Bikepark Ovifat Gesloten

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Stainless Styles
Bikepark Ovifat Gesloten

Bericht door Stainless Styles » di jul 28, 2009 1:09 pm

Beste rijders,

Zoals sommige van jullie al begrepen hebben, word er een nieuw ‘bikepark’ aangelegd in België (Ardennen).

In dit ‘bikepark’zullen we van alle gemakken voorzien zijn. Denk aan een (sleep)lift, cafetaria,wc’s,parkeerplaats( 50 meter van het ‘bikepark’ af), EHBO post, hotels en/of campings in de buurt.

Op dit moment zijn er pas 2 trails ( lengte 700 meter) die al een beetje vorm krijgen en al redelijk rijdbaar zijn. Deze trails zijn gevuld met o.a northshores-berms-wallride-verschillende niveau’s drops(1mtr-1.5mtr-2mtr-3mtr )-roadgaps-tables-rollers-hipjump-skinnies en er zijn nog een aantal dingen in aanbouw. Wij weten dat het nu nog niet echt veel aanbod is qua obstakels en trails maar ons doel uiteraard is een ‘bikepark’ te realiseren dat voldoet aan de benodigde eisen (DH/FR/4X/DJ/etc) ,zodat het voor iedereen aantrekkelijk en de moeite waard word om te komen rijden.

Binnenkort willen we de rijders die geinteresseerd zijn om te komen rijden op de trails zoals ze er dan bijliggen, de gelegenheid geven om te komen rijden. De lift zal dan alleen in de weekenden geopend zijn vanaf 14.00 uur tot 18.00 uur Tijdens werkdagen is het gesloten!!!!
De prijs voor het rijden/gebruik maken van de lift is nog niet duidelijk, hierover zal later meer info volgen!

Kortom:

Houd er dus rekening mee dat dit pas het prille begin is van wat er allemaal kan/gaat komen. (vandaar dat het nóg maar 4 uurtjes open zal zijn omdat het aanbod nog niet zodanig is dat men er een hele dag plezier kan beleven) Het is een mooi,natuurlijk gebied waar nog héél véél plaats is om trails te realiseren, maar daarvoor zal eerst hetgene dat er nu ligt bezocht moeten worden door jullie, zodat de eigenaren overtuigd raken van het feit dat het nódig is om uit te breidden en ons dan ook toestemming geven dat met het ‘bikepark’ te doen.
Het is dus mede afhankelijk van jullie of het uitgroeid tot een heus bikepark, dus we hopen dan uiteraard ook dat jullie ‘drang’ voor een echt ‘bikepark’ met alles erop en eraan net zo groot is als die van ons!

Feit is dat er nu in ieder geval weer een spot gerealiseerd word in België met de mogelijkheid flink te groeien tot een waardig bikepark.

Als je een beetje een impressie wilt krijgen van hoe het eruit gaat zien, check dan hier een aantal foto’s:
http://steelsprocket.pinkbike.com/album ... rk-Ovifat/

Voor meer info,vragen en/of ideeen mail naar styles@filthytrails.be
Laatst gewijzigd door Stainless Styles op vr aug 20, 2010 5:39 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails

mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be

BVP

Bericht door BVP » di jul 28, 2009 1:19 pm

Damn, ziet er goed uit... Ik kom zeker es zien!
Schitterend initiatief!

blue mullet

Bericht door blue mullet » di jul 28, 2009 1:51 pm

:shock: een droom die uitkomt! :o
nu nog een HARDCORE DH lijn :D
its not the ride its the rider ;)

Stainless Styles

Bericht door Stainless Styles » di jul 28, 2009 1:56 pm

Hier een mini teaser:
http://www.youtube.com/profile?user=lem ... 59lYHGgxrY

Riders Jeroen Peeters aka Tuup J en Maichel Lemmens www.mikeysbikeadventures.com

Cheers,

.S.
Laatst gewijzigd door Stainless Styles op wo jul 29, 2009 2:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.

samsnatch

Bericht door samsnatch » di jul 28, 2009 2:38 pm

Lekker :o :o en nog mooi dichtbij :D
Binnenkort maar eens gaan checken!
"INTENSE PLEASURE"

den_Willy

Bericht door den_Willy » di jul 28, 2009 3:11 pm

Er is zeker interesse. Ik kom wel langs, sommige dingen zien er al redelijk strak uit. En eindelijk northshore zoals hij moet zijn. Beloftevol!!!

D2ThaV

Bericht door D2ThaV » di jul 28, 2009 3:50 pm

Hopelijk nog een zachtere toplaag erop , want dit 'zand' ziet eruit zoals de 4x track in malmedy , maar zeker super vet !

den_Willy

Bericht door den_Willy » di jul 28, 2009 3:51 pm

Ja das mss wel minder. Maar rijd jij nog altijd met ht dylan?

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » di jul 28, 2009 5:00 pm

Zier er vet uit !
Specialized Demo 8 2011

Whouz

Bericht door Whouz » di jul 28, 2009 5:11 pm

staat op de list!

Dirtroller

Bericht door Dirtroller » di jul 28, 2009 5:12 pm

Ziet er cker goed uit.. Zondag vertelde je er nog over dat het vet zou worden. Nu deze foto's en ik krijg er nu al zin in. Zodra het open gaat dan kom ik zeker kijken.
Sunday funday pro 20"
NS Suburban 24"
Transition Trail or Park 26" for sale
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=50018

Trekrules

Bericht door Trekrules » di jul 28, 2009 5:54 pm

Dat ziet er mega gaaf uit :shock: ,begint nu echt wel te kriebelen als ik dat zo zie :o .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

D2ThaV

Bericht door D2ThaV » di jul 28, 2009 8:15 pm

den_Willy schreef:Ja das mss wel minder. Maar rijd jij nog altijd met ht dylan?
Ja :p
Maar ik ben onlangs begonnen met m'n hardtail meer dirt gericht op te bouwen , heb er double tracks op staan en dergelijk (overbodig) materiaal voor zo'n hardtail frame .
Zou normaal volgende week zeker nieuwe wielen moeten binnen krijgen, singlespeed.
Dan ben ik van die zware double tracks al af , en dan doe ik het meeste saint materiaal eraf , misschien trapstel niet , m'n voorrem gaat eraf , achterrem word vervangen door Hope tech x2 , en m'n Pike naar 100mm. En dan half augustus zou ik normaal een tweede hands Kona Howler frame moeten hebben , en dan al het sterkere materiaal ( saint , misschien double tracks ) van men hardtail op dat frame zetten, in de winter er een Rock Shox Domain opzetten, en dan heb ik min of meer een degelijke fully bike in mijn ogen , natuurlijk niet zo'n zee aan veerweg achteraan, maar ik denk dat dat zeker niet nodig is om af en toe eens een winterbergje en de rest in Belgie mee rond te rijden , af en toe eens een dirt bergje nemen.
Als alles goed gaat natuurlijk ;)

En dan zal ik hopelijk wat meer de bergen in Belgie en omstreken gaan opzoeken ..

stunior

Bericht door stunior » di jul 28, 2009 8:27 pm

Dat ziet er heel goed uit, binnenkort dan maar eens een middagje langskomen!!!

den_Willy

Bericht door den_Willy » di jul 28, 2009 10:15 pm

Strakke plannen man. Aangezien je al veel ervaring met ht hebt zul je niet al te veel veerweg nodig hebben voor de freeride. Ik rijd niet zo strak :p. Kheb wa meer speling nodig.
Ik ga in september voor de eerste keer eens naar Frankrijk zelf dus ik zal mijn fully eindelijk ten volle kunnen benutten. Kben benieuwd.

(sorry back on topic nu)

Begint die lift nu al in het weekend te draaien of zal het meer iets zijn voor over een maand fzo?

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » di jul 28, 2009 11:23 pm

met lift!... goed bezig.

adresgegevens? om n's te kijken hoever het rijden is...
of heb ik die over het hoofd gezien.
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!

Timmos

Bericht door Timmos » wo jul 29, 2009 8:50 am

houd malmedy aan. Soon heb ik een auto dan wil ik wel is komen kijken.

jochim

ovifat

Bericht door jochim » wo jul 29, 2009 10:21 am

Beste styles, dat parcour is 100% niet jouw initiatief! goed bezig!
shit man
DDC represent

tringle_sack

Bericht door tringle_sack » wo jul 29, 2009 11:27 am

dit gaat inderdaad redelijk ver...

het voelt ongelofelijk kut en fucking onfair aan om te lezen dat een spot waar je een jaar geleden zelf de hele zomer hebt hebt aan zitten schuppen, werken, rijden en shapen, nu plots "iemands bikepark" gaat worden. het is daar toen "door omstandigheden" allemaal ff in de vriezer terecht gekomen, maar wat de fucking fuck man?

voor alle duidelijkheid: wij hebben vorige zomer contact opgenomen met de eigenaar van het terrein en zijn in samenwerking met hem begonnen aan de bouw "van een bikepark". dat heeft bloed, zweet en tranen gekost. de eerste track was nagenoeg klaar toen bleek dat er problemen waren met een lokale bosbeheerder. we hebben gas terug genomen en we gingen de boel voorlopig een beetje te laten bekoelen... plannen om er daar terug in te vliegen waren er genoeg en die plannen gingen heel concreet worden.

dit is foute shit.
Laatst gewijzigd door tringle_sack op vr mar 04, 2011 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 200 tekens.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » wo jul 29, 2009 11:31 am

tringle_sack schreef:dit gaat inderdaad redelijk ver...

het voelt ongelofelijk kut en fucking onfair aan om te lezen dat een spot waar je een jaar geleden zelf de hele zomer hebt hebt aan zitten schuppen, werken, rijden en shapen, nu plots "iemands bikepark" gaat worden. het is daar toen "door omstandigheden" allemaal ff in de vriezer terecht gekomen, maar wat de fucking fuck man?

voor alle duidelijkheid: wij (marnix derveaux, jochim denys en wim coppers) hebben vorige zomer contact opgenomen met de eigenaar van het terrein en zijn in samenwerking met hem begonnen aan de bouw "van een bikepark". dat heeft bloed, zweet en tranen gekost. de eerste track was nagenoeg klaar toen bleek dat er problemen waren met een lokale bosbeheerder. we hebben gas terug genomen en we gingen de boel voorlopig een beetje te laten bekoelen... plannen om er daar terug in te vliegen waren er genoeg en die plannen gingen heel concreet worden.

dit is foute shit.

wim coppers.
Gvd , da's klote Wim !
Koen ( van Diest ) zee daar eens iets van al nen helen tijd gelede da jullie erges een downhill aant legge waart aan ne lift , dat zal dus deze zijn
Hoe was de roadtrip btw den onze was kinda " failed ".

Grtz
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

bjardy

Bericht door bjardy » wo jul 29, 2009 11:46 am

DDC buildlt da park
en as hier weer zo uitgebuit word als filthy trails ...
kapot gewerkt om daar te kunne rijden en nu ...
man man man

tringle_sack

Bericht door tringle_sack » wo jul 29, 2009 12:54 pm

thomasmb schreef:
tringle_sack schreef:dit gaat inderdaad redelijk ver...

voor alle duidelijkheid: wij (marnix derveaux, jochim denys en wim coppers) hebben vorige zomer contact opgenomen met de eigenaar van het terrein en zijn in samenwerking met hem begonnen aan de bouw "van een bikepark". dat heeft bloed, zweet en tranen gekost. de eerste track was nagenoeg klaar toen bleek dat er problemen waren met een lokale bosbeheerder. we hebben gas terug genomen en we gingen de boel voorlopig een beetje te laten bekoelen... plannen om er daar terug in te vliegen waren er genoeg en die plannen gingen heel concreet worden.

dit is foute shit.

wim coppers.
Gvd , da's klote Wim !
Koen ( van Diest ) zee daar eens iets van al nen helen tijd gelede da jullie erges een downhill aant legge waart aan ne lift , dat zal dus deze zijn
Hoe was de roadtrip btw den onze was kinda " failed ".

Grtz
roadtrip:

bad wildbad
todtnau
chatel
morzine
les gets
les arcs
tignes
alpe d'huez
les deux alpes
grand valira
vallnord / la massana

zot zotter zotst... dik in orde en content da we maar 3 dagen portes du soleil hebben gedaan want de vetste dingen kwamen erna!
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 200 tekens.

npj

Bericht door npj » wo jul 29, 2009 3:50 pm

Initatief van van welke kant dan ook, jullie kunnen blij zijn dat er nu weer een track bijgekomen is waar dan ook nog eens lift is. Van beide kanten props verdiend.

Stainless Styles

Re: ovifat

Bericht door Stainless Styles » wo jul 29, 2009 4:07 pm

jochim schreef:Beste styles, dat parcour is 100% niet jouw initiatief! goed bezig!
shit man
Dag Jochim,Marnix en Wim,

Er staat nergens geschreven dat het mijn initiatief is en dat het mijn bikepark word?

Het bikepark is van degene waar de grond/locatie/lift etc van is.

Ik ben enkel op het aanbod ingegaan dat me voorgesteld is omdat ik, net als jullie, ook graag meer bikeparken wil zien in Belgie en Nederland en dan ook graag hetgeen ervoor wil doen dat ik kán doen.

Wanneer er dingen met jullie besproken/afgesproken zijn in het verleden, dan zullen jullie verhaal moeten gaan halen bij diegene waar jullie die afspraken mee hadden.

Sportieve groeten,

.S.

divere rules

Bericht door divere rules » wo jul 29, 2009 8:56 pm

als er maar een park komt 8)

ok dan ;)