info over 29"

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo aug 19, 2009 7:16 pm

nice zal ik gelijk even testen ,kan onderussen mijn duits bijschaven dat ik niet kan!

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » wo aug 19, 2009 7:54 pm

Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen. Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit. Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame en de andere is een haro ss mary 18" Wat zou het beste passen. Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75
Doubt Kills Dreams

SpeedyZ

Bericht door SpeedyZ » wo aug 19, 2009 7:56 pm

Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
en de andere is een haro ss mary 18"
Wat zou het beste passen.
Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
Net als bij frames met 26" wielen is de effectieve bovenbuislengte de cruciale factor. De framemaat is de zitbuislengte, en die zegt daar dus niks over. Je zult dus moeten kijken naar een bike waarvan de effectieve bovenbuslengte past bij jouw lichaamsbouw en dus naar de geometrie van de betreffende bike.

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo aug 19, 2009 7:56 pm

Gijsberg schreef:
Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen. Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit. Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame en de andere is een haro ss mary 18" Wat zou het beste passen. Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75
Hoe voelt de fiets voor jouw aan ?

Oscarito

Bericht door Oscarito » wo aug 19, 2009 7:59 pm

SpeedyZ schreef:
Oscarito schreef:Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
Net als bij frames met 26" wielen is de effectieve bovenbuislengte de cruciale factor. De framemaat is de zitbuislengte, en die zegt daar dus niks over. Je zult dus moeten kijken naar een bike waarvan de effectieve bovenbuslengte past bij jouw lichaamsbouw en dus naar de geometrie van de betreffende bike.
Hoe groot ben je zelf Speedy en waar woon je ongeveer?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 19, 2009 8:08 pm

In principe gewoon een zelfde maat frame, tenzij hij extreem lang uit valt, dan kun je soms met een maatje kleienr uit de voeten. Lengte bovenbuis is eigenlijk DE maatgevende factor, niet de zadelbuis lengte.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo aug 19, 2009 9:07 pm

Gijsberg schreef: KWeet niet of je er iets aan hebt: Ik rij een Haro Mary SS 18" en ben 1,75
Daar heb je dus inderdaad niks aan.
Ik ben 1.73 en rij alleen maar op 15.5'',indien bovenbuis lengte geschikt gebleken is.
Mijn persoonlijke voorkeur +/- 23'' horizontaal gemeten.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » wo aug 19, 2009 10:14 pm

Mijn 26er is inmiddels via marktplaats verdwenen :D , nadat deze sinds mijn overstap naar ss 29er 1jaar in de schuur heeft gehangen :boring:
Met andere woorden wat mot je er mee :lol:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 19, 2009 10:46 pm

SpeedyZ schreef:
Ow, dat stond dus al op pagina 2, sorry dat ik je loop na te praten :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie