Fixed/singlespeed Champion mondial!

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Bas_rotterdam
Fixed/singlespeed Champion mondial!

Bericht door Bas_rotterdam » di jun 09, 2009 12:26 pm

Hallo allemaal,

ik heb een mooie nog helemaal orginele gazelle champion mondial op de kop kunnen tikken... Hij is nog helemaal orgineel met alle onderdelen van toen erop! Nu moeten er zowizo wat dingen aan gebeuren wil ik er weer op kunnen fietsen maar wou graag jullie mening even horen... Ik ben namelijk erg nieuw met dit soort dingen en heb er nog niet echt heel erg veel verstand van...

Wat zal ik ermee doen?
fixie of orgineel houden?
Weet iemand uit welk jaar hij komt?

Ik lees erg graag jullie meningen!

Groet, Bas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bas_rotterdam op di jun 09, 2009 12:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
single speed - ontmaagding

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jun 09, 2009 12:32 pm

Nah er kunnen geen dikke banden in. Dus:

Afbeelding
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Bas_rotterdam

Bericht door Bas_rotterdam » di jun 09, 2009 12:41 pm

Thanks man, daar kan ik echt wat mee!

TF

Bericht door TF » di jun 09, 2009 12:52 pm

Ohh Dida toch.. Jij botterik :o

Mooi fietsie Bas, zelf vind ik het zonde, das ook maar een mening. Je wil singlespeeden dusseuhh

Maak er een mooie ss/fixie van en zet de onderdelen die je overhebt voor een schappelijk bedrag op een of andere veilingsite, dan krijgen de parts ongetwijfeld een goed tehuis bij iemand die er ook blij mee is.

Problem solved, jij fixed en 4 andere half klare restauraties weer wat verder 8)
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Shame

Bericht door Shame » di jun 09, 2009 2:17 pm

Mooi fietske.. Ik zou hem origineel houden, maargoed, wie ben ik.

Heb je het serienummer?? Ik heb laatst wat onderzoek gedaan naar Gazelle's en serienummers, misschien weet ik van wanneer hij is. (aan de Champion Mondial decal te zien van voor 1975)

Bas_rotterdam

Bericht door Bas_rotterdam » di jun 09, 2009 2:25 pm

Iedereen zegt orgineel houden, daarmee bedoelen jullie "echt" orgineel, dus met versnellingen? Nummer staat inderdaad onderop, zit nu alleen op mijn werk... Zal morgen even het nummer posten in de hoop erachter te komen ;-)

thanks.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di jun 09, 2009 4:10 pm

De hele groep vervangen met nieuwe onderdelen en de complete Dura Ace groep schoonmaken en verkopen op Marktplaats op je nieuwe onderdelen mee te financieren.

Bas_rotterdam

Bericht door Bas_rotterdam » di jun 09, 2009 4:18 pm

oke, das nou eens een slim idee!
Mijn wens was eigenlijk wel een fixed maar kan me wel bedenken dat een echte retro fiets met alle orginele onderdelen ook echt wel vet kan zijn... Ik moet er nog een nachtje over slapen denk ik. Ik had deze fiets namelijk aangeschaft om een fixed van te maken maar lees nu dat iedereen het moooier vind om hem orgineel te houden...

Het frame heeft hier en daar overgens ook wat roest en kale plekjes, opnieuw spuiten en nieuwe stickers erop?

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di jun 09, 2009 4:51 pm

Ja, je kan ook de complete fiets doorverkopen, er een mooi framepie en nieuwe onderdelen voor kopen.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di jun 09, 2009 4:52 pm

Of gewoon deze fiets fixen/singlespeeden.

Ik bedoel, Marktplaats.nl stikt van de Champion Mondials...

TF

Bericht door TF » di jun 09, 2009 5:43 pm

Begin anders gewoon met het demonteren van de parts en het nalopen ervan, als je de cassette ervan kan schroeven kun je waarschijnlijk al een singlespeed drivetrain voor elkaar krijgen voor een paar tientjes zonder de fiets helemaal te verbouwen.

Mocht je je bedenken kun je het altijd nog herstellen!
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Bas_rotterdam

Bericht door Bas_rotterdam » di jun 09, 2009 6:30 pm

Demonteren en nalopen moet ik toch mee beginnen.. Ik heb hem sins gisterenavond en kan er nog nieteens op fietsen want elle 2 de banden zijn rot en de ketting hangt op half 7... Ik ga hem dan eerst maar even op poetsen en reviseren zodat ik erop kan fietsen!

Dan kan ik daarna weer verder met het eventueel verbouwen ervan. Moet eerst ergens banden zien te scoren en velg lint ed. Dan moet ik nog uitzoeken hoe ik die ketting weer fatsoenlijk krijg. Voor mij al een hele opgaaf want ik heb er nagenoeg geen verstand van, zal vanzelf wel komen gok ik zo ;-)

Mocht ik er een fixed van maken zou ik er wel weer nieuwe gazelle stickers op willen hebben, die had ik al ergens gevonden. Hebben jullie een suggestie voor een kleur?

Ook zag ik op internet andere wielen met veel minder spaken, dat zou ik ook wel tof vinden maar die schijnen niet te passen omdat het frame zo smal is?

thanks weer!

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di jun 09, 2009 7:29 pm

Internet stikt van de tutorials. kijk ook eens in het sleutelen topic.

Als je echt een fixie wilt, kun je ook 's afspreken met Roy in de Rotterdam Fixed Gear shop. http://www.rotterdamfixedgear.com/site/

marten

Bericht door marten » di jun 09, 2009 7:39 pm

Het is zonde om er van alles af te zagen, dan kun je nooit meer terug. Ik zou alle extra onderdelen netjes bewaren en er een stel fixie wielen bij bouwen.

http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm
/Marten

Shame

Bericht door Shame » wo jun 10, 2009 12:31 am

marten schreef:Het is zonde om er van alles af te zagen, dan kun je nooit meer terug. Ik zou alle extra onderdelen netjes bewaren en er een stel fixie wielen bij bouwen.

http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm
Heir heir.. Goede tutorial ook

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » za jun 13, 2009 4:37 pm

Okay, ik ben nu een beetje ah muggenshiften, maar jouw fiets is niet 100% origineel. Een Champion Mondial frame met blokletters op de bovenbuis en een Dura-Ace AX achterderailleur waren niet gelijktijdig op de markt. Idemdito voor de DA EX naaf.

Als ik voor de keuze stond retro racer vs fixed, dan werd het de eerste en al puur om dat ik dat gaver vind. Eerlijk is wel dat wij in NL idd een beetje verwend is en dus uitnodigender is om met een frame in betere staat ad slag te gaan. Jouw frame lijkt niet slecht en wordt wellicht nog wel wat fraaier na een beurtje Commandant 4 en 7 en wat enamel vd modelbouw shop (penceeltje 00), maar een betere zal je echt niet met een zoeklampje hoeven te zoeken.

Ik heb zelf een x aantal Gazelle's, waarvan er maar 1tje in elkaar zit en dat is deze >

Afbeelding

FrankTheTank

Bericht door FrankTheTank » za jun 13, 2009 6:55 pm

Wat een prachtding zeg :o

sedatif

Bericht door sedatif » za jun 13, 2009 11:45 pm

Elevation12,000 schreef:Okay, ik ben nu een beetje ah muggenshiften, maar jouw fiets is niet 100% origineel. Een Champion Mondial frame met blokletters op de bovenbuis en een Dura-Ace AX achterderailleur waren niet gelijktijdig op de markt. Idemdito voor de DA EX naaf.

Als ik voor de keuze stond retro racer vs fixed, dan werd het de eerste en al puur om dat ik dat gaver vind. Eerlijk is wel dat wij in NL idd een beetje verwend is en dus uitnodigender is om met een frame in betere staat ad slag te gaan. Jouw frame lijkt niet slecht en wordt wellicht nog wel wat fraaier na een beurtje Commandant 4 en 7 en wat enamel vd modelbouw shop (penceeltje 00), maar een betere zal je echt niet met een zoeklampje hoeven te zoeken.

Ik heb zelf een x aantal Gazelle's, waarvan er maar 1tje in elkaar zit en dat is deze >
En die 9/5 aero is ook van jou?

G.A. Kalwij

Bericht door G.A. Kalwij » zo jun 14, 2009 7:37 am

Is denk ik een 9/3 :?

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo jun 14, 2009 4:07 pm

Het is een E85 demo wagen die ik meekreeg toen mijn wagen voor de service ging. Gewoon een fijne wagen. Bewust en niet te pretentieus.

En topicposter, wat wordt het?

sedatif

Bericht door sedatif » zo jun 14, 2009 8:36 pm

E85 kan alsnog alles zijn ;)... is gewoon het soort brandstof toch?

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jun 14, 2009 9:44 pm

9-3,dat zie je toch zo?
Binnenkort waarschijnlijk Koeningsegg/Saab 9-3 E85,aldus de Zweedse media.
Lekkere topic-hack trouwens.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie