Dit moet mij weer overkomen....

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

amigo

Bericht door amigo » do nov 05, 2009 11:24 pm

Wow nek gebroken is ook niet niks . Dat zet je wel aan het denken .
Je hebt maar een lichaam . Toch iets zuiniger mee zijn .
En vergeet niet dat je gewoon voor je sport en ontspanning dit soort dingen doet . Dan is het toch niet de bedoeling dat het zo fout gaat .
Moet wel leuk blijven.

Simon Vererfven

Bericht door Simon Vererfven » vr nov 06, 2009 7:19 pm

Slimmie schreef:
amigo schreef:Benen? ze waren toch niet alletwee gebroken?
toch.
Dat klopt, maar ze liggen allebij wel de hele dag. Dus moest ik 2 van die kousen om. :lol:
toen ik m'n voet brak ong 7 weken geleje nu moest ik geen kousen om mr wel elke dag spuiten in m'n buik:s ook als bloedverdunner. Verkies ik toch wel die kousen margi of niet...:P

Slimmie

Bericht door Slimmie » vr nov 06, 2009 8:15 pm

toen ik m'n voet brak ong 7 weken geleje nu moest ik geen kousen om mr wel elke dag spuiten in m'n buik:s ook als bloedverdunner. Verkies ik toch wel die kousen margi of niet...:P
Ja ik moest ook elke dag zo'n verdomde anti-trombose spuit. Die dingen deden best wel zeer eigelijks. ( Ja ik weet het, ik ben een mietje :lol: )

En ik ben zeker blij dat ik mij nek niet heb gebroken. Dat zijn samen met je rug toch wel de laatste dingen die ik wil breken. We hebben inderdaad maar 1 lichaam en ik ga vanaf nu ook zeker kalm aan doen. Gewoon lekker chill rijden met een mooi zonnetje erbij en genieten van het landschap.

Simon Vererfven

Bericht door Simon Vererfven » vr nov 06, 2009 9:29 pm

Slimmie schreef:
Ja ik moest ook elke dag zo'n verdomde anti-trombose spuit. Die dingen deden best wel zeer eigelijks. ( Ja ik weet het, ik ben een mietje :lol: )

En ik ben zeker blij dat ik mij nek niet heb gebroken. Dat zijn samen met je rug toch wel de laatste dingen die ik wil breken. We hebben inderdaad maar 1 lichaam en ik ga vanaf nu ook zeker kalm aan doen. Gewoon lekker chill rijden met een mooi zonnetje erbij en genieten van het landschap.
nee j bent gn mietje deed echt rottig veel pijn...^^ gaf z die spuit tuurlijk mijn reactie buikspiren opspannen! uit schrik of weetikwat en dan bleef de pijn plakken

M-ike

Bericht door M-ike » vr nov 06, 2009 10:17 pm

klopt, ik ben nu al acht maanden bezig en mag nog steeds niet fietsen over een 3 tal maanden weer en ben nog maar 15 :oops: Ik kon die trombose spuiten niet eens zelf zetten

Slimmie

Bericht door Slimmie » za nov 07, 2009 1:23 pm

Die trombose spuiten moesten inderdaad ook in mijn buik. Als je je buikspieren niet ontspant is het echt een gemene steek die een paar minuten nabrand om zo maar even te zeggen. Gelukkig moest ik er maar 15 ofzo.

En ik deed het niet want ik durfde dat niet:P Me moeder deed dat ff haha :D

Sepp

Bericht door Sepp » za nov 07, 2009 1:45 pm

Slimmie schreef:Die trombose spuiten moesten inderdaad ook in mijn buik. Als je je buikspieren niet ontspant is het echt een gemene steek die een paar minuten nabrand om zo maar even te zeggen...
zo'n spuit wordt ook subcutaan toegediend, en niet intramusculair...wil zeggen, dat aanspannen van de spieren er niets mee te maken heeft, want als je op de juiste manier spuit, gaat het in het huid/vetweefsel, en zeker niet in de spieren...kan overigens op elke plek toegediend worden, bij voorkeur, waar een leeker vetrandje zit, hehe

Slimmie

Bericht door Slimmie » do nov 12, 2009 4:31 pm

Update

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor controle. Helaas niet zo als ik had gehoopt eigelijks.

Volgens de chirurg is er sprake van botgroei. Met name aan de rechterkant is het iets witter. Maar zoals je kan zien is de linkerkant eigelijks nog steeds een chaos.
Afbeelding

Afbeelding

De chirurg wil mij over 4 weken weer zien, om te kijken hoe het er dan voor staat. Hij wou misschien 1 steunschroef eruit halen om de weestand op het bot te vergroten, waardoor het genezen sneller gaat. Op dit moment mag ik van 10kilo druk naar maximaal 25kilo druk gaan uitoefenen op mijn been.

Die beste man kon nog wel eens gelijk hebben dat het herstel tijd een kleine 6 maanden gaat duren. Terwijl ze in Winterberg over 12 weken hadden.

:no:

Zane!

Bericht door Zane! » do nov 12, 2009 4:38 pm

kerel

ik vind het best indrukwekkend zo allemaal, ik wens je alle sterkte bij het herstel.

misschien tijd om dan toch maar eens wat andere hobbies verder te ontwikkelen.

na mijn schouder operatie vorig jaar ben ik maar wat meer met mijn RC hobby verder gegaan.. maar toen t weer mocht, wel weer lkkr op de dh fiets gestapt.. nu dan wel met 8 pinnen extra..

groet, zane

M-ike

Bericht door M-ike » vr nov 13, 2009 5:02 pm

Bij mij zeiden ze ook in eerste instantie 3 maanden maar nu blijkt het dat het zoiezo een 12 maanden gaat duren. Beter wacht je af en dat het dan helemaal goed is dan dat je te vroeg begint en je er nog voor heel je leven last van hebt ;)

Slimmie

Bericht door Slimmie » za nov 14, 2009 7:18 pm

M-ike schreef:Bij mij zeiden ze ook in eerste instantie 3 maanden maar nu blijkt het dat het zoiezo een 12 maanden gaat duren. Beter wacht je af en dat het dan helemaal goed is dan dat je te vroeg begint en je er nog voor heel je leven last van hebt ;)
Ja ik wacht zeker af. Wil dat alles goed hersteld. ZIjn belangrijkere dingen dan biken, zoals je school en werk.

Maximedenuit

Bericht door Maximedenuit » di nov 17, 2009 7:27 pm

hallo ,

Toevallig las ik dit bericht & wij zijn ook dat weekend gegaan , ik herrinner me dat de ambulance 2x is gekomen. lag jij zo in de funride achter die drop in zo een soort bocht met dat hout herrond ?
Banshee MK2 (gestolen)
Iron horse sunday (gestolen)
Scott gambler 2013
Black market riot

Slimmie

Bericht door Slimmie » di nov 17, 2009 7:48 pm

Maximedenuit schreef:hallo ,

Toevallig las ik dit bericht & wij zijn ook dat weekend gegaan , ik herrinner me dat de ambulance 2x is gekomen. lag jij zo in de funride achter die drop in zo een soort bocht met dat hout herrond ?
Jep. Dat kon er maar 1 wezen en dat was ik. Ik had een rood Fox shirtje aan en liep de hele tijd 'fuck' te zeggen. :D

Die 2e ambulance was voor een ene Manuel die zijn been had gebroken bij de slopestyle parcours. Toevallig lag ik naast hem in het ziekenhuis.

Maximedenuit

Bericht door Maximedenuit » di nov 17, 2009 7:53 pm

Slimmie schreef:
Maximedenuit schreef:hallo ,

Jep. Dat kon er maar 1 wezen en dat was ik. Die 2e ambulance was voor een ene Manuel die zijn been had gebroken bij de slopestyle parcours. Toevallig lag ik naast hem in het ziekenhuis.
Jep die in de slopestyle heb ik ook gezien.
Met welke fiets ree je ? heb er niet echt op gelet.

Veel beterschap !
Banshee MK2 (gestolen)
Iron horse sunday (gestolen)
Scott gambler 2013
Black market riot

Slimmie

Bericht door Slimmie » di nov 17, 2009 8:02 pm

Jep die in de slopestyle heb ik ook gezien.
Met welke fiets ree je ? heb er niet echt op gelet.

Veel beterschap !
Een blauw/grijzige Banshee Scream met een witte 66rc3 erin. Kon zijn dat ie al was weggehaald door mijn kameraden.

De ene rijd op een rode Demo 8 en de andere op een mat zwarte Banshee Scream.

Maar bedankt voor je steun!

Christiaan

Bericht door Christiaan » zo nov 22, 2009 3:08 pm

ligt het aan mij of was t in het begin ook niet heel mooi gezet?

Bernard

Bericht door Bernard » zo nov 22, 2009 4:35 pm

Christiaan schreef:ligt het aan mij of was t in het begin ook niet heel mooi gezet?
Je bent zelf "gezet"
alias Anton Bollebakker: no show, all go!

Slimmie

Bericht door Slimmie » zo nov 22, 2009 6:17 pm

Christiaan schreef:ligt het aan mij of was t in het begin ook niet heel mooi gezet?
Dat zou je inderdaad denken. Dat dacht ik namelijk ook. Alsof de stukken bot niet ver genoeg tegen elkaar zijn gedrukt.

