Welke Do-it-all band: nobby nic of larsen tt

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
X rider
Welke Do-it-all band: nobby nic of larsen tt

Bericht door X rider » za okt 10, 2009 11:02 am

Zit te twijfelen tussen deze 2 banden. (nobby nic evo 2.4 of larsen TT kevlar 2.35)
ik ben op zoek naar een lichte allround band.

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

X rider

Bericht door X rider » zo okt 11, 2009 6:07 pm

klein schopje

freeko

Bericht door freeko » ma okt 12, 2009 3:54 pm

Michelin AT in 2.2 Daar rij ik mee op m'n Nomad.Had daarvoor Michelin Hot S in 2.2 maar die bestaan geloof ik niet meer.Heb hier alle soorten ondergrond(asfalt,klinker zand,steen,wortels.)Voor mij is dit de beste all-rounder.

Had eerst Maxxis Advantage maar die haddden nogal wat weerstand.Die zijn meer voor een Alpentrip met wat extremere afdalingen.

ik doe sowiezo niet meer aan Schwalbe,zowel op m'n DH als op m'n Allrounder slechte ervaringen mee.(veel lekrijden en snakebite's)

Ik denk dat 2.35 en 2.4 een beetje te veel van het goede is.
De vraag is uiteraard wat je bedoelt met "all-round".Bedoel je voor hier in Nederland all-round of een combo van Nederland/Bikepark bezoek of all-round voor algemeen bikepark bezoek.

Één band voor alles in één lijkt mij niet echt te doen.

Maar zoals altijd heeft iedereen een andere persoonlijke voorkeur)
Laatst gewijzigd door freeko op ma okt 12, 2009 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma okt 12, 2009 4:37 pm

Regen en nobby niks is levensgevaarlijk, zeeeeker met shore's. Zelf zweer ik bij de Maxxis high rollers, goede grip rolweerstand gewicht/ prijs slijtage remgedrag.

X rider

Bericht door X rider » ma okt 12, 2009 6:38 pm

oke maar de banden die jullie opnoemen zijn wel een stuk zwaarder. zo'n 200 gram per band, kom je toch al gauw op 400 gram voor 2 bandjes.
Ik gebruik de banden voornamelijk voor xc en enduro/AM, maar in een bikepark moeten ze ook wel goed presteren.

De highrollers hebben een hoge rolweerstand, dat vind ik wel jammer anders was de keuze makkelijk geweest.
Hoor jullie niks zeggen over de larsen tt....??

een andere die misschien nog mijn lijstje kan aanvullen is de maxxis advantage, misschien iemand hier ervaring mee

freeko

Bericht door freeko » ma okt 12, 2009 7:18 pm

X rider schreef:
een andere die misschien nog mijn lijstje kan aanvullen is de maxxis advantage, misschien iemand hier ervaring mee
Heb m'n post ff aangepast,stond Maxxis Ardent maar moet de Advantage zijn.

Heb de Advantage gehad en hebben super grip.Ik had ze in 2.4 en die hadden wel flinke rolweerstand.

Jij praat over 200 gram gewichtsverschil.De Larssen weegt in 2.35 ook 700 gram,hetzelfde als de Michelins.

Als je een beetje all-round band hebt,kom je toch wel snel aan de 700 gram.Tenminste als je een beetje een stevige band wilt.Uiteraard is een vouwband een stuk lichter,maar dat zie ik niet als een band die je ff in een bikepark gebruikt.

.

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma okt 12, 2009 7:27 pm

De highrollers hebben misschien een iets hogere rolweerstand maar de voordelen, zeker tov nobby niks, neem ik graag voor lief.

Oja zelfs de draadversie in 2.35 weegt iets van 730 gram uit m'n hoofd, heb ze zelf nagewogen. Niet bepaald slecht te noemen IMO.

De ultieme band bestaat nog steeds niet, het blijft geven en nemen. En nemen en geven :arms:

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma okt 12, 2009 7:36 pm

Koop 2 type banden;) hoef je niks in te leveren, enkel geld.

freeko

Bericht door freeko » ma okt 12, 2009 8:07 pm

Mrtnrider schreef:Koop 2 type banden;) hoef je niks in te leveren, enkel geld.
Mijn idee,een setje voor thuis en een setje voor bikepark en andere uitstapjes.
Zo doe ik het nu ook.

.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma okt 12, 2009 8:07 pm

X rider schreef:voornamelijk voor xc en enduro/AM, maar in een bikepark moeten ze ook wel goed presteren.

