Een Niner Air 9 Carbon of zijn er alternatieven?
Moderators:JJ, Beheerders
Wellicht probeer ik toch eens een 29-er. Niet zeker, want 26 bevalt prima, maar je wordt nieuwsgierig he? En zo ja, dan ook meteen een goeie natuurlijk.
De Niner carbon komt dicht in de buurt van ideaal (probleem: levertijd), ook omdat deze makkelijk SS te maken is. Verder wil ik licht en stijf, vandaar dat carbon zeker een serieuze optie is. Doel: licht, XC en marathon. Did I mention light? Spec en GaryF zijn er ook in carbon, maar spreken me niet zo aan. Geo liefst aan de snelle kant (vandaar ook Niner).
Nog andere tips?
Vork? German answer of Lefty voor licht. Fox voor degelijk. Andere opties?
Wielen: Weet ik al...
De Niner carbon komt dicht in de buurt van ideaal (probleem: levertijd), ook omdat deze makkelijk SS te maken is. Verder wil ik licht en stijf, vandaar dat carbon zeker een serieuze optie is. Doel: licht, XC en marathon. Did I mention light? Spec en GaryF zijn er ook in carbon, maar spreken me niet zo aan. Geo liefst aan de snelle kant (vandaar ook Niner).
Nog andere tips?
Vork? German answer of Lefty voor licht. Fox voor degelijk. Andere opties?
Wielen: Weet ik al...
Salsa Selma (scandium weliswaar) of dat spaanse merk had toch ook een 29-er? Orbea...
Vork zou ik zeker een Fox doen!
Hadden ze hiervan geen carbonnen broertje?
http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 963713.jpg
Vork zou ik zeker een Fox doen!
Hadden ze hiervan geen carbonnen broertje?
http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 963713.jpg

In het carbon segment ken ik verder:
Orbea Alma 29er
Felt, maar die vind ik nergens op hun website
Tip: Probeer toch eens een Fisher

Laatst gewijzigd door JeroenK op do nov 05, 2009 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige keer kopte ik bijna een boompje met die olietanker van je.JeroenK schreef:je kan het niet laten hè? Heb je die crosser nou ook al aangeschafd?
![]()
In het carbon segment ken ik verder:
Orbea Alma 29er
Felt, maar die vind ik nergens op hun website
Tip: Probeer toch eens een Fisher

Laten we maar eens gaan toeren dan. Kan jij meteen een 26"Simplon uitproberen... Zo licht, zo snel, zo wendbaar.
-
- Contacteer:
Re: Een Niner Air 9 Carbon of zijn er alternatieven?
Hoe zwaar zijn al die fancy pantsy carbon framepjes dan? (In echte grammen dan, niet gegevens van fabrikant)Nard schreef:...licht ... licht ... light? ... licht...
Oh? Dat er geruchten waren had ik gelezen, maar waar heb jij het over?DeKerfs schreef:Cannondale heeft een 29er carbo hardtail in de pijplijn zitten... en ze hadden er al een, al was die niet echt op elke straathoek te vinden.
Wel een erg cool apparaat zo'n carbo Air9! Maatje M leverbaar in maart, dan L, dan XL, claimen ze dat nog steeds?
Flash 29er;Smuss schreef:Oh? Dat er geruchten waren had ik gelezen, maar waar heb jij het over?DeKerfs schreef:Cannondale heeft een 29er carbo hardtail in de pijplijn zitten... en ze hadden er al een, al was die niet echt op elke straathoek te vinden.
Wanneer hij komt is nog niet duidelijk (last time I checked).

Laatst gewijzigd door DeKerfs op do nov 05, 2009 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet het nu zeker. Niner!
Waarom?
* Het 2009 podium NKSS moet toch zeker op verschillende frames rijden? Fisher en Specialized zijn al bezet voor volgend jaar.
* Alles wat hierboven afgevallen is. OK, Cannondale nog niet, maar zie je Nard al op een 'Dale rijden? Absoluut niet bijzonder genoeg dat merk, als je z'n andere fietsen ziet.
Waarom?
* Het 2009 podium NKSS moet toch zeker op verschillende frames rijden? Fisher en Specialized zijn al bezet voor volgend jaar.
* Alles wat hierboven afgevallen is. OK, Cannondale nog niet, maar zie je Nard al op een 'Dale rijden? Absoluut niet bijzonder genoeg dat merk, als je z'n andere fietsen ziet.
Echte grammen. Zeer goed punt. Ik denk eigenlijk dat zo'n Niner op zo'n 1350 uitkomt. 300g meer dan een Simplon (ik noem maar iets). Het wordt dus ook licht...voor een 29er...
Ik heb pas nog een Cannondale gekocht. En verkocht, das waar.
Met vaste vork is die Niner erg sexy he? Maar levertijd sucks. Vanwege tapered BHbuis eigenlijk liefst ook een tapered vork natuurlijk. Had ik nog niet zo bij stilgestaan.
Misschien Felt eens bekijken. Ga binnenkort toch naar de US.
Ik heb pas nog een Cannondale gekocht. En verkocht, das waar.
Met vaste vork is die Niner erg sexy he? Maar levertijd sucks. Vanwege tapered BHbuis eigenlijk liefst ook een tapered vork natuurlijk. Had ik nog niet zo bij stilgestaan.
Misschien Felt eens bekijken. Ga binnenkort toch naar de US.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat ze zelf hopen bij Niner:
gewicht voor een M:
2 pounds 14 ounces = 1.30407806 kilograms
M leverbaar in Maart, de andere maten in April
Prijs rond de 1899 Dollar, in Europa zal dat rond de 1899 Euro worden dan. Dat zijn geen type fouten.
Je gaat toch niet een frame laten lopen omdat hij de beste technologie voor het balhoofd (= tapered) gebruikt? Ik had je hoger ingeschat Nard
JJ
gewicht voor een M:
Prijs rond de 1899 Dollar, in Europa zal dat rond de 1899 Euro worden dan. Dat zijn geen type fouten.
Je gaat toch niet een frame laten lopen omdat hij de beste technologie voor het balhoofd (= tapered) gebruikt? Ik had je hoger ingeschat Nard

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Hallo! Tuurlijk niet. Moet dan de vork aanpassen dus. Of het balhoofd...JJ schreef:Wat ze zelf hopen bij Niner:
gewicht voor een M:
JJ
1,3 gewenst.. 1,4 dus?
Wat weegt die Felt??
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Neh, handelaarDeKerfs schreef:Fashion vicitm...!JJ schreef:
Je gaat toch niet een frame laten lopen omdat hij de beste technologie voor het balhoofd (= tapered) gebruikt?

JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Oeps oh nee, dat mag hier niet...
Jup Fashion Victim!!!

JJ
Jup Fashion Victim!!!

JJ
Phoe,ben ik blij dat ik niet hoef te kiezen.
Een Fly en de Niner fietsen beide bijzonder goed.
Voor de centen van die Niner Carbon heb je trouwens ook een Air-9 en een One-9.
En wegen per stuk net zo weinig als die carbon.
Moest toch voor SS en geared zijn?

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Vind ik die Air-9 niet te slap? En hij is wel iets zwaarder, 200g oid?Het TUIG schreef:Phoe,ben ik blij dat ik niet hoef te kiezen.
O ja, dat was niet zo duidelijk, maar het gaat dus om geared he mensen. SS maken is een pre maar geen must. SS rijden doe je niet om het jezelf makkelijker te maken, toch? Dus waarom daar naar een 29" gaan??JeroenK schreef:Ik weet het nu zeker. Niner!
Waarom?
Als je écht voor minimale grammen gaat, dan kom je nu toch echt bij Fisher uit. Mijn M Superfly weegt net iets boven de 1200gr.Nard schreef: Vind ik die Air-9 niet te slap? En hij is wel iets zwaarder, 200g oid?
Als alu ook mag, dan krijg je er zomaar minimaal 300gr bij, maar dan is er wel gelijk behoorlijk wat keus. De lichtere daarvan: On-One Scandal, Salsa Mamasita, Air9.
Als Ti mag; Lynskey?