Volgens de chirurg is het erg netjes gezet. Nouja dan neem ik dat wel van hem aan. Hij ziet vast wel vaker botbreuken :P

Slimmie

Bericht door Slimmie » vr feb 12, 2010 5:34 pm

Nou na een lange tijd afwezig te zijn hier kom ik maar eens met een update voor de geintresseerden:

Na 21 weken:

Afbeelding

Afbeelding

Ik mag sinds de kerstvakantie zonder krukken lopen. Sinds dien gaat het goed. Het bot is sterker dan het eruit ziet. Hij kan zonder moeite mijn gewicht van 90kilo aan.

Helaas zijn bepaalde dingen nog onmogelijk. Ik kan nog niet hardlopen/joggen. Ik kan niet springen. Het is allemaal zo fucking gevoelig. Ik ben echt bang dat ik chronisch last blijf houden van deze verrotte breuk. En die kans zat er in zei de chirurg dus ik baal best wel :(

In juni moet ik weer heen. Hij wil dat het helemaal dicht gegroeid is voordat hij de pin eruit wil halen. Tot die tijd moest ik veel belasten, zoals lopen, fietsen en beentrainingen doen in de sportschool. Dit alles om de aanmaak van botgroei te stimuleren.

Gr,

Jeffrey

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » vr feb 12, 2010 7:49 pm

Jemig!

Dus als ik het zo lees heb je nog best wel een lange weg te gaan. Veel sterkte komende tijd.

Scale60

Bericht door Scale60 » za feb 13, 2010 6:44 pm

Zo dat ziet er stukken beter dan aan het begin!!
Maar op de zij aanzicht, 2de foto, van je boven been is er een behoorlijke spicula ( uit stekende stuk bot) ga je daarvan geen last van krijgen? denkend aan je bovenbeen spieren die ertegen aan liggen!!!
Heeft de chirurg niks daarover gezegd en trouwens voel jij geen last ervan?
Revalideren gaat i.d.d. veel tijd kosten.

Suc6 & veel sterkte ermee!!!!

Slimmie

Bericht door Slimmie » di feb 16, 2010 5:43 pm

Dat uitstekende gedeelte zal verloop van tijd stukken minder worden. Het zal altijd wel een bobbel blijven. Ach zolang ik er geen last van heb maakt mij dat niet uit.

b-dirt

Bericht door b-dirt » di feb 16, 2010 7:55 pm

zo zo gemene breuk, hopelijk omt alles goed ;)

ja ik zit ook al zo'n 2,5jaar met een klote knie ben er bijna 1,5 jaar geleden aan geopereerd maar toen heeft het niet geholpen, dus nu ongv 1 maand geleden me 2de knie operatie gehad en nu maar hopen dat het goed komt :D

maar ik word hellemaal gek dat ik niet kan fietsen :x kan gwn me energie niet kwijt.

sterkte allemaal 8)

TuuR

Bericht door TuuR » za feb 20, 2010 2:37 pm

Bekende foto's van het bovenbeen.

Zo'n anderhalf jaar geleden ook gebroken.
Voor volgende maand een afspraak, dan mag mijn pin eruit.
Hopen dat ik snel weer kan sporten.
Heb je er veel last van slimmie?
T viel mij op dat ik redelijk snel dingen weer kon.
Al dan niet met een beetje last.

Grtz
No whining more play

Slimmie

Bericht door Slimmie » zo feb 21, 2010 6:49 pm

TuuR schreef:Bekende foto's van het bovenbeen.

Zo'n anderhalf jaar geleden ook gebroken.
Voor volgende maand een afspraak, dan mag mijn pin eruit.
Hopen dat ik snel weer kan sporten.
Heb je er veel last van slimmie?
T viel mij op dat ik redelijk snel dingen weer kon.
Al dan niet met een beetje last.

Grtz
Hoe snel kon jij weer allerdaagse dingen doen dan?

Opzich kan ik de meeste dingen wel weer maar hardlopen lukt totaal nog niet lang en springen ook niet. Ook op 1 been staan is nog erg moeilijk.

Ik kan nu wel merken dat alles beter gaat hoor. Ik kan goed fietsen en lopen. Af en toe ga ik een beetje hardlopen oefenen. Maar bij langdurige belasting, zoals veel lopen, dan merk ik toch duidelijk een zeurende pijn in die breuk. Alhoewel dat ook wel iets afneemt.

Ik moet in juni weer terug voor een controle foto. Ben dan erg benieuw na die 3.5 maand dan.

Plaats reactie