SDG I-beam: stevig genoeg voor freeride?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mool
SDG I-beam: stevig genoeg voor freeride?

Bericht door mool » za okt 17, 2009 12:20 pm

In de aanloop naar het opbouwen van een nieuwe bike ben ik mij aan het orienteren op wat onderdelen.
Nu kwam ik als zadelpen/zadel-combi het I-beam systeem van SDG tegen. Vooral door het gewicht en de prijs lijkt dit me interessant.
Ik vraag me alleen af of dit stevig genoeg zal zijn voor freeride. Heeft iemand ervaring met I-beam op een freeride/downhill bike?

nut-case

Bericht door nut-case » za okt 17, 2009 1:16 pm

ik heb op mijn streeter een I beam zitten.

het is redelijk sterk. bij mij is het voorste stuk van het I beam stukje gebroken en een stukje gescheurd. ik had het zadel helemaal naar achteren gezet en ben daarna een paar keer mijn mijn volle gewicht op het zadel gecrached nu zit het zadel is het midden vast en na een aantal crashes zit die nog steeds goed.

ik denk dat het sterk genoeg is maar wees neit zostom als mij door jezadel helemaal op een uiteinde vast te maken, plastic begeeft het dan na een tijdje. gelukkig kun je hem dan met een beetje geluk wel weer vast zetten maar toch. als het zadel in het midden zit is het een uitstekend systeem.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Sneeck

Bericht door Sneeck » za okt 17, 2009 1:21 pm

Depends natuurlijk hoevaak je vol met je gewicht erop landt. Gooi je het zadel zo ver mogelijk naar beneden en zit je er alleen op als je stilstaat(even bijkomen) en rustig cruizen dan kan het echt geen kwaad.

Heb wel een paar keer verhalen gehoord van mensen die de bout kapot krijgen door er vol met hun gewicht op te klappen. Kan pure pech zijn, kan lompigheid zijn, kan ook zwakte in de constructie zijn, heb er verder geen ervaringen mee.

bomber66

Re: SDG I-beam: stevig genoeg voor freeride?

Bericht door bomber66 » za okt 17, 2009 2:21 pm

mool schreef:In de aanloop naar het opbouwen van een nieuwe bike ben ik mij aan het orienteren op wat onderdelen.
Nu kwam ik als zadelpen/zadel-combi het I-beam systeem van SDG tegen. Vooral door het gewicht en de prijs lijkt dit me interessant.
Ik vraag me alleen af of dit stevig genoeg zal zijn voor freeride. Heeft iemand ervaring met I-beam op een freeride/downhill bike?
ik heb op mijn v10 deze i beam en een i fly zadel erop zitten en het heeft al de nodige(zware)crashes doorstaan tijdens mijn downhill sessies.
ik zou zeggen deze i-beam is sterk genoeg. :D
santa cruz v10

Plaats reactie