Heb afgelopen zomervakantie 2de hands Kona Howler gekocht. Na lang denken ben ik uiteindelijk tot het besluit gekomen om er toch maar een fietsje van te maken dat aan de lichtere kant is , aangezien ik maar 4inch veerweg heb zou het een beetje te dom zijn in mijn ogen om er dan zo'n zware slopstyler van te maken.
Ik zit wel een beetje vast met m'n vork keuze , aangezien ik toch de lichtere kant op wil ... Om juist te zijn gaat de Kona Howler tot 100mm , nu een paar mm meer maakt in mijn ogen niet veel uit dus denk in eerste instantie dan aan een Rock Shox met U-turn , zodat ik op het moment zelf nog kan kiezen wat ik met m'n veerweg doe . Steekas hoeft niet perse, heb hier nog saint naven liggen voor steekas van 20mm dus zou misschien wel gemakkelijk zijn.
Iemand een gedacht van een ietsje lichtere vork ( ik denk dan lichter dan een Pike ? ) die niet al te veel kost , aangezien ik de rest van het materiaal ook nog moet aanschaffen ( Fox dus al niet waarschijnlijk ) die qua veerweg aansluit bij het frame , 2de hands of nieuw maakt niet veel uit
Het frame waar de vork in gaat komen :