[nieuws] Nieuwe mountainbikeroute Apeldoorn

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
DeKerfs
[nieuws] Nieuwe mountainbikeroute Apeldoorn

Bericht door DeKerfs » vr jul 24, 2009 11:42 am

Nederland is een mountainbikeroute rijker! Door flinke inspanning van Apeldoornse verenigingen in samenwerking met bosbeheerders Staatsbosbeheer en Het Geldersch Landschap is er in het gebied net ten zuidwesten van Apeldoorn een route van maar liefst 53 kilometer aangelegd.

De route loopt voor het grootste deel door de boswachterij Ugchelen-Hoenderloo en wat gebieden van Het Geldersch Landschap. De hoofdlus is eenzijdig uitgepijld met het bekende mountainbikeroutesymbool, de Bloso driehoek, en loopt van 't Leesten over Hoog Buurloo, Radio Kootwijk, Hoenderloo en Varenna terug naar 't Leesten. Er wordt nog gewerkt aan twee verbindings- en mogelijke aanvoerroutes routes.

Hoewel de route grotendeels al is uitgepijld, wordt er nog een laatste hand gelegd aan details en zal de officiële opening waarschijnlijk in november plaatsvinden. Op korte termijn zullen echter al wel een plattegrond en GPS-data beschikbaar komen.

Aangezien het een mountainbikeroute en géén exclusief mountainbikeparcours betreft, kunnen andere bosgebruikers óók gebruik maken van deze paden. De betrokken verenigingen willen de gebruikers er dan ook op wijzen dat respect voor elkaar als medebosgebruikers essentieel is om ook in de toekomst van dergelijke routes te kunnen blijven genieten. Mochten bikers op of rond de route bijzonderheden aantreffen, of andere suggesties en/of opmerkingen hebben, dan kunnen ze gemaild worden naar meldpunt@bar-end.nl of mtb@adelaar.org.

Afbeelding

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr jul 24, 2009 12:59 pm

cool een racebaan 8)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jul 24, 2009 1:22 pm

Jeroen, jeb hebt er gefietst, is het wat? Net zoiets als de Posbank route?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jul 24, 2009 2:05 pm

De foto van die Breezer is volgens mij al van decennia geleden, toen het nog beter weer was dan nu :|

Zover ik het gebied daar ken, moet er een mooie route mogelijk zijn. Binnenkort eens kijken!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jul 24, 2009 3:56 pm

Jurriaan schreef:Jeroen, jeb hebt er gefietst, is het wat? Net zoiets als de Posbank route?

Foto is genomen aan de andere kant van de A50, op de Veluwezoom-route. Zoals Steelboy reeds aangeeft zou links van de A50 ook wel iets leuks te maken moet zijn! Let's hope so :-)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jul 24, 2009 6:23 pm

Een decennia gelden was er nog geen klimaatsverandering, nu wel :lol:

DP meeting op de nieuwe route lijkt mij een goed idee.

J-gen

Start route?

Bericht door J-gen » di aug 11, 2009 5:41 pm

Weet iemand waar de nieuwe route precies start? Zowel hier als op bar-end.nl is daarover niet al te veel informatie te vinden, alleen hoe de route grofweg loopt...

Mocht ik voor de XC meeting een rondje doen op de nieuwe route dan zal ik de GPS data hier even posten.

Pino

Bericht door Pino » di aug 11, 2009 7:03 pm

Je kunt op heel veel verschillende punten starten.
Op www.mtbroutes.nl vind je zowel een .gpx bestand als een kaartje.

http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/rou ... id=513#top

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo aug 16, 2009 2:08 pm

Vandaag gereden met Lars de Cuevas. Mijn mening maar ik vind het rondje absoluut niet de moeite waard om helemaal voor uit het midden van het land te komen rijden. Op een paar mooie singletracks na iets te veel lange rechte stukken, net iets te veel mulle zand stukken en irritant veel asfalt. Je zou het een trainingsrondje kunnen noemen maar eigenlijk is het gewoon niet de moeite waard. En dat terwijl er veel meer moois in de omgeving zou moeten liggen. Jammer.

Plaats reactie