De beste Dh vork voor 2010...(?)
Moderator:Beheerders
Als je een nieuwe vork zou kopen, welke zouden jullie het liefste rijden? De bijna mythische '09 Dorado (inmiddels al flink gezakt in prijs), de BOS, De alom bekritiseerde nieuwere generatie 888, de oude generatie (misschien met een BOS kit) of toch een van de Boxxers ('10 WC, Team of Race, een Race omgebouwd naar team, een Race met BOS kit of een pre '10 Boxxer)?
Welke en waarom?
Welke en waarom?
Bos cartridges worden niet meer gemaakt en waren er alleen voor de 32mm boxxer, Fox 40 en 35mm marzocchi's.
De 2010 boxxer race heeft nog de motion control demper met alleen low speed compressie verstelling.
De 2010 Team en WC hebben de nieuwe Mission Control DH demper.
Marzocchi is altijd al en nog steeds rotzooi.
De 2010 boxxer race heeft nog de motion control demper met alleen low speed compressie verstelling.
De 2010 Team en WC hebben de nieuwe Mission Control DH demper.
Marzocchi is altijd al en nog steeds rotzooi.
Ik zie inderdaad ook angstaanjagend weinig oudere 40's aangeboden.Chmod schreef:geef me een Boxxer WC 2010, een Dorado 09 of een Bos RaRe. De rest is voor mij crap.
Een fox 40 is goed maar echt niet meer betrouwbaar. Ik ken voorlopig niemand die z'n 40 nog heel is na 1 seizoen.
Iemand al info over de prijzen van de Rare?
Volgens de prijslijst ( http://www.bosmtb.com/pdf/2009MTB-PUBLIC-FR.pdf ) is de Bos RaRe 1990euro.
Dan koop ik liever een 2010 Boxxer WC voor ~1450
Met de kans dat je hem de eerst komende tijd af-fabriek uit elkaar moet trekken; olie erbij of 'em uberhaupt van olie voorzien, shimstack op de juiste manier erin. Tuurlijk, allemaal een fluitje van een cent! Maar wel een behoorlijke belediging voor de consument. Zeker als je rond de 1400 euro(!!!) neer moet leggen.Djamgils schreef:
Voor dat soort prijzen verwacht ik geen vorken die in elkaar gestampt worden...
misschien een niet geheel correcte analogie maar een nieuwe auto moet je ook inrijden en heeft vrij snel zijn eerste beurt nodig.
Ok dat volgens sommigen de 2010 boxxer zonder olie in de lowers wordt geleverd is wel slecht. Maar zoals je zegt hoeveel moeite kost het om even het olie pijl te checken en eventueel bij te vullen.
Dat Bos spul is allemaal wel heel goed spul. Ik rijdt zelf met een Bos Stoy en Bos Boxxer. Maar op dit moment zou ik net zo lief met een Vivid en normale Boxxer rijden.
Ok dat volgens sommigen de 2010 boxxer zonder olie in de lowers wordt geleverd is wel slecht. Maar zoals je zegt hoeveel moeite kost het om even het olie pijl te checken en eventueel bij te vullen.
Dat Bos spul is allemaal wel heel goed spul. Ik rijdt zelf met een Bos Stoy en Bos Boxxer. Maar op dit moment zou ik net zo lief met een Vivid en normale Boxxer rijden.
-
idd sinds 2008-2009 lijn er is is het steeds berg afwaards gegaan voor Marzocchi vorken._EdsE_ schreef:De volledige marzocchi 2008-2009 lijn is niet zo geliefd :Pdivere rules schreef:is de 888 2009 niet zo geliefd
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Tis toch ook een DH vork !Trekrules schreef:idd sinds 2008-2009 lijn er is is het steeds berg afwaards gegaan voor Marzocchi vorken._EdsE_ schreef:De volledige marzocchi 2008-2009 lijn is niet zo geliefd :Pdivere rules schreef:is de 888 2009 niet zo geliefd

Car-O-Meter : Low --|-------------- High
ik heb de 2009 fox 40, ding rijd super en geeeft super controle op heftig terein zoals rockgardens en dikke remkuilen, ook grote hits pakt hij super!!
MAAR... ik heb de vork nu een weekje, en nu tikt de vork als ik hem een stukje indruk?! hij geeft een soort van klik geluidje.... wat is dit!?
MAAR... ik heb de vork nu een weekje, en nu tikt de vork als ik hem een stukje indruk?! hij geeft een soort van klik geluidje.... wat is dit!?
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
Dav3 schreef:Tis toch ook een DH vork !Trekrules schreef:idd sinds 2008-2009 lijn er is is het steeds berg afwaards gegaan voor Marzocchi vorken._EdsE_ schreef: De volledige marzocchi 2008-2009 lijn is niet zo geliefd :P

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- degoe
- Contacteer:
Re: De beste Dh vork voor 2010...(?)
van de dorado komt binnenkort een alu versie die ff wat goedkoper gaat worden(prijs nog niet bekent,maar zou op gelijke hoogte als de andere top vorken van de huidige merken liggen).de rest blijft wel hetzelfde,dus twee jaar service en support krijg je dus ook bij deze vork. toch zou ik hem niet kopen.Heb alweer teveel mensen gehoord die hem rijden en zeggen dat hij meer bij manitou ligt dan dat ze ermee kunnen rijden.GTLTS schreef: De bijna mythische '09 Dorado (inmiddels al flink gezakt in prijs),
Maar qua looks blijft het een erg mooie vork,maar alleen looks telt niet veel bij rijden....lol

Maat van me heeft de Bos RaRe al een tijdje en is echt wel iets totaal anders. Wel even wennen. Wat me vooral opviel: die vork duikt niet. Dus, je houd beter controle en op jumps is het geweldig. Alleen spijtig dat je voor elke afstelling een sleutel moet uithalen en ook staat er nergens bij wat je aan het afstellen bent.
-
-
ja, 888r van 2004, best vork van zocchi. beter dan mijn 888rc2X WC van 2007.Christiaan schreef:Heeft Marzocchi ooit ene goede vork gemaakt dan?Trekrules schreef:idd sinds 2008-2009 lijn er is is het steeds berg afwaards gegaan voor Marzocchi vorken._EdsE_ schreef: De volledige marzocchi 2008-2009 lijn is niet zo geliefd :P
Vant weekend mijne Boxxer 2010 is testen, ben ééns benieuwd.
Re: De beste Dh vork voor 2010...(?)
hey hier ff een berichtje van jerry schipper, Het probleem nou ja probleem! is dat je hem eerst 25 tot 30 uur moet rijden voor hij daadwerkelijk begint te werken de bushing kunnen in de carbon poten niet gesized worden. En binnenkort hou dat nog maar even buiten beschouwing. oh ja heb je er wat mee of moet hij getuned worden call me. Ik doe de racesupport voor manitou in europa!
cheers jerry
cheers jerry
degoe schreef:van de dorado komt binnenkort een alu versie die ff wat goedkoper gaat worden(prijs nog niet bekent,maar zou op gelijke hoogte als de andere top vorken van de huidige merken liggen).de rest blijft wel hetzelfde,dus twee jaar service en support krijg je dus ook bij deze vork. toch zou ik hem niet kopen.Heb alweer teveel mensen gehoord die hem rijden en zeggen dat hij meer bij manitou ligt dan dat ze ermee kunnen rijden.GTLTS schreef: De bijna mythische '09 Dorado (inmiddels al flink gezakt in prijs),
Maar qua looks blijft het een erg mooie vork,maar alleen looks telt niet veel bij rijden....lol
-
- Contacteer: