Chainguide voor 3-blads crankstel?
Moderator:Beheerders
Bestaat er een chainguide voor een 3-blads crankstel?
Als je bijv een "Blackspire Dew Lite Double Ring" gebruikt dan kan je een 22T en 38T kettingblad monteren en achter een 11-34T cassette. Andere mogelijkheid is een "E-13 LRS East Coast" met 32/42T setup.
Laatst gewijzigd door sneeuwpop op do jul 23, 2009 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Er is wel een chainguide voor 3 bladen... Een Heim
http://www.utahmountainbiking.com/UMBph ... 9f9af0bbad
greetz,
bettes
greetz,
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Je bedoelt de Wicked Racin chainguide?cyberhawk schreef:idd dat HAD ik ook kunne zegge ...
maar dit was leuker...![]()
google doet ook een hoop...
mAARrrrrr nu weet ik wel dat er ergens een ontwerp was met een grotere kooi
als zijnde een soort guide te creeren... juist als je dus meer dan een blad rijd
hoe / wat / waar / wie / en hoe duur weet ik niet..
Lees net dat Heim door E13 overgenomen is. Op de site van E13 kom ik die chainguide van Heim niet meer tegen. Waar zou je die nog kunnen aanschaffen?bettes schreef:Er is wel een chainguide voor 3 bladen... Een Heim
greetz,
bettes
2e hans misschien?
je kan hem ook zelf maken, een gat in je chainstay boren, daar een stek ti boutje door heen doen met een klein tandwieltje en aan beideen zeiden vna het tandwieltje 2 kust stof rondjes ofzo om je ketting op het wieltje te houden.
dat boutje moet lang genoeg zijn om je ketting genoeg speling van links naar rechts te geven. dat meot dus een vrij lange bout zijn.
ik zou zelf een boutje met alleen maar schroefdraad pakken en dan verder met moerjtes en veeel locktite de boel vast zetten.
.......
snap je?
je kan hem ook zelf maken, een gat in je chainstay boren, daar een stek ti boutje door heen doen met een klein tandwieltje en aan beideen zeiden vna het tandwieltje 2 kust stof rondjes ofzo om je ketting op het wieltje te houden.
dat boutje moet lang genoeg zijn om je ketting genoeg speling van links naar rechts te geven. dat meot dus een vrij lange bout zijn.
ik zou zelf een boutje met alleen maar schroefdraad pakken en dan verder met moerjtes en veeel locktite de boel vast zetten.
.......
snap je?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
- Contacteer:
Echt een TOP-idee!!!!nut-case schreef:2e hans misschien?
.......
snap je?
Ik zou echt METEEN een gat in je chainstay gaan boren!!!
En gast,dit BELACHELIJKE idee zou je toch minstens wel effe in DUIDELIJK Nederlands
kunnen neerplempen,kan iedereen tenminste lezen wat voor schitterende ideeën
jij er op nahoud.....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
'snap je?'
Nauwelijks,
en voor wat ik er wel van snap; bij het gebruik van reguliere
chainguides worden er geen gaten in het frame worden geboord...
en jij wilt dat bij het namaken wel doen?
Dan moet er wel iets verkeerd aan dat meesterplan zijn.
Verder is locktite een hulpmiddel en niet iets uit de
'met een hamer en ducktape past het altijd' categorie.
Nauwelijks,
en voor wat ik er wel van snap; bij het gebruik van reguliere
chainguides worden er geen gaten in het frame worden geboord...
en jij wilt dat bij het namaken wel doen?
Dan moet er wel iets verkeerd aan dat meesterplan zijn.
Verder is locktite een hulpmiddel en niet iets uit de
'met een hamer en ducktape past het altijd' categorie.
slechts jullie mening, ik heb t een ker gezien op een andere fiets
daarbij is het slechts ene idee is het niet?je zou een een stukje staal om je chainstay kunnen buigen.
bij regulire chainguides zit er meestal een vrij solide plaat alu om de bb als jij de mogelijkheid hgebt om dat na te maken in je schuur (ik neem aan dat je daar staat te knutselen) be my guest. dat gat inde chainstay is naar mijn inzicht het makkelijskte om dit na te bouwen.
de locktite is ook meer een middel om de boutjes op zijn plek te houden zodat die niet tijdens het rijden los gaan.
als je nou aan een solide plaat alu kan komen die je aan je bb vast zit moet je wel rekening houden met voldoende ruimte links en rechts hebben om van blad te wisselen
sommige ideeën zijn ook deels te gebruiken is t niet?
daarbij nog 2 dingen, 1 ik ben dislectisch dus ik nie niet alles, ik heb die lange post ook niet na gelzen op spel fouten, niet mutsen daarover.
en uhh ila nog wat.. ik heb schitterende plannen dat klopt helemaal. maar! ik heb ook niet gezegd dat dit mijn beste idee was, of wel?
alsof jij nooit "belachelijke" ideeën hebt.
daarbij is het slechts ene idee is het niet?je zou een een stukje staal om je chainstay kunnen buigen.
bij regulire chainguides zit er meestal een vrij solide plaat alu om de bb als jij de mogelijkheid hgebt om dat na te maken in je schuur (ik neem aan dat je daar staat te knutselen) be my guest. dat gat inde chainstay is naar mijn inzicht het makkelijskte om dit na te bouwen.
de locktite is ook meer een middel om de boutjes op zijn plek te houden zodat die niet tijdens het rijden los gaan.
als je nou aan een solide plaat alu kan komen die je aan je bb vast zit moet je wel rekening houden met voldoende ruimte links en rechts hebben om van blad te wisselen
sommige ideeën zijn ook deels te gebruiken is t niet?
daarbij nog 2 dingen, 1 ik ben dislectisch dus ik nie niet alles, ik heb die lange post ook niet na gelzen op spel fouten, niet mutsen daarover.
en uhh ila nog wat.. ik heb schitterende plannen dat klopt helemaal. maar! ik heb ook niet gezegd dat dit mijn beste idee was, of wel?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
zomer 2011....
\_/ team roekeloos \_/
-
- Contacteer:
nut-case schreef:en uhh ila nog wat..
ik heb ook niet gezegd dat dit mijn beste idee was, of wel?
Als jij dit niet belachelijk noemt ben ik eens benieuwd naar je ''beste''ideeën eerlijk gezegd.......een wieltje aan je chainstay dat op-en neer schuift om je ketting op spanning te houden.......(al eens een voorstelling gemaakt van de kettinglijn in dat geval??????????.....TSSSSSSSS

Maarre.......ga vooral zo door Bob de Bouwer,ik zal me er niet meer mee bemoeien.
Ik probeerde alleen maar mensen te beschermen tegen jouw waanideeën.
Je verliest alle aanspraak op garantie op deze manier van brassen in de schuur en daarbij....welke ZOT gaat er nou(iemand anders aanraden om) in zijn chainstay te gaan boren????
Jouw nickname is me opeens volledig duidelijk.......Hij past echt bij je!
Succes!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
ik heb zo'n Heimguide op mijn Scott Ransom zitten en hij werkt perfect! gekocht bij een mtb shoppie in Zwitserland (http://www.fusion-world.ch/), geld overgemaakt en op laten sturen. Haven't dropped a chain since.
Ik was het op een gegeven moment een beetje zat om te wachten wanneer E13 met hun versie van het design op de markt gingen komen...
Ik was het op een gegeven moment een beetje zat om te wachten wanneer E13 met hun versie van het design op de markt gingen komen...