Ik heb zo'n oldschool adapterstuk in gebruik, om indertijd een ahead stuurpen op een draadvork te steken. Als het balhoofd nog op de originele stuurbuis kan, heb je er geen shit mee. Ik rij er nu al jaren mee, geen prob. Maar weegt aardig.Lurker schreef:Buiten de mogelijkheid dat de vorkbuis idd taps(qua wanddikte) toe kan lopen,
zie ik niet in waarom het niet goed kán werken.
De manier waarop het in de vork vastgezet word, d.m.v. een wig,
zo word/werd het jaren gedaan, in het 'pre-threadless'tijdperk.
Verder word de voorbouw op de normale manier bevestigd.
Vertel mij maar waar ik het zo ongeloofelijk lijk te missen.
Wellicht dat de versie van BBB ruk is, zelf mee gereden?,
maar het principe zelf is even degelijk als elke normale stuurpen en voorbouw samen.
En daar ging het mij om.
Mooiste bike dag ooit+stom stommer dom uberdom
Moderator:Beheerders
Of hij moet zo laag afgezaagd zijn dat de bovenste lagerschaal/conus op het verlengstuk zelf zit.
Op de overgang van buis naar adapter zelf is de enige plek waar die ring lagerschaal/conus niet
gemonteerd kan worden(ivm het centreren van de lagers om de stuurbuis).
Mocht dit het geval zijn moet er goed wel gemeten worden of de verlenger zelf wel lang genoeg is.
Op de overgang van buis naar adapter zelf is de enige plek waar die ring lagerschaal/conus niet
gemonteerd kan worden(ivm het centreren van de lagers om de stuurbuis).
Mocht dit het geval zijn moet er goed wel gemeten worden of de verlenger zelf wel lang genoeg is.