XC èn in het bikepark goed presteren....bestaat niet denk ik.....
Voor XC en AM al eens naar de WTB Exiwolf of de Geax Saguaro 2.2 gekekeken?
2 SUPER bandjes!Zowel droog als nat.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Azonic-xc-er

Bericht door Azonic-xc-er » ma okt 12, 2009 9:35 pm

Ik heb de Maxxis advantage 2.1 besteld. Ben benieuwd hoe deze zich gedragen ivm de Maxxis Minions 2.35 die er nu op liggen. De Advantage is stukje lichter.

Brum.

Bericht door Brum. » ma okt 12, 2009 10:26 pm

Welke heb je besteld? De normale folding (70a) is nl exact even zwaar als de 60a 2.25 versie. Ik heb die momenteel op voorop m'n XC ride liggen, erg lekker!
De 2.4's heb ik op mn AM apparaat liggen, goeie grip maar je merkt wel dat ze niet zo fantastisch rollen. Maargoed, ding weegt sowieso dik 15kg dus een beetje rolweerstand maakt dan ook niet meer uit.

X rider

Bericht door X rider » ma okt 12, 2009 10:59 pm

freeko schreef:
X rider schreef:
Heb m'n post ff aangepast,stond Maxxis Ardent maar moet de Advantage zijn.

Heb de Advantage gehad en hebben super grip.Ik had ze in 2.4 en die hadden wel flinke rolweerstand.

Jij praat over 200 gram gewichtsverschil.De Larssen weegt in 2.35 ook 700 gram,hetzelfde als de Michelins.

Als je een beetje all-round band hebt,kom je toch wel snel aan de 700 gram.Tenminste als je een beetje een stevige band wilt.Uiteraard is een vouwband een stuk lichter,maar dat zie ik niet als een band die je ff in een bikepark gebruikt.

.

De larsen TT kevlar 60a 2.35 wegen 610 gram. Maargoed als ik het zo een beetje lees kun je dus het best 2 bandensetjes hebben.
Wat raden jullie dan aan voor xc/am?
voor het bikepark zou het dan gewoon highrollers worden.

X rider

Bericht door X rider » ma okt 12, 2009 11:03 pm

illuminatastigmata schreef:
X rider schreef:voornamelijk voor xc en enduro/AM, maar in een bikepark moeten ze ook wel goed presteren.

zijn die saguaro ook geschikt voor bikepark use? profiel lijkt zo "kort" alsof je te kort komt..

RR

Bericht door RR » di okt 13, 2009 5:55 am

Rijd de laatste tijd veel met de Fat Alberts van Schwalbe. Super bandje voor Enduro gebruik, voor XC net iets te zwaar vind ik (maar goed ben zelf toch niet zo'n XC'ert :shades: ) Rijd deze nu in de combinatie 2.4 voor en 2.25 achter, had liever 2x 2.4 maar goed die begon langzaam mijn achter brug op te eten dus een stapje kleiner gegaan. Succes met de speurtocht naar het ultieme all-round bandje.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di okt 13, 2009 8:25 am

X rider schreef:
illuminatastigmata schreef:

zijn die saguaro ook geschikt voor bikepark use? profiel lijkt zo "kort" alsof je te kort komt..

Er staat toch.....voor XC en ENDURO/AM......dus NIET voor bikepark.....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Azonic-xc-er

Bericht door Azonic-xc-er » di okt 13, 2009 10:18 am

Brum. schreef:Welke heb je besteld? De normale folding (70a) is nl exact even zwaar als de 60a 2.25 versie. Ik heb die momenteel op voorop m'n XC ride liggen, erg lekker!
De 2.4's heb ik op mn AM apparaat liggen, goeie grip maar je merkt wel dat ze niet zo fantastisch rollen. Maargoed, ding weegt sowieso dik 15kg dus een beetje rolweerstand maakt dan ook niet meer uit.
2.1, 62A. Deze schijnen vrij breed uit te vallen dus dat komt wel goed. Deze komen op m'n XC fiets. De minnions op de Enduro bike.

De larsen TT kevlar 60a 2.35 heb ik ook een tijdje gehad, en bevielen ook erg goed.
Continental Mountainking 2.35 vond ik persoonlijk iets minder. Band was erg dun, en had de neiging om van de velg te plooien in krappe bochten.

X rider

Bericht door X rider » di okt 13, 2009 10:37 am

Ik heb nu een setje maxxis advantage 2.25 60a besteld en 1 maxxis larsen TT, aangezien ik hier in de schuur nog een splinternieuwe TT had liggen.
Deze kan ik nu mooi uitproberen voor xc/ am aangezien de bikeparken dicht zijn/gaan heeft het nog geen zin om daar banden voor te bestellen.
Wellicht dat 1 van deze banden of misschien wel een combi hiervan goed genoeg bevallen...

Plaats reactie