Hallo allemaal,
Op mijn Giant Trance heb ik een set Magura Louisé Bat carbon (remhendel) remmen. Op mijn Giant Terrago heb ik ook een set Magura Louisé Bat remmen maar dan de normale aluminium remhendel versie. Ze zijn beide van hetzelfde jaar.
Het probleem is nu dat het drukpunt van de Carbonne Bat's vele male minder is dan die van de Alu Bat's, het drukpunt van de Carbonne Bat's is echter wel constant. Als ik een noodstop uit wil voeren dan knijp ik ze bijna tot aan mijn remhendel, de Alu Bat's bouwen het drukpunt gewoon goed en snel op. Beide heb ik ze goed ontlucht en ik voel geen lucht of iets dergelijks in het systeem.
Wat kan hier het probleem van zijn? Het zijn beide dezelfde remmen op de hevels na dan.
Bedankt
Magura Louisé Bat probleem
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Die ik gelezen heb zoals ik hierboven ook al zei 
Ik heb mijn vraag ook op het magura forum geplaatst en hun "betreurde" dat ik nog de oude manual had. Volgens de nieuwe Bat handleiding moet je je remhendel op ongeveer 15 graden (remhevel omhoog wijzend) zetten als je gaat ontluchten.
Het probleem is, is dat je een spuit op het ontlucht gat/opening moet zetten. Als je je remhendel horizontaal houd en dan gaat ontluchten dan zal er onder het membraam/reservoir kapje lucht blijven zitten. Als je je remhevel weer naar beneden wijzend afsteld dan gaat de luchtbel (natuurlijk) omhoog in je reservoir. Je aanzuig punt/gat voor de remzuiger in je remhendel zit ook boven, m.a.w. je zuigt dus lucht aan waardoor je weer een kl*te gevoel in je remhevel hebt.
Magura forum/topic

Ik heb mijn vraag ook op het magura forum geplaatst en hun "betreurde" dat ik nog de oude manual had. Volgens de nieuwe Bat handleiding moet je je remhendel op ongeveer 15 graden (remhevel omhoog wijzend) zetten als je gaat ontluchten.
Het probleem is, is dat je een spuit op het ontlucht gat/opening moet zetten. Als je je remhendel horizontaal houd en dan gaat ontluchten dan zal er onder het membraam/reservoir kapje lucht blijven zitten. Als je je remhevel weer naar beneden wijzend afsteld dan gaat de luchtbel (natuurlijk) omhoog in je reservoir. Je aanzuig punt/gat voor de remzuiger in je remhendel zit ook boven, m.a.w. je zuigt dus lucht aan waardoor je weer een kl*te gevoel in je remhevel hebt.
Magura forum/topic