info over 29"
Moderators:JJ, Beheerders
Ik had een vraagje wat is het voordeel met 29" wielen rijden ?
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
In het kort:
- meer comfort
- harder door de bocht
- meer traktie bij klimmen en mul zand
Nadelen zijn er ook, maar die zijn te verwaarlozen
Als je 1.80m bent denk ik dat de 15.5" te klein is.
JJ
- meer comfort
- harder door de bocht
- meer traktie bij klimmen en mul zand
Nadelen zijn er ook, maar die zijn te verwaarlozen

Als je 1.80m bent denk ik dat de 15.5" te klein is.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ja daaaaaaag.didadunlop schreef:hahahaha open deur voor een dikke discussie.
Cloxxki kom maar op!!!!
Nee alle gekheid terzijde. Zoek dat maar even op op internet. Google is your friend. Daar vind je genoeg voor en nadelen.
Het voordeel : de kampioen van America reed dit jaar op een 29" fully. Het toppunt van traagheid, als je het de "kenners" vraagt.
Zeg dat wel, hij valt bijna om volgens mij...
Veel te grote mensen lijken redelijk normaal als je ze op een 29er zet. Als ik zo kijk wie er hierboven hebben gepost klopt dat heel aardig
Er zijn echter uitzonderingen, die rijden met een zadeltje tussen twee hele grote wielen in.
Zonder dollen, ik heb veel te veel fietsen en rijd momenteel weer op 26" wielen maar zeker star rijd een 29er fantastisch en ik mis hem wel een beetje...
Veel te grote mensen lijken redelijk normaal als je ze op een 29er zet. Als ik zo kijk wie er hierboven hebben gepost klopt dat heel aardig

Zonder dollen, ik heb veel te veel fietsen en rijd momenteel weer op 26" wielen maar zeker star rijd een 29er fantastisch en ik mis hem wel een beetje...
- didadunlop
Nah je moet gewoon fietsen waarop je jezelf het lekkerst voelt.
En als een wedstrijdrijder zichzelf sneller voelt op een 29-er moet ie vooral dat rijden. Maar ik geloof best dat sommige sponsoren daar ook een vreemde vinger in de pap hebben en ook vreemde regels van "wielerbonden".
En als een wedstrijdrijder zichzelf sneller voelt op een 29-er moet ie vooral dat rijden. Maar ik geloof best dat sommige sponsoren daar ook een vreemde vinger in de pap hebben en ook vreemde regels van "wielerbonden".
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Naar zelfs een pro winnaar moet je nooit luisteren qua materiaal natuurlijk.g schreef:dus een pro die op een 26er wedstrijden doet, die weet wel beter maar moet op een 26er van de sponsor of is gewoon dom...
en een pro die op een 29er wedstrijden doet, doet dat alleen omdat het beter is.
Maar wat ze gebruiken, kan ze t.o.v. de concurrentie nooit erg opgehouden hebben.
Re: info over 29"
ik heb nog niet zo lang ook een 29-er! Niner Sir, met dank aan Dre en JJ!Oscarito schreef:Ik had een vraagje wat is het voordeel met 29" wielen rijden ?
maar ik zou als ik jou was geen 29-er nemen.
hard naar beneden stuiterd hij allekanten op. houdt geen lijn vast
naar boven toe fietsen geen tractie! fiets trek je de heletijd over de kop.
los zand?? hou op man, ja zakt helemaal tot aan china!! niet door heen te komen.
verder zo star en hard dat je na 100 meter al niet meer kan zitten en je er helemaal door heen zit.!!
begin er niet aan!!!

The essence of being human is being able to direct your own life!
Je hebt je banden denk ik gewoon te hard opgepompt. Ik had eerst ook last van bovenstaande problemen maar een lagere bandenspanning bleek de oplossing.Burnhard schreef:ik heb nog niet zo lang ook een 29-er! Niner Sir, met dank aan Dre en JJ!Oscarito schreef:Ik had een vraagje wat is het voordeel met 29" wielen rijden ?
maar ik zou als ik jou was geen 29-er nemen.
hard naar beneden stuiterd hij allekanten op. houdt geen lijn vast
naar boven toe fietsen geen tractie! fiets trek je de heletijd over de kop.
los zand?? hou op man, ja zakt helemaal tot aan china!! niet door heen te komen.
verder zo star en hard dat je na 100 meter al niet meer kan zitten en je er helemaal door heen zit.!!
begin er niet aan!!!
Ik heb zelf niet de lengte waarbij een 29" echt nodig is maar toch fiets ik er met veel plezier op. Persoonlijk vind ik alleen dat het bochtenwerk wat minder gaat als op een 26".
-
Rubenio schreef:Vanaf welke lengte is een 29-er wel nodig dan?Burnhard schreef:.
Ik heb zelf niet de lengte waarbij een 29" echt nodig is maar toch fiets ik er met veel plezier op. Persoonlijk vind ik alleen dat het bochtenwerk wat minder gaat als op een 26".
Ik rij trouwens met een 622 velg ook op 9 bar.
Gaat bar goed!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Ja ivm lengte ik ben 1.79 normaal fiets ik het prettigst op een 19" frame met 26"wielen.
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
en de andere is een haro ss mary 18"
Wat zou het beste passen.
Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden
Maar wil ik nu 29" rijden moet ik dan kijken voor een iets kleiner frame of maakt dat niet uit.
Want ik heb namelijk 2 bikes op DP op het oog de 1 is een gary fisher rig 17" frame
en de andere is een haro ss mary 18"
Wat zou het beste passen.
Mijn voorkeur gaat lichtjes naar de Haro maar ik moet er eerst mee rijden