Hope loos
Moderator:Beheerders
Iemand ervaring met het bestellen van Hope onderdelen?
Ik had via Marktplaats een set Hope mono 4 remmen gekocht.
En ik wou voor de zekerheid nieuwe remleidingen en blokken . En omdat kapjes van de reservoirs beschadigd waren , die dus ook nieuw.
Dit is ruim 2 maanden terug ....
En er is nog geen duidlelijkheid van hoe of wat .
Is dit een uniek geval of komt dat vaker voor .
Ps wie levert er Hope in Nederland?
Ik had via Marktplaats een set Hope mono 4 remmen gekocht.
En ik wou voor de zekerheid nieuwe remleidingen en blokken . En omdat kapjes van de reservoirs beschadigd waren , die dus ook nieuw.
Dit is ruim 2 maanden terug ....
En er is nog geen duidlelijkheid van hoe of wat .
Is dit een uniek geval of komt dat vaker voor .
Ps wie levert er Hope in Nederland?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hope gaat via Hope Benelux:TomG schreef:Hope gaat via Hope Frankrijk.
Waar heb je het besteld?
Het snelst en voordeligst is het waarschijnlijk via Chainreaction.
Met hope zelf is niks mis, maar bestellingen kunnen wel is langzaam gaan afhankelijk van hoe vaak de shop besteld en hoe de betaling geregeld is met Hope
http://www.hopebenelux.com/
Het hangt inderdaad van meerder zaken af, betaalwijze inderdaad, maar ook of het vakantie periode is, of ze aan het verhuizen zijn, of er nieuwe machines geinstalleerd worden etc. Soms is het er binnen twee dagen, soms duurt het wat langer.
Laat je shop even contact opnemen met ze, mocht dat niet lukken stuur even een mailtje naar info@hopebenelux.com, dan krijg je meestal vrij snel antwoord.
Don't you love bike bizz

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Mijn remmen, trapas lagers, balhoofd en naven zijn van Hope, ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met levering van Hope onderdelen.cyberhawk schreef:kheb veel hope.. remmen vooral.. maar ook naven.. ben er allemaal best blij mee..![]()
CRC is idd cheap en snel.. maar soms is niet alles leverbaar (tijdelijk)
Mijn LBS heeft het meeste op voorraad, en anders is het snel aanwezig. ervaringen met Postorder bedrijven heb ik niet mbt tot hope onderdelen.
Gr Rob
Rob Coenders
17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.
17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Misschien moet je dan even de topic titel aan passen, zo krijgen mensen de verkeerde indruk van Hope...
JJ
JJ
Ja leuk aanbod , maar ik heb dus al een set Hope mono 4 remmen liggen . Daarvan waren de reservoir caps beschadigd en de leidingen waren twijfelachtig . Dus die heb ik Nieuw besteld .
Dan ga ik nu niet nog meer remmen kopen . Het is niet dat ik zonder zit . Ik hoef niet voor elke bocht een lepel in de grond te steken .
Dan ga ik nu niet nog meer remmen kopen . Het is niet dat ik zonder zit . Ik hoef niet voor elke bocht een lepel in de grond te steken .

- cyberhawk
- Contacteer:
wat voor remmetjes zijn dat als ik vragen mag..marten schreef:Als je wil remmen heb ik nog wel een nauwelijks gebruikt Hopeloos setje liggen. De problemen ontstaan alleen als je niet wil remmenamigo schreef:hoezo ik ben nog steeds Hope loos ....
Ik rij nog steeds zonder Hope
Ik Hope dat ik eerdaags met Hope kan remmen

mini?cyberhawk schreef:wat voor remmetjes zijn dat als ik vragen mag..marten schreef:Als je wil remmen heb ik nog wel een nauwelijks gebruikt Hopeloos setje liggen. De problemen ontstaan alleen als je niet wil remmenamigo schreef:hoezo ik ben nog steeds Hope loos ....
Ik rij nog steeds zonder Hope
Ik Hope dat ik eerdaags met Hope kan remmen

/Marten
Zou ik iets genuanceerder zien.Faxmulder schreef:iet dat de lokatie waar jij je spullen besteld hebt een beeld over Hope mag vormen.
Vroeger had Hope een importeur in nederland. Kun je als fietsenmaker gewoon opbellen, en als het meezit heb je de spullen de volgende dag in huis, en vallen de bestelkosten ook nog mee.
Maar dan verdiend Hope niet genoeg (gok ik) , dus maken ze de keuze dat ze het nu liever zelf doen.
De situatie nu is dat je de spullen in Engeland moet bestellen, via een B2B website die wel erg frans aandeed (mijn ervaring: het deed zeer aan de ogen, het was een zooi, en je kwam te pas en te onpas weer in het franse gedeelte uit) Dat kan inmiddels natuurlijk verbeterd zijn.
De vertegenwoordiger spreekt twee soorten frans

Je moet vooruitbetalen met een creditcard
De levertijd neemt toe: hope was niet snel en het transport duurt altijd langer
De bestelkosten zijn veel nu hoger dus probeer je als fietsenmaker een grotere order te maken waardoor de klant langer wachten moet.
Dan zit er natuurlijk altijd weer een onderdeel bij dat hope de volgende week of zo weer gaat maken, dus duurt het nog weer langer etc
Allemaal niet onoverkomelijk, maar als je een hoop verschillende toeleveranciers hebt kun je er vergif op innemen dat de engelse altijd extra gedonder zijn

/Marten
- cyberhawk
- Contacteer:

ok ff edit > iets genuanceerder

de verdeler is er nog steed in nederland
deed eerst 24 bicycles nu hope.. ik ken m via 24"
maar je zal nog steeds via een winkel wat moeten bestellen hij levert jou direct niets als verdeler zijnde..
je kan in engeland bestellen maar dan wat fax zegt gewoon bij een webshop..
hope verdiend op afname heeft geen ruk te maken bij wie JIJ je spullen besteld
en dan komen we trug op t feit dat je blijft hangen aan een fietsen maker ?
ik heb die fout ook gemaakt ..vroeger..en dan ook maar 1x
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Vanuit jou oogpunt, omdat je niet weet hoe het werkt..cyberhawk schreef:ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen in een mail...
Niet waar, Ollie is vertegenwoordiger, de spullen komen uit Engelandcyberhawk schreef:de verdeler is er nog steed in nederland
Nu is Marten een soort van Winkel, dus ze leveren hem, als hij dat zou willen, zeker WEL direct.cyberhawk schreef:maar je zal nog steeds via een winkel wat moeten bestellen hij levert jou direct niets als verdeler zijnde..
Nou ja, nee dus, alles komt uit Engeland, ook voor de Nederlandse handelaarcyberhawk schreef:je kan in engeland bestellen maar dan wat fax zegt gewoon bij een webshop..
Wat Marten bedoeld is dat je je niet even twee remblokken besteld omdat je dan aan een relatief hoge verzendkosten vast zit, een handelaar zal dus of wachten tot hij een grotere bestelling heeft of zeggen dat het niet kan of wat dan ook..cyberhawk schreef:hope verdiend op afname heeft geen ruk te maken bij wie JIJ je spullen besteld
Ja, in sommige gevallen wel dus.cyberhawk schreef: en dan komen we trug op t feit dat je blijft hangen aan een fietsen maker ?
JJ
- cyberhawk
- Contacteer:
JJ
ik dacht echt dat ik alles duidelijk had getyped ..
zoo ook dacht ik dat er in de derde pers, werd gepraat waardoor ik aan nam dat hij consument is en geen "soort van" winkel.. (en zo te lezen kan je beter consument zijn
)
verdeler/vertegenwoordiger = ollie ja .. en die handeld voor nederland ..en de spullen komen natuurlijk uit engeland daar staat de fabriek.. ik ben niet geboren in dord eey
ik ken ook de situatie van ned. winkels daar om bestel ik er ook bijna nooit meer wat en doe ik het zelf via andere wegen.. ooit een setje grip doctors besteld en die moesten bij een andere bestelling erbij komen,,
die bestelling ging niet door en mijnes dus ook , lang wachten gebeld..weer wachten ...daarna nooit meer wat gehoord..
ik denk zelf dat je als winkel dan beter bij CRC kan bestellen soms
als ik keek naar t prijsverschil van de pro 2 trials naaf toen hij leverbaar was bij B2B en CRC
was er gewoon 1-2-3 tientjes erop gegooid .. oja en all1 in zwart leverbaar..
(nou is B2b geen goed of een heel slecht voorbeeld maarja..)
concurrentie is gewoon moeilijk op die manier ook
ik dacht echt dat ik alles duidelijk had getyped ..
zoo ook dacht ik dat er in de derde pers, werd gepraat waardoor ik aan nam dat hij consument is en geen "soort van" winkel.. (en zo te lezen kan je beter consument zijn

verdeler/vertegenwoordiger = ollie ja .. en die handeld voor nederland ..en de spullen komen natuurlijk uit engeland daar staat de fabriek.. ik ben niet geboren in dord eey

ik ken ook de situatie van ned. winkels daar om bestel ik er ook bijna nooit meer wat en doe ik het zelf via andere wegen.. ooit een setje grip doctors besteld en die moesten bij een andere bestelling erbij komen,,
die bestelling ging niet door en mijnes dus ook , lang wachten gebeld..weer wachten ...daarna nooit meer wat gehoord..

ik denk zelf dat je als winkel dan beter bij CRC kan bestellen soms

als ik keek naar t prijsverschil van de pro 2 trials naaf toen hij leverbaar was bij B2B en CRC
was er gewoon 1-2-3 tientjes erop gegooid .. oja en all1 in zwart leverbaar..

(nou is B2b geen goed of een heel slecht voorbeeld maarja..)
concurrentie is gewoon moeilijk op die manier ook

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is wel duidelijk denk ik nu idd 
Het blijft een lastige situatie. Op zich is de structuur zoals Hope het nu doet (en er zijn meerdere verdelers die het zo doen, de voorraad op 1 lokatie in de EU houden en van daaruit de boel versturen) een hele goede, denk ik.
'Probleem' (voor de Nederlandse fietsenmaker
)met CRC is dat ze daar per container bestellen denk ik, terwijl een Nederlandse fietsenmaker meestal aan een doosje genoeg hebben. Dat scheelt natuurlijk in prijs.
Vaak is bestellen bij CRC dus goedkoper, maar dan moet je wel in staat zijn om alles zelf te monteren en te onderhouden, en daar ligt het probleem voor de meeste mensen. Dan is het fijn om bij een fietsenmaker terecht te kunnen
En mij hoor je niks over mensen uit Dordrecht zeggen hoor
JJ

Het blijft een lastige situatie. Op zich is de structuur zoals Hope het nu doet (en er zijn meerdere verdelers die het zo doen, de voorraad op 1 lokatie in de EU houden en van daaruit de boel versturen) een hele goede, denk ik.
'Probleem' (voor de Nederlandse fietsenmaker

Vaak is bestellen bij CRC dus goedkoper, maar dan moet je wel in staat zijn om alles zelf te monteren en te onderhouden, en daar ligt het probleem voor de meeste mensen. Dan is het fijn om bij een fietsenmaker terecht te kunnen

En mij hoor je niks over mensen uit Dordrecht zeggen hoor

JJ
- cyberhawk
- Contacteer:
hmm maar als ik zelf een setje remmen koop
kan ik toch altijd terecht indien nodig voor service bij een hope dealende lbs.. ?
garantie is wat anders..
maar ik snap t beeld wel wat je probeerd te schetsen
wat voor andere mensen van toepassing is
maar aangezien de meeste bikers redelijk on top of things zijn qua parts en onderhoud ging mij dit even voorbij..
je hebt waarschijnlijk ook genoeg bikers die missch er geen kaas van hebben gegeten en afhankelijk zijn van hun bike shop..
want er zijn sommigen hier die hun eigen vork servicen..wat net weer iets is ,wat denk ik buiten mijn capaciteiten ligt, en ik weer zou laten doen..

kan ik toch altijd terecht indien nodig voor service bij een hope dealende lbs.. ?
garantie is wat anders..
maar ik snap t beeld wel wat je probeerd te schetsen
wat voor andere mensen van toepassing is
maar aangezien de meeste bikers redelijk on top of things zijn qua parts en onderhoud ging mij dit even voorbij..
je hebt waarschijnlijk ook genoeg bikers die missch er geen kaas van hebben gegeten en afhankelijk zijn van hun bike shop..

want er zijn sommigen hier die hun eigen vork servicen..wat net weer iets is ,wat denk ik buiten mijn capaciteiten ligt, en ik weer zou laten doen..

Er zijn HORDES mensen die zich bijvoorbeeld uitgebreid laten voorlichten over de nieuwste lcd tv's computers en laptops en die vervolgens doodleuk via een spotgoedkope internetsite bestellen. Garantie minder belangrijk. Zo werkt het gewoon, de fysieke winkels zijn veel te duur om op te kunnen tegen het internet. Service zijn maar een handje vol mensen die daar meer voor willen betalen. En ja als je een rem oid niet kunt monteren kan je altijd bij je lbs terecht, die zal gewoon uurloon voor montage rekenen en je hooguit chagrijnig aankijken omdat je het niet via hem hebt gekocht.
Mijn lbs is zowiezo al langere tijd een loyale klant kwijt wegens absurd hoge prijzen en lange levertijden. Als ik iets wil bestellen heb ik geen zin om op jan-en-alleman te wachten tot die ook toevallig langskomen en bij diezelfde distributeur iets willen bestellen zodat de lbs een paar euro kan bezuinigen op verzendkosten, flikker toch op man. We leven niet meer in het tijdperk dat alles met de postkoets gebracht werd. En die winkels maar raar kijken dat hun omzet steeds meer daalt, gek hé...
CRC is pure liefde hier. Alles wat op voorraad is snel geleverd voor zeer keurige prijzen. Tot nu toe een stuk of 8 grote orders geplaatst en niks minder dan lof
Mijn lbs is zowiezo al langere tijd een loyale klant kwijt wegens absurd hoge prijzen en lange levertijden. Als ik iets wil bestellen heb ik geen zin om op jan-en-alleman te wachten tot die ook toevallig langskomen en bij diezelfde distributeur iets willen bestellen zodat de lbs een paar euro kan bezuinigen op verzendkosten, flikker toch op man. We leven niet meer in het tijdperk dat alles met de postkoets gebracht werd. En die winkels maar raar kijken dat hun omzet steeds meer daalt, gek hé...
CRC is pure liefde hier. Alles wat op voorraad is snel geleverd voor zeer keurige prijzen. Tot nu toe een stuk of 8 grote orders geplaatst en niks minder dan lof