Hoe train je voor het NKSS van 4-10?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop
Re: NSSS

Bericht door didadunlop » ma sep 28, 2009 9:08 pm

ochikiro schreef:@ Cloxxki: ik kom de zondagmorgen met de trein vanuit EHV. Ben zo rond 10.45u op station Zevenaar. De googles geven dan zoiets van 11km naar Beek. Wellicht ook voor jou een optie.

On topic: de langer dan verwachte duur (1.5u) en mijn beperkte verzet van 26"x32x16 doen vermoeden dat ik idd deze week weinig meer aan mijn trainingsopbouw hoef te doen vanwege in de eerste ronde al op een ronde geplaatst te worden. Blijft nu nog de vraag over of ik blikken Jupiler aan mijn fiets ga tapen of de kamelentas met vodka-jus ga vullen ter meerdere vermaak tijdens het verdere verloop van de koers.
Kijk eens aan das de spirit..:D Jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma sep 28, 2009 10:57 pm

Ik moet dat weekend ook nog een trainingsloopje doen.
Voor mij word het dus waarschijnlijk echt touren door het bos,ik kan van mijn benen niet 2x het maximale in een weekend vragen helaas.
Concurrentie,doe er je voordeel mee! :lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

mateis

Bericht door mateis » di sep 29, 2009 8:05 am

Als het met lopen niet stuk gaat, dan met fietsen toch zeker niet? Ik zie het probleem niet... Je kan iig het maximale vragen, wat je krijgt zie je daarna wel weer. :D

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » di sep 29, 2009 8:38 am

Nou ik zit ziek thuis :cry: .........................................................................................
sorry ik moest even naar het toilet, diaree en overgeven.
Daar gaat mijn voorbereiding, weer terug bij af(zo voelt het tenminste) :cry:

Maar gelukkig is het een toertocht, en tegen die tijd zal ik toch wel beter zijn :?

ott

Bericht door ott » ma nov 02, 2009 8:39 am

wat doe je of moet je doen om er klaar voor te zijn alss het weer lekker wordt?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

willem12

Bericht door willem12 » ma nov 02, 2009 9:26 am

ott schreef:wat doe je of moet je doen om er klaar voor te zijn alss het weer lekker wordt?
Morgen, volgende week, deze winter, voorjaar 2010 of als je zoon mee kan fietsen ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

ott

Bericht door ott » ma nov 02, 2009 9:48 am

willem12 schreef:
ott schreef:wat doe je of moet je doen om er klaar voor te zijn alss het weer lekker wordt?
Morgen, volgende week, deze winter, voorjaar 2010 of als je zoon mee kan fietsen ?
Dan is lekker ook nog een begrip wat in ieders beleving anders is.....
Laten we dan de NKSS2010 aanhouden dat sluit een beetje bij het topic aan
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

willem12

Bericht door willem12 » ma nov 02, 2009 10:02 am

Dan zou ik je, als ik jou was, me nergens druk over maken en lekker gaan genieten van je spaarzame vrije tijd, en waar mogelijk een half uurtje langer te fietsen en dit niet te compenseren door extra te eten 8) Dan ben je in het voorjaar lichter en sneller, slaapt zoonlief goed door en nemen je krachten vanzelf toe. Relax.

dader

Bericht door dader » ma nov 02, 2009 8:21 pm

Zoveel mogelijk blijven fietsen weer of geen weer, fu#k hardlopen en spinnen :lol:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma nov 02, 2009 9:09 pm

Maar be prepared, reken op een NK vroeger in het jaar/voorjaar 2010!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do nov 05, 2009 7:42 pm

Winter, off season, tussenperiode. Daar doen veel verhalen over de ronde. OP het Blog van Joe Friel staat nu een mooi overzicht.

Let wel dat veel advies (vnl op het gebied van uitrusten...) wordt gegeven vanuit de optiek van een (semi)prof, die veel wedstrijden fietst en een intermezzo nodig heeft. Heb je dat niet? Doe dan gewoon lekker je ding in de winter. Wil je van het voorjaar wedstrijden gaan doen? Blijf dan fietsen en doe er wat andere dingen bij, zodat je actief blijft (gym, hardlopen, zwemmen). Naar het voorjaar laat je je trainingen steeds meer lijken op wedstrijden et voila! Succes.

OF

Je maakt een uitgebreid schema met uitgeschreven trainingen van week tot week, dag tot dag, gebaseerd op je agenda, opgesteld met het oog op de wedstrijddoelen van volgend jaar, met inachtneming van de verwachtte daling van je vermogen op omslagpunt door de trainingsluwe periode en vanzelfsprekend met een zeer specifieke en strakke periodisering. Maar das nog lastig.

willem12

Bericht door willem12 » do nov 05, 2009 10:12 pm

Voor als je de Joe Friel Blog 's avonds in bed wil lezen heb ik alles bij elkaar geveegd in een printbaar dokje. Goegel Doc:
http://docs.google.com/Doc?docid=0AfpVJ ... yZnA&hl=en

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do nov 05, 2009 10:18 pm

willem12 schreef:Voor als je de Joe Friel Blog 's avonds in bed wil lezen heb ik alles bij elkaar geveegd in een printbaar dokje. Goegel Doc:
Je bent te goed voor deze wereld Willem12.

ott

Bericht door ott » wo nov 11, 2009 3:20 pm

Nard schreef:
willem12 schreef:Voor als je de Joe Friel Blog 's avonds in bed wil lezen heb ik alles bij elkaar geveegd in een printbaar dokje. Goegel Doc:
Je bent te goed voor deze wereld Willem12.
Klaar :D boek ook gelezen.
Iemand nog suggestie voor speed sklills trainingen?
Sport als levenskunst

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo nov 11, 2009 10:02 pm

Speed skills wil zeggen dat je oefeningen doet die je trainen om met weinig energieverbruik snel over ruw terrein te gaan (MTB specifiek dus).

BV:
-Oefenen met hoge cadans (bv snel trappen heuvelaf)
-Trappen met 1 been
-Moeilijke stukjes soepel leren fietsen

Typische winterdingen. Leuk om nu te doen, niet te vermoeiend en goed voor je coordinatie en 'speed'. Ook perfect te doen op de SS natuurlijk.

Plaats reactie