Welke spring rate
Moderator:Beheerders
Ik ben verplan om in September een Titanium veer aan te schaffen van Obtainium maar ik heb effe gekeken op de TFT site en zij raden me een 186 lbs veer aan voor mijn gewicht/voor single pivot met manitou demper met 3.5'' stroke en bij Mojo wordt een 239 lbs veer aangeraden.Jim van Obtainium heeft ze vanaf 200 lbs zou dit niet te zacht zijn of zijn Obtainium veren juist weer anders dan alle andere Ti veren qua verings eigenschappen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- cHoc
Ik denk dat het verschil komt in Spring calculator tussen de 2, en dat bij TFT de mogelijkheid is om de springrate af te lezen voor Single Pivot, en bij Mojo kan dat niet.
En wat ik van de Review op Sicklines gelezen heb, zijn ze kwa verings eigenschappen niet superieur, enkel dat de veer dichter bij de springrate zit dan op de veer staat vermeld.
het meest superieur zijn ze tenopzichte van andere veren is dat je 1 veer kunt gebruiken voor 3 bepaalde demper maten die naast elkaar zijn, bv. 1 veer past op een 2.5, 2.75 en 3.0 demper.
Je zou anders een kunnen mailen naar Obtanium voor je vraag naar een veer, en ook naar TFT en Mojo. es kijken wat ze er alle 3 van zeggen....
En wat ik van de Review op Sicklines gelezen heb, zijn ze kwa verings eigenschappen niet superieur, enkel dat de veer dichter bij de springrate zit dan op de veer staat vermeld.
het meest superieur zijn ze tenopzichte van andere veren is dat je 1 veer kunt gebruiken voor 3 bepaalde demper maten die naast elkaar zijn, bv. 1 veer past op een 2.5, 2.75 en 3.0 demper.
Je zou anders een kunnen mailen naar Obtanium voor je vraag naar een veer, en ook naar TFT en Mojo. es kijken wat ze er alle 3 van zeggen....
shoot me again, I ain't dead yet
kreeg van beide(obtainium en Mojo) een bericht,mojo zegt gezien die 239 het dichtst bij de 250 zit raden ze de 250 aan,Obtainium raad me ook een 250 aan.Zelf rijd ik met een 250 veer dus dan maar een 250 voor DH,voor Freeride zoals drops rij ik met een 300 veer
Hoe bedoel je dat de Ti veer in men demper gaat vreten,bedoel je zeker coil rub?
Hoe bedoel je dat de Ti veer in men demper gaat vreten,bedoel je zeker coil rub?
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life