Fixed Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
-
-
- didadunlop
Van die zelfde site,YBOT schreef:Coole site! http://www.munichfixed.de/

een zilver grijze Enzo!Whoeihoe!Echt zwwar vet,jammer dat die k*t fietsen ervoor staan.

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
- Contacteer:
Wat gebruiken jullie als spacers, om een baannaaf passend te maken in een race/cross frame?
Gewoon ringetjes van de bouwmarkt, of is er een betere oplossing?
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=44240
Sinds kort heb ik dit.

Het is een oude Gazelle Champion Mondial.
Via via via aan dit frame gekomen.
Een mixje van oude zooi uit de schuur er op, en een terugtraprem.
Mag dat hier wel ?
Ziet er clean uit en remt toch best aardig.
De kleur is niet origineel, de vorige eigenaar vond het nodig om 'm over te spuiten.
Het origineel brussels blauw zit er nog onder.
Eerst maar eens een tijdje op rijden, dan zien we wel wat we er mee doen.
Groot voordeel van zo'n fietsje is dat ie zo uit en in elkaar zit, dus op een vrije middag heeft ie zo een nieuw kleurtje.
Wit ofzo, da's lekker neutraal.
Verzet is 53x19, dat trap lekker weg in het Brabantse.

Het is een oude Gazelle Champion Mondial.
Via via via aan dit frame gekomen.
Een mixje van oude zooi uit de schuur er op, en een terugtraprem.
Mag dat hier wel ?
Ziet er clean uit en remt toch best aardig.
De kleur is niet origineel, de vorige eigenaar vond het nodig om 'm over te spuiten.
Het origineel brussels blauw zit er nog onder.
Eerst maar eens een tijdje op rijden, dan zien we wel wat we er mee doen.
Groot voordeel van zo'n fietsje is dat ie zo uit en in elkaar zit, dus op een vrije middag heeft ie zo een nieuw kleurtje.
Wit ofzo, da's lekker neutraal.
Verzet is 53x19, dat trap lekker weg in het Brabantse.
ik denk dat je het hele gevoel en de meerwaarde van fixed rijden zo compleet mist....
zonde van je geld om een remnaaf te kopen naar mijn idee, en dan kan je beter een topic openen met terugtrapremracefietsen, toch?
wel mooi frame, ander achterwiel en (tijdelijk) voorremmetje erop en dan wor je er nog veel blijer van, geloof mij maar!
zonde van je geld om een remnaaf te kopen naar mijn idee, en dan kan je beter een topic openen met terugtrapremracefietsen, toch?
wel mooi frame, ander achterwiel en (tijdelijk) voorremmetje erop en dan wor je er nog veel blijer van, geloof mij maar!
Ringetjes van de bouwmarkt zijn vaak niet dik en sterk genoeg. Je hebt specifieke spacers ervoor. Jelle (Singlespeed.nl) en Roy (http://www.rotterdamfixedgear.com/shop/) verkopen ze allebei geloof ik.
t-8one schreef:Wat gebruiken jullie als spacers, om een baannaaf passend te maken in een race/cross frame?
De meerwaarde van fixed rijden ken ik al een tijdjeTIthomas schreef:ik denk dat je het hele gevoel en de meerwaarde van fixed rijden zo compleet mist....

Ik zocht deze keer naar een simpele fiets met rem, en ik had nog een zooi rommel in de schuur.
Frame ziet er (nu nog) niet uit en is Zwaar. Dit zal de lowbudget versie zijn geweest vd Champion Mondial.
Maar het rijdt lekker. Eenmaal op gang merk je dat extra gewicht niet meer.
Fietsje valt niet tegen en verdient eigenlijk wel een nieuw kleurtje.
Meteen alle haakjes en oogjes er af slijpen, roest verwijderen. Voordeel van zo'n lomp frame is wel dat een roest plekje niet meteen het einde vh frame betekend.
En misschien spaak ik mn WI flipflop wel eens in, als daar (alweer) nieuwe lagers in zitten. Scheelt al snel een halve kilo

dank u jelle.
zit inmiddels ook een Ritchey WCS MTW stem op uit 2004, en ik krijg er komende week ook een Ritchey WCS zadelpen bij.
En ik zoek een crank die wel blijft zitten. ben nu al klaar met FSA, loopt er 3 keer op een dag af; materiaal is te zacht of ik ben te lomp. Verder krijg ik alleen maar goedkeurende blikken!
Goedkeurende blikken lijkt me ja. Zou alleen volgend zomer je zadel op slot zetten, je weet maar nooit.
Zullen we dan toch maar binnenkort gaan kijken of wij ook wat tricks kunnen? Moet wel lukken op deze fiets denk ik.
Zullen we dan toch maar binnenkort gaan kijken of wij ook wat tricks kunnen? Moet wel lukken op deze fiets denk ik.
sedatif schreef:
dank u jelle.
zit inmiddels ook een Ritchey WCS MTW stem op uit 2004, en ik krijg er komende week ook een Ritchey WCS zadelpen bij.
En ik zoek een crank die wel blijft zitten. ben nu al klaar met FSA, loopt er 3 keer op een dag af; materiaal is te zacht of ik ben te lomp. Verder krijg ik alleen maar goedkeurende blikken!