 pm

Persoonlijk zou ik gewoon een geared frame kopen, en voor singlespeed een other-doofer gebruiken. Dan heb je A geen last van verschil in zadelhoogte (EBB) en B geen last van verschil in effectieve chainstay-lengte (sliding dropouts). Ziet er misschien iets minder clean uit als SS, maar functioneel lijkt mij dit toch de beste oplossing ;)

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jan 10, 2010 12:20 pm

Nard schreef:
Het TUIG schreef:
Ja,en?
Ja, en??

Voordeel voor de Niner dus.

Voor mij wel iig. Ik vind het een mooie oplossing. Kan ik toch makkelijker kiezen tussen SS of geared.
Haha,Nard heeft besloten.
Neem je die zwart witte of die oranje?

:lol:

profi

Bericht door profi » zo jan 10, 2010 12:46 pm

sneeuwpop schreef:Persoonlijk zou ik gewoon een geared frame kopen, en voor singlespeed een other-doofer gebruiken. Dan heb je A geen last van verschil in zadelhoogte (EBB) en B geen last van verschil in effectieve chainstay-lengte (sliding dropouts). Ziet er misschien iets minder clean uit als SS, maar functioneel lijkt mij dit toch de beste oplossing ;)
Lijk mij ook het beste om een geared frame aan te schaffen zoals nu met men 26er met kettingspanner , tzal me het minst kopzorgen bezorgen.
bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be

Ninko

Bericht door Ninko » zo jan 10, 2010 2:38 pm

sneeuwpop schreef: 1150 grammen, zie ook de eerste 6 minuten van wielerland afl 9
Weet niet welke maat ze hebben gemeten, maar de 19" zit op 1224 gram zonder zadelpenklem... Misschien is een 17" wel 1150 gram...
Afbeelding[/img]

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jan 10, 2010 4:08 pm

Hilarisch stukje wieler tv... pff wat zijn we toch kansloos hier in NL.

Maar goed. Plastic vind ik nog steeds niet mooi.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie