Van nu.nl:
EIJSDEN - Mountainbiker Bart Brentjens is zondag in Eijsden Nederlands kampioen marathon geworden. De voormalig olympisch kampioen kwam alleen aan de finish, met een grote voorsprong op zijn ploeggenoot Jelmer Pietersma, die zilver won.
Zijn ploegmaat, volgens de winnaar de sterkste man in koers, stond namelijk een wiel af op het moment dat Brentjens lek reed. Daardoor viel Pietersma terug. Op bijna zes minuten van Brentjens arriveerde hij desondanks nog wel als tweede.
Brentjens, die het mountainbiken combineert met het managen van een team, weet nog niet zeker of hij volgend seizoen nog terugkeert in het wedstrijdcircuit. Zaterdag vierde hij zijn 41e verjaardag.
Weet iemand met wat voor banden Bart reed?
Gezien zijn historie in lekrijden is het te verwachten dat bij met bespottelijke banden rondreed. Een supersterke veelbelovende teammaat van zijn wiel "beroven" vind ik dan echt not done. Jelmer laten winnen was een mooie geste geweest imho.
Let wel, dit is pure speculatie van mijn kant, weet iemand hier hoe het precies gegaan is?
Brentjens Classic: verdiende winnaar?
Moderator:Beheerders
-
Deze had ik al eerder vanavond opgezocht:
Pietersma is dus gewoon knecht in het Bart Brentjes Mountain Bike Team en knechten doen wat knechten moeten doen. Zo gaat dat in het professionele wielrennen. Wat had je dan gedacht ???
Maar belangrijker: Mirre heeft het blijkbaar geen Top3 gereden..
Jammer.
Ja, hij rijdt op gesponsorde banden, koop die zooi niet, en rijdt blijkbaar nogal lomp. Zoek op zusterfora maar eens naar "Bart brentjes lekrijden" en er gaat een wereld voor je open.UCI Regelboek schreef:4.2.047 In addition to technical assistance in feed zones, technical assistance is permitted outside these zones only between riders who are members of the same UCI MTB team or of the same national team.
Pietersma is dus gewoon knecht in het Bart Brentjes Mountain Bike Team en knechten doen wat knechten moeten doen. Zo gaat dat in het professionele wielrennen. Wat had je dan gedacht ???
Maar belangrijker: Mirre heeft het blijkbaar geen Top3 gereden..

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-