Er komen elk jaar weer nieuwe leden bij, maar we hebben er hier ook nog dagelijks rondlopen vanaf haast het eerste uur. Daaraan terugdenkende schiet ik in de "Man bijt hond"-modus en vroeg me af: "Hoe kwam jij ooit terecht bij DP??"
Zelf maar de aftrap geven?
Fietsend sinds 1997 kwam ik pas 2-3 jaar later in aanraking met internet en uiteraard waren de eerste zaken die ik opzocht MTB-related. Mijn interesse lag en ligt nog steeds bij de technische zaken rond de fiets en mede door mijn opleiding werktuigbouwkunde zocht ik vaak naar de technische details rond de fiets. Zo kwam ik op een dag in oktober tijdens een zoektocht over materialen terecht kwam op het forum van ''Dirty Pages'. Ik besloot me aan te melden... en was 'hooked'.
Toegegeven, het concept 'forum' was nog niet zo bekend in mijn systeem en DP was dan ook het eerste forum op internet waar ik lid van werd. Van meet af aan was er een goede sfeer en voelde me thuis tussen de gelijkgestemden die minstens zo gek waren op die tweewielers als ik zelf.
Via de toenmalige chatfacaliteit op de website kwam ik in contact met iemand die zich 'Fat' noemde. Zelf liefhebber van stalen fietsen, vroeg ik hem of hij daarmee Fat City Cycles bedoelde. Dat werd positief beantwoord en sinds dien ken ik Coen, de laatste jaren vooral bekend onder zijn artiestennaam 'Steelboy'. Ik hielp hem mede aan zijn eerste (en enige) Fat, de Buckshaver (7 jaar realiserende dat die typenaam wel haast toeval moest zijn..

Fast forward naar 2003, opgeschreven zoals het mij bijstaat; Na een eerste Todtnau meeting van enkele DP leden hebben Ruben en Coen elkaar leren kennen en begon Coen wat fotowerk voor DP te doen. Tegelijkertijd ontstond er uit onvrede met de magazines in de kiosk het initiatief van enkele DP leden om een nieuw Nederlands blad op te zetten. Er werd hard gelobbyd om 'SnakeBite' van de grond te krijgen, maar helaas lukte dat niet. Steelboy besloot Ruben verder te assisteren met het uitbouwen van Dirty Pages en vanwege mijn technische achtergrond werd ik al snel gevraagd of ik ook meer wilde doen voor DP. Ik stemde in... en ging 'mee op pad'.

Foto van een reportage voor een artikel in de pilot van SnakeBite...
Ruim 6 jaar later zijn we nog steeds op pad en geniet ik van elke meter die we maakten op de paden die we hebben bewandelt en die we nog gaan bewandelen. Van het idee 'af en toe wat voor de website doen' is het inmiddels tot een integraal onderdeel van mijn leven geworden en beleef veel plezier aan de zaken die we met z'n alle als collectief doen en het fanatisme en de reacties van de mede DP-leden werken daarin alleen maar stimulerend!