Schande in de tour

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Hoe dom kun je zijn...?

Peiling eindigde op do jul 16, 2009 6:53 pm

Belachelijk dom
5
36%
Nog veel dommer
9
64%

Totaal aantal stemmen: 14

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo jul 08, 2009 9:16 pm

En toch flikt Armstrong het. Hij heeft er als een van de weinige een neus voor. Zie alle andere klassementrijders. (Ik heb nu in deze tour weer wat van Armstrong gezien en ik ga het nog een sympathieke vent vinden 8) )

En vergeet niet het was bekend dat bij deze bocht er hard doorgetrokken zou worden. Omdat ze voor de wind zouden komen.
Achteraf zei een Rabo renner dat ze niet wisten dat het in deze bocht al ging gebeuren...(parcours kennis heet dat) Breukink wakker worden! (maar ja die had nog Wenen in zijn kop zitten).

Gisteravond na de ploegentijdrit, wat voor sommige ploegen ook een drama was, zei Henk Lubberdink het nog, 'ik kan er nog velen leren goed op de fiets te zitten en leren sturen'.

Hij analiseerde vervolgens een paar van de "vallen":
Hij zegt zoals Mechov valt. DIe voelt het fout gaan, die remt ene beetje bij en weg controle. Helemaal fout, juist druk op de pedalen houden.

Midden op een brede weg gaat iemand onderuit, Henk geeft aan 'hij tikt het achterwiel aan van zijn ploegmaat, remt maar trap niet bij en gaat op zijn snuffert. Want geen druk op de pedalen.

Henk's advies:
Kijk waar je heen gaat, en kijk niet naar het obstakel want je rijdt er tegen aan.
Houdt je armen niet gestrekt, maar gebogen.(Ik beaam het)

Ja het zijn prof's maar zo geanalyseerd kunnen er een hoop niet sturen.

Tot nu toe leuk de tour met al voldoende minder verwachte zelfs onverwachte momenten.

JeroenK

Bericht door JeroenK » wo jul 08, 2009 10:00 pm

De beste kapitein Lubberding staat aan wal... Ze rijden op het scherpst van de snede. Dat is de reden dat er wel eens wat fout gaat. Als een F1 coureur uit de bocht vliegt, roepen alle commentatoren dan ook dat hij "beter zijn wielen niet had moeten blokkeren"?? Nee. Die coureur heeft de grens gezocht, gevonden en overschreden. Risico van het vak.

Het is maar heel weinig gegeven om in een split second de juiste reflex te hebben.

Als profs niet kunnen sturen gaat er een hoop meer mis dan nu. Wel eens gezien wat er allemaal gebeurt in het peleton als de boel op de kant wordt gezet of in een massasprint? Het is een wonder dat het goed gaat en dat is voornamelijk dankzij de vaardigheden van die gasten.

Marcuos

Bericht door Marcuos » do jul 09, 2009 8:55 am

JeroenK schreef:De beste kapitein Lubberding staat aan wal... Ze rijden op het scherpst van de snede. Dat is de reden dat er wel eens wat fout gaat. Als een F1 coureur uit de bocht vliegt, roepen alle commentatoren dan ook dat hij "beter zijn wielen niet had moeten blokkeren"?? Nee. Die coureur heeft de grens gezocht, gevonden en overschreden. Risico van het vak.
De kunst is om de grens op te zoeken en er niet over heen te gaan. Als een F1 coureur iedere wedstrijd in de 1e bocht zijn wielen blokkeerd en van de baan afvliegt (denk aan een Verstappen) dan ben je een kut coureur en verdien je het niet om daar te rijden. Je moet weten wat de grenzen zijn van je materiaal en vooral van je eigen kunnen.

De grenzen van het kunnen van Menchov en ook Breukink dus is ook gisteren weer dramatisch. Het peleton valt in 3 stukken en wie zit er als enige weer niet bij. Sterker nog in de laatste waaier..... Rabobank Menchov. Hij had het geluk dat alle andere favorieten in de 1e waaier zaten dat er dus niet heel hard werd doorgetrokken.

STUUR DIE GASTEN NAAR HUIS WEGENS WANPRESTEREN!!!!
Life is what happens while you're busy making other plans.

JeroenK

Bericht door JeroenK » do jul 09, 2009 9:33 am

Marcuos schreef: iedere wedstrijd
Coureur Menchov won de vorige wedstrijd nog, zoals Exar al memoreerde ;). Die vorige wedstrijd was toevallig wel een van de 3 grote rondes. Ik zou ze nog niet afschrijven.

Maargoed, als jij een onderwerp zoekt om op te zeuren, dan is de Rabobank ploeg een gewillig slachtoffer. Kijk ook even verder dan je neus lang is, dan vind je nog meer om op te zaniken: Caisse d'Epargne, met kopman Luis Leon Sanchez in dezelfde waaier als Menchov, AG2R, nog niets laten zien, Silence, zo mogelijk nog groter geblunder dan Rabobank, Lampre idem, Euskaltel, nog niets van gezien, wat te denken van Quickstep, die nota bene een ploeg heeft die in de wind de boel stuk zou moeten kunnen rijden!

Mijn punt is, de tour is net 5 dagen oud. Beetje vroeg om conclusies te trekken. Als Freire de etappe in Parijs wint, is alles niet goed, maar op z'n minst prima.

GTLTS

Bericht door GTLTS » do jul 09, 2009 11:52 am

Lijkt me ook ja. Tot nu toe hebben we nog maar weinig ploegen aan het werk gezien afgezien van wat formaties die voor het overgrote deel bestaan uit sprinters en tijdrijders, hier en daar wat individuen en de Skil-Shimano ploeg. Laten dit nou net die etappes zijn waar de tijdrijders goed uit de voeten kunnen en die logischerwijs uitlopen op massasprints. Zij die niet goed uit de voeten kunnen in de bergen moeten hier ook wel scherper rijden en Skil heeft natuurlijk gewoon een carte blanche gekregen van de ploegleiding.

Of de nu relatief succesvolle ploegen en rijders straks nog stand gaan houden tegen het berggeweld moeten we eerst nog maar eens gaan zien. Cavendish heeft zich heel mooi in de kijker gereden -dat zal ook wel moeten- maar aan een een buitenaardse sprint heb je niet veel als je straks zoek wordt gereden in het hooggebergte.

We kunnen dus nog nauwelijks een conclusie trekken zolang er nog geen bloedbad in de bergen is geweest. Daarbij ben ik erg benieuwd naar de strijd tussen Contador en Armstrong... en wie misschien straks de lachende derde is.

En noem het naïef of niet, ik blijf erop hopen dat Menchov straks gaat exploderen in de bergen en dat die brullerige Amerikaan met z'n grote bek zijn kruid heeft verschoten en straks met de tong op het asfalt voorbij wordt gereden door degenen die hij amateurs noemde.

JeroenK

Bericht door JeroenK » do jul 09, 2009 1:52 pm

Vandaag is een Freire aankomst, trouwens. :roll:

kajhpc

Bericht door kajhpc » do jul 09, 2009 5:55 pm

Heerlijke Tour tot nu toch? Vol spektakel en drama, ik kan er wel van genieten. Dat het niet loopt met Rabo, tsja. Die dagen (/weken/maanden) heb je. De lol van een TdF valt of staat ook voor mij niet met het presteren van de Rabo-ploeg.

Maar kijk eens naar het algemeen klassement: daar lijkt alle spanning al uit verdwenen. Ik voorspel een Astana optochtje in de bergen.

GTLTS

Bericht door GTLTS » do jul 09, 2009 8:18 pm

kajhpc schreef:Ik voorspel een Astana optochtje in de bergen.
Daar durf ik mijn vraagtekens bij te zetten; genoeg concurrentie waarschijnlijk. Denk aan de oude Moreau, de Schlecks, Pereiro, Sastre, misschien Menchov etc.

Marcuos

Bericht door Marcuos » vr jul 10, 2009 11:59 am

Wat zeg ik ontslaag die gasten bij de rabobank.... :cry:
De lol van een TdF valt of staat ook voor mij niet met het presteren van de Rabo-ploeg.
Nee zeker het is niet alleen Rabo wat het interresant kan maken.

Heerlijke Tour tot nu toch? Vol spektakel en drama,
Nou als je het mij vraagt alleen drama. Ik heb nog niemand iets zien doen wat positief uitvalt boven de verwachting.
Ja Voeckler dat is leuk dat hij een keer een ettappe pakt.
Rest is alles gesnede koek geweest.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jul 10, 2009 6:42 pm

Waar was Lance toen Contador begon te fietsen?
Was wel blij dat Contador weg ging, ik dahct d ebeste man zal toch niet uit beleeftheid en ontzag voor Lance niet aanvallen?
Hetzelfde gold voor de andere kanshebber sop geel. Evans brak het open en toen dacht Contador dat kan ik sneller.
Ik heb er van genoten.

Menchov hield stand. Maar een gat van 5 minuten dichten dat zie ik niet snel gebeuren

Gène

Bericht door Gène » vr jul 10, 2009 7:21 pm

Ik zeg Menchov afserveren. Die man is me te raar, ondanks z'n Giro winst, misschien meer iets voor Kathoesja. Net zo goed als dat ze Evans mogen afserveren bij Lotto. Ongelofelijk, hoe is het mogelijk om zo dom rond te rijden (ploegentijdrit)

Ik heb alleen de laatste 5 km gezien vandaag, maar dat was genoeg! Wat sjiek van Contador dat hij Lance laat staan en weg danst op z'n pedalen. Dit hebben we wel eens eerder gezien... gedaan door Lance.

Het hele zooitje is lekker open en maakt de komende dagen spannend! Ondanks het EPO addertje met CERA bloed onder het gras, blijft het leuk.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jul 11, 2009 6:15 am

Denken jullie nou echt dat Lance niet mee kon? Allebei astana renners, zelfde ploeg? Ik denk dat ze de schijn ook heel erg ophouden, Lance grote bek, iedereen daar vol boven op en ondertussen weten ze precies wat ze willen, incl. Contador. Mooie etappe gister, helaas alleen de dsamenvatting gezien, maar het was een mooie!

Leuk spelletje die tour :)
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jul 11, 2009 6:15 am

Denken jullie nou echt dat Lance niet mee kon? Allebei astana renners, zelfde ploeg? Ik denk dat ze de schijn ook heel erg ophouden, Lance grote bek, iedereen daar vol boven op en ondertussen weten ze precies wat ze willen, incl. Contador. Mooie etappe gister, helaas alleen de dsamenvatting gezien, maar het was een mooie!

Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dader

Bericht door dader » za jul 11, 2009 8:05 am

JJ schreef:Denken jullie nou echt dat Lance niet mee kon? Allebei astana renners, zelfde ploeg? Ik denk dat ze de schijn ook heel erg ophouden, Lance grote bek, iedereen daar vol boven op en ondertussen weten ze precies wat ze willen, incl. Contador. Mooie etappe gister, helaas alleen de dsamenvatting gezien, maar het was een mooie!

Dat denk ik ook ze weten precies wat ze doen, het was volgens mij ook niet voor niks dat Alberto bijna de hele etappe in het wiel van Lance reed.

Marcuos

Bericht door Marcuos » za jul 11, 2009 11:01 am

dader schreef:
Dat denk ik ook ze weten precies wat ze doen, het was volgens mij ook niet voor niks dat Alberto bijna de hele etappe in het wiel van Lance reed.
Dat dacht ik dus meteen toen ik ze daar de hele ettappe zag rijden. Lance reed zelf ook altijd als 1 na laatste in het treintje. Nu zat contador daar. Ze weten heel goed wie ze de tour willen laten winnen. Ja en Lance zelf zal zeker voor de 2e plek gaan als hij dat kan.

Als het zo doorgaat kon het wel eens een 1,2,3 tje worden voor astana dadelijk in Parijs.

En dan kunnen we zeggen Hulde aan de doktoren van de Astana ploeg. :arms:

AxelD

Bericht door AxelD » za jul 11, 2009 1:18 pm

En dan kunnen we zeggen Hulde aan de doktoren van de Astana ploeg.

Wat wil je daarmee zeggen Marcuos? :P

Anyway ik hoop dat Astana nog een beetje bijgehouden wordt door bijv de Schlecks
of misschien wel Menchov...?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jul 12, 2009 6:57 am

Wordt de tour in de Alpen of in de tijdrit beslist?
Tuurlijk weten ze bij Astana wel wat ze doen. Blijft feit dat Contador ging en niet Lance.

Pino

Bericht door Pino » zo jul 12, 2009 5:24 pm

Waarom ze die kleine k.t Franse ploegen telkens uitnodigen blijft me een raadsel.

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo jul 12, 2009 6:37 pm

Pino schreef:Waarom ze die kleine k.t Franse ploegen telkens uitnodigen blijft me een raadsel.
Omdat ze Frans zijn....

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jul 12, 2009 6:57 pm

Pino schreef:Waarom ze die kleine k.t Franse ploegen telkens uitnodigen blijft me een raadsel.
Denk je soms grappig te zijn :lol: .

Marcuos

Bericht door Marcuos » wo jul 15, 2009 9:54 am

:cry: En weer.... :cry:

StefMtb

Bericht door StefMtb » wo jul 15, 2009 11:50 pm

Ik zie Armstrong de Tour niet winnen, hij staat er goed voor maar we hebben nog maar één serieuze aankomst bergop gehad. Dat was de berg waar Contador gelijk liet zien wie er favoriet is door 21 seconden voor de rest te finishen.

Ik denk dat we zondag (Verbier 1468m, 1ste cat.) weer wat kunnen verwachten van Contador en of Armstrong dan mee kan is afwachten. Vervolgens komen er twee etappe's waarbij beide helaas niet een bergopaankomst heeft. Maar het zijn wel flinke beproevingen voor de klassementrenners. En als het verschil tussen Contador en Armstrong dan nog 2 seconden is dan krijgen we een 40.5km tijdrit. Waardoor ik denk dat de Mont Ventoux niets meer gaat beslissen in de top 5.

Gène

Bericht door Gène » do jul 16, 2009 10:26 am

Jawel, het gaat allemaal gebeuren op de Mont Ventoux! Tenminste, dat hoop ik, want ik zal er zijn. Zou wel erg gaaf zijn als daar de beslissing wordt gemaakt.

Op dit moment vind ik de hele tour een beetje gaaap. Echt spannend is het nog niet geweest. De avond etappe met meest, mag ik zeggen, ja dat mag ik zeggen, irritante presentator van het moment, maakt het hele idee ook al niet beter.

Een ding is zeker, Cavendish zal in ieder geval dan niet winnen. Die maakt zelfs de sprint saai. Ik vind dat hij bij wijze van proef voor de laatste 100 meter zijn linker been niet mag gebruiken. Dat maakt het nog interessant om te kijken.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

JeroenK

Bericht door JeroenK » do jul 16, 2009 12:07 pm

Cavendish maakt de sprint saai?

Misschien omdat hij telkens wint, maar je doet jezelf tekort als je alleen daarop let. Gisteren vond ik het mooi om te zien wat er gebeurde! Hushovd die probeert te verrassen door eerder aan te gaan en buitenom komt, Cavendish die dat geen seconde later door had moeten hebben, anders was hij ingesloten geweest, hij wringt zich er nog net tussendoor (volgens mij raakten ze elkaar) naar voren, Tyler Farrar die eerst wat afgestopt wordt, omdat ploegmaat Dean niet vol door kan in de bocht, maar nog halverwege de fiets van Cavendish komt. Boonen die het spul al in een vroegtijdig stadium laat lopen... Er was zat te zien! Dat Cavendish wint is slechts de uitslag. Als het me alleen daarom zou gaan, dan zou ik niet kijken, maar alleen de klassementen lezen.

tank24

saai

Bericht door tank24 » do jul 16, 2009 1:24 pm

vindt de tour tot nu ook wat saai. ze hadden net zo goed om die pyreneeen heen kunnen rijden. dikke bergen erin en dan eindigt het nog bijna in een massasprint.
ik wil het bloed aan de muur zien als ze die bergen op rijden. hoe moeten een menchov of een evans nog tijd goed maken als er nergens berop wordt gefinisht?

we hebben nog één etappe over waar echte verschuivingen kunnen plaatsvinden. maar das nooit genoeg. Als ze dat nu een paar dagen achter elkaar hadden. Dan hadden ze astana wel goed kunnen pijnigen nu lukt het niet. uitgemaakte zaak lijkt mij. contador of armstrong

overgins vindt ik Cavendisch wel de man hoor. jammer dat ie het zelf ook vindt. maar eerlijk is eerlijk niemand sprint zo hard als op dit moment

Plaats reactie