Ik wil op mijn Specialized Enduro SL Comp 2008 het crankstel gaan upgraden naar een XT crankstel, maar weet niet of de bottom bracket van de XT crankstel gaat passen.
Nu heb ik er een Shimano M542 op zitten. Deze wil ik gaan vervangen voor een Shimano FC-M760. Gaat dit zonder problemen passen?
Vraagje over een bottom bracket
Moderator:Beheerders
Maakt niet uit, die nieuwe type Shimano lagers komen met vulringen om in 68 mm en 73 mm brackets te monteren. In de beschrijving staat dan aan welke kant je vulringen moet stoppen.
Als je je oude trapas eruit hebt, laat dan ook even je bracket vlakken en eventueel de draad opnieuw tappen om zeker ervan te zijn dat de draad schoon is en de de trapas recht in het frame zit. Shimano lagers zijn daar nogal gevoelig voor. Vervolgens meet je je bracket op en dan weet je hoe breed je trapas is.
Succes!
Gène
Als je je oude trapas eruit hebt, laat dan ook even je bracket vlakken en eventueel de draad opnieuw tappen om zeker ervan te zijn dat de draad schoon is en de de trapas recht in het frame zit. Shimano lagers zijn daar nogal gevoelig voor. Vervolgens meet je je bracket op en dan weet je hoe breed je trapas is.
Succes!
